احمدی: جشنواره صدای ورزش می‌تواند فضای برنامه‌های رادیویی را حرفه‌ای‌تر و با کیفیت‌تر کند

۱۴۰۱/۰۴/۰۷ - ۰۸:۳۱:۵۸
کد خبر: ۱۳۴۴۴۶۳
احمدی: جشنواره صدای ورزش می‌تواند فضای برنامه‌های رادیویی را حرفه‌ای‌تر و با کیفیت‌تر کند
مشاور وزیر ورزش و جوانان گفت: ایجاد یک فضای رقابتی در جشنواره‌ها می‌تواند فضای کار را حرفه‌ای‌تر و با کیفیت‌تر کند و جشنواره صدای ورزش به عنوان یک هدف مهم به این مساله توجه داشته است.

به گزارش خبرگزاری برنا، عبدالحمید احمدی، مشاور وزیر ورزش وزارت ورزش و جوانان در گفت و گوی رادیویی خود در خصوص جشنواره ملی «صدای ورزش» اظهار کرد: برگزاری جشنواره‌ها یک فضای رقابتی خوبی را برای همه دست اندرکاران رسانه پر مخاطبی همچون رادیو فراهم می‌کند تا بتوانند برنامه‌ها و تولیدات خود را در معرض ارزیابی و قضاوت قرار دهند.

وی ادامه داد: هر مقدار که شرایط رقابتی جدی‌تری در جشنواره‌ها فراهم شود می‌تواند به ایجاد انگیزه و تلاش و فعالیت بیشتر در بین عوامل مختلف منجر شود و باید تلاش شود کیفیت تولیدلت و فعالیت‌ها اضافه شود.

مشاور وزیر ورزش و جوانان بیان کرد: ایجاد یک فضای رقابتی در چنین جشنواره‌هایی می‌تواند فضای کار را حرفه‌ای‌تر و با کیفیت‌تر کند و امکان ارزیابی و مقایسه آثار را بیشتر کند و جشنواره صدای ورزش هم به عنوان یک هدف مهم به این مساله توجه داشته است.

وی افزود: در جشنواره صدای ورزش حتما شرایط شناسایی استعدادهای جدید در فضای رقابتی جشنواره مهیا می‌شود به خصوص در حوزه استان ها شاهد این هستیم که استعدادهای خوبی وجود داشته و این استعدادها کمتر شناخته شده‌اند که با ارسال آثارشان یه جشنواره بیشتر شناخته می‌شوند و امکان رقابت در یک سطح ملی را پیدا می‌کنند. این هم از نظر من یکی از فرصت های خوبی است که جشنواره در اختیار استعدادهای جوان‌تر و ناشناخته قرار می‌دهد.

احمدی گفت: باید بتواتیم با تنوع بخشی به این گونه جشنواره‌ها در حوزه‌های مختلف شرایط را برای معرفی و پرورش هر چه بهتر استعدادهای جوان فراهم کنیم.

مشاور وزیر تاکید کرد: باید به عنوان یک کار مکمل حتما به موضوع آموزش تخصصی و تکمیلی توجه کنیم. برگزاری جشنواره نباید به معرفی آثار برگزیده متوقف شود. باید به عنوان یک کار مکمل حتما بتوانیم دوره های آموزشی و بازآموزی و تخصصی را با حضور کارشناسان و اساتید فراهم کنیم چون این دوره‌ها می‌تواند هم به صورت منطقه‌ای، استانی و ملی باشد و امکان حضور چهره‌های جوان‌تر در این دوره‌ها فراهم می‌آید.

وی افزود: مطمئنم با گذراندن دوره‌های آموزشی قطعا کیفیت کارها در جشنواره‌های سال‌های بعد افزایش پیدا خواهد کرد و استعدادهای جوان‌تر با استفاده از آموخته‌هایشان کارهای باکیفیت‌تر و بهتری را ارائه می‌کنند.

احمدی اظهار کرد: هرچه ما به سمت برنامه‌های تحلیلی و کارشتاسی‌تر و جامع‌تر برویم این امر می‌تواند در اغنای مخاطب تاثیر بیشتری داشته باشد.

مشاور وزیر ورزش تصریح کرد: موضوعاتی که در رسانه عرضه و ارائه می‌شود نباید محدود به خبر و اطلاع رسانی باشد. این یک جز کار است و جز تکمیلی آن تولید محتوای جامع و کاملی است که باید داشته باشیم.

وی افزود: تولید محتوایی که بتواند در آگاهی بخشی کامل و ارتقای دانش مخاطب اثر لازم را داشته باشد‌ را باید در قالب برنامه‌های مختلف با رویکرد آموزشی و تحلیلی و با استفاده از کارشناسان صاحب نظر که هم دانش آن موضوع را داشته و هم با رسانه آشنایی کامل دارند، انجام دهند و باید بتوانیم در قالب برنامه‌های متنوع این رسالت مهم رسانه را جامه عمل بپوشانیم.

احمدی گفت: برنامه‌هایی که با حضور کارشناسان در رابطه با رشته‌ها و رویدادهای ورزشی مختلف و بررسی نقاط قوت و ضعف بخش‌های مختلف مدیریتی و اجرایی ساخته می‌شود می‌تواند برنامه‌های جذابی را برای مخاطبان رقم بزند.

مشاور وزیر ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این جشنواره صدای ورزش عنوان کرد: اهتمام رسانه رادیو در برگزاری چنین جشنواره‌هایی ستودنی است. با مد نظر قرار دادن برگزاری جشنواره‌های تخصصی در حوزه ورزش، جوان، فرهنگ، سلامت و سایر حوزه‌ها که رسانه تخصصی رادیو به صورت تخصصی به آن می پردازد می‌توان هم کیفیت کار رسانه را ارتقا دهیم هم کمک کنیم که همکاران رسانه‌ای ما در رادیو بتوانند کارهای فاخر و مقبول‌تری را برای مردم و علاقه‌مندان تهیه کنند.

انتهای پیام//

نظر شما