عنایت الله آتشی در گفت‌وگو با برنا

ارمغانی دلیل ناکامی تیم ملی بسکتبال نیست/ بازیکنان گل نزدند!

۱۴۰۱/۰۴/۱۱ - ۲۳:۲۰:۳۰
کد خبر: ۱۳۴۶۱۶۸
ارمغانی دلیل ناکامی تیم ملی بسکتبال نیست/ بازیکنان گل نزدند!
کارشناس بسکتبال کشورمان دلایل باخت تیم‌ ملی به قزاقستان را تشریح کرد.

تیم ملی بسکتبال ایران با سرمربیگری سعید ارمغانی در آغاز پنجره سوم انتخابی جام جهانی مقابل قزاقستان 68 بر 60 نتیجه را واگذار کرد.

عنایت الله آتشی، کارشناس بسکتبال، در واکنش به نتیجه به دست آمده در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا اظهار داشت: متاسفانه باختیم. هیچ یک از ما انتظار این نتیجه را نداشتیم ولی ورزش به همین شکل است و نمی توان اتفاقات را پیش بینی کرد. در پرتاپ های سه امیتازی بسیار مشکل داشتیم، در پرتاب های دو امتیازی ناکام بودیم، در پنالتی به هیچ عنوان نمایش مناسبی نداشتیم و همه این موارد دست به دست هم داد تا نتیجه را به تیم حریف واگذار کنیم.

وی با یادآوری اینکه در پنجره قبل هم قزاقستان برنده از زمین خارج شد، گفت: در دو پنجره متوالی به قزاقستان باختیم و این باخت ها نشان می دهد که تیم حریف واقعا قوی تر از ما ظاهر شده و با اقتدار بازی کرده است. بنابراین باید به فکر چاره باشیم و بی‌شک هیچ یک از این بردهای قزاق‌ها اتفاقی نبوده است.

آتشی در مورد عملکرد کادر فنی بیان داشت: کادر فنی کارش را بد انجام نداد که بگوییم مقصر باخت آنها هستند. بازیکن است که باید در زمین گل بزند و امتیاز بگیرد و سعید ارمغانی به عنوان سرمربی علت ناکامی تیم ملی نبود.

basketball

وی در ادامه در واکنش به این پرسش که پس بازیکنان عامل اصلی باخت بودند نیز توضیح داد: نه واقعا نمی‌توان در این رابطه یک عامل را دلیل اصلی باخت خطاب کرد. بازیکنان ما هم آماده بودند هم با تجربه و اینطور نبود که بگوییم با یک تیم بی تجربه در مسابقات شرکت کردیم اما بیاییم و به این تیم فرصت بدهیم چرا که در ورزش این باخت ها دور از ذهن نیست. برای مثال در جام جهانی فوتبال چه کسی تصور می کرد آلمان بتواند با 7 گل برزیل را شکست بدهد ولی آن نتیجه رقم خورد و آلمان پیروز بازی شد.

آتشی با اشاره به بازی با سوریه خاطرنشان کرد: بهتر است نا امید نباشیم و ما هنوز هم فرصت برد در این پنجره را داریم. بازی با سوریه هم مهم است که امیدوارم آنجا این نتیجه را جبران کنیم. برای صعود به جام جهانی آنچه که شرط است پنجره های بعدی است و باید منتظر ماند و دید با چه تیم هایی باید بازی کنیم.

خبرنگار: فریبا جلیل خانی

انتهای پیام//

نظر شما