فاطمه محمدخانی در گفت‌وگو برنا

هندبال زنان دیگر بی‌تجربه نیست/ درخشش امروز نتیجه سرمایه‌گذاری دیروز است

۱۴۰۱/۰۴/۱۱ - ۰۴:۳۳:۲۴
کد خبر: ۱۳۴۵۷۵۲
هندبال زنان دیگر بی‌تجربه نیست/ درخشش امروز نتیجه سرمایه‌گذاری دیروز است
مربی هندبال گفت: هندبال زنان دیگر بی‌تجربه نیست و درخشش امروز نتیجه سرمایه‌گذاری دیروز است.

فاطمه محمدخانی، مربی هندبال بانوان، درباره درخشش تیم‌ ملی جوانان در رقابت‌های قهرمانی جهان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا اظهار داشت: هنوز مسابقات در جریان است و زود است بخواهیم تیم و عملکردش را قضاوت کنیم اما مقابل مکزیک پیروزی ارزشمندی به دست آمد که جا دارد به تک‌تک بازیکنان و کادر فنی خسته نباشید بگوییم. این نمایش خوب نتیجه سرمایه‌گذاری طلایی است که دو سال پیش استارت آن توسط فدراسیون فعلی خورد. در گذشته روال همیشه اینطور بود که تعدادی بازیکن استعدادیابی می‌شدند و در نهایت هم بعد از برگزاری چند مرحله اردو رها می‌شدند اما از سال 98 برنامه تغییر کرد و 38 هندبالیست جوان به اردو دعوت شدند که اردوها در این دو سال به طور منظم در شهرهای مختلف برگزار شد و حالا هم شاهد ثمره این برنامه ‌ریزی در مسابقات هستیم.

وی با اشاره به حضور تیم‌ ملی هندبال بانوان در بازی‌های کشورهای اسلامی گفت: هندبال زنان برای گرفتن سهمیه شرکت در بازی های همبستگی اسلامی شرایط متفاوتی را تجربه کرد و ابتدا از لیست اعزام حذف شد ولی خوشحالم که پیگیری‌های فدراسیون نتیجه داد و قرار است هندبال زنان ایران را در این بازی ها نیز ببینیم. اگر بخواهیم به تاریخ مسابقات توجه کنیم تیم ‌ملی واقعا فرصت خیلی محدودی دارد و نزدیک به یک ماه زمان داریم که تیم را آماده بازی در این رقابت ها کنیم که کار دشواری است.

کارشناس هندبال تاکید کرد: جای خوشحالی است که تیم‌ ملی دیگر بی تجربه نیست. مسابقات آسیایی و جهانی را پشت سر گذاشته و حالا بچه‌ها به صورت انفرادی در حال تمرین هستند، مسابقات لیگ را داشتیم و بنابراین به نظر می‌رسد تیم بیشتر از هر چیز نیاز دارد در این زمان محدود به هماهنگی هم برسد. ترکیب تیم هنوز مشخص نیست ولی با توجه به مصدوم‌هایی که در رده بزرگسال داریم احتمال استفاده از ملی‌پوشان جوانان را خیلی زیاد است.

خبرنگار: فریبا جلیل خانی

انتهای پیام//   

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز