در گفت‌وگو با برنا مطرح شد

محمدی: جذب کریمی سخت است اما شدنی/ ارقام میلیاردی رد و بدل شده خنده‌دار است!

۱۴۰۱/۰۴/۱۲ - ۰۴:۳۳:۲۴
کد خبر: ۱۳۴۶۰۹۸
محمدی: جذب کریمی سخت است اما شدنی/ ارقام میلیاردی رد و بدل شده خنده‌دار است!
پیشکسوت باشگاه استقلال تهران درباره شرایط نقل و انتقالاتی این تیم به صحبت پرداخت.

ارسطو محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا درباره انتخاب سرمربی جدید آبی‌های پایتخت اظهار داشت: مربی جدید استقلال مثل یک هندوانه در بسته است. نمی‌توان گفت عالی است یا خیر. چیزی که از او در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی خوانده‌ام البته رزومه چندان درخشانی نبوده. ما در فوتبال کشورمان هم نمونه موفق داشتیم و هم غیر موفق. نمی‌توانیم قضاوت کنیم. فکر می‌‌کنم گزینه‌های دیگری هم در دسترس بودند و می‌شد آن‌ها را انتخاب کرد.

وی درباره نقل و انتقالات استقلالی‌ها تا این لحظه و انتقادات هواداران گفت: استقلال تا این لحظه در اصل نقل و انتقالی نداشته است. چند بازیکن رفته‌اند و جایگزین شاخصی جذب نشده. از آن مهم‌تر بی‌حرمتی به کاپیتان تیم است. غفوری بلاتکلیف مانده و با شخصیت او بازی شده است. فرق استقلال و پرسپولیس همین است. زمانی که کاپیتان‌ها یا بزرگان هر تیمی به سنی خاص می‌رسند از آن در حیطه‌ای دیگر چون مدیریت و کادر فنی استفاده می‌کنند. چیزی که در پرسپولیس وجود دارد و به طور مثال کریم باقری و جلال حسینی همین گونه در پرسپولیس ماندند اما در استقلال فعلا این گونه نیست.

پیشکسوت آبی پوشان افزود: اگر من در این تیم مدیر یا مربی بودم بر اساس داشته‌ها و نداشته‌ها یارگیری می‌کردم. بین بازیکنان داخلی گزینه شاخصی نمی‌بینم که استقلال جذب کند. باید به سراغ حارجی‌ها رفت که متاسفانه آن‌قدر بحث دلالی وجود دارد که هر بازیکنی با هر کیفیت پایش به ایران باز می‌شود. استقلال در نقل و انتقالات به طور کلی عقب است. به طور مثال علی کریمی بازیکنی بسیار با کیفیت است اما شرایط استقلال طوری شده که به سختی می‌شود چنین بازیکنی جذب کرد. بازیکنی که لژیونر و ملی‌پوش بوده اگر پایش را در ایران بگذارد چقدر دستمزد می‌گیرد؟ بحث مالی هم واقعا زشت شده است.

789

وی درباره ارقام میلیاردی در فوتبال ایران گفت: واقعا اگر یک بازیکن کیفیت لازم را داشته باشد، مشکلی نیست. قطعا بازیکن با کیفیت حداقل 30 درصد به ارزش تیم اضافه می‌کند اما واقعا کدام بازیکنی 20 میلیارد می‌ارزد؟ خنده‌دار است. چه کسی این پول‌ها را می‌دهد؟ متاسفانه دلالی در فوتبال وجود دارد و مثل املاک، هرچقدر پول بیشتری جا به جا شود آن دلال هم پول بیشتری می‌گیرد.

تحلیل محمدی از فصل پیش رو این‌گونه بود: هوادار چاره‌ای جز صبر ندارد. وقتی مدیرعامل مربی را دیر انتخاب می‌کند و مربی بازیکنان لازم را ندارد، هوادار بخواهد یا نخواهد باید صبر کند. مثل فصول گذشته. دلم برای هواداران استقلال می‌سوزد که یک فصل خوب دارند و 6 یا 7 فصل بد. واقعا غمگین می‌شوم که می‌بینم به طور مثال چنین رفتاری با وریا غفوری می‌شود. امیدوارم شرایط به نحوی پیش برود که هواداران استقلال فصل خوبی را بگذرانند.

خبرنگار: علی رضایی

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز