غلامرضا مازندرانی در گفت‌وگو با برنا

کبدی از ریل موفقیت خارج شده است/ امیدوارم با رفع مشکلات شرایط بهتر شود

۱۴۰۱/۰۴/۲۰ - ۰۴:۳۳:۲۴
کد خبر: ۱۳۴۹۳۹۷
کبدی از ریل موفقیت خارج شده است/ امیدوارم با رفع مشکلات شرایط بهتر شود
سرمربی تیم ملی کبدی گفت: کبدی از ریل موفقیت خارج شده و امیدوارم با رفع مشکلات شرایط بهتر شود.

غلامرضا مازندرانی، مربی کبدی با اشاره به اینکه مسابقات لیگ‌ جهانی یکی از معتبر‌ترین مسابقات در رشته کبدی است، درباره آخرین شرایط حضور کبدی کاران کشورمان در این دوره از رقابت‌ها به خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا گفت: لیگ کبدی هندوستان معتبرترین لیگ در جهان به شمار می‌رود و به همین خاطر  همه بازیکن ها و مربی‌های شاغل در این رشته دوست دارند در این مسابقات حضور داشته باشد. ما در گذشته 16 بازیکن یعنی در مجموع 16 سهمیه برای اعزام داشتیم اما امسال این پیشنهاد را خواهیم داشت که تعداد سهمیه افزایش یابد.

سرمربی تیم ‌ملی کبدی ایران در پاسخ به این پرسش که چرا رشته‌ مدال آوری چون کبدی بعد از بازی‌های آسیایی جاکارتا رها شد، اظهار کرد: نمی‌توان گفت تیم‌ها رها شدند ولی شرایط هم به گونه‌ای که انتظار داشتیم پیش نرفت. تیم های کبدی زنان و آقایان ایران در هجدهمین دوره بازی های آسیایی که به میزبانی جاکارتا برگزار شد موفق شدند روی سکوی قهرمانی قرار بگیرند. اتفاقی که بسیار انرژی بخش بود اما در این چهار سالی که گذشت یکسری مسائل باعث شد کبدی برخلاف آن موفقیت ها از ریل پیشرفت خارج شود.

وی در ادامه یادآور شد: البته بعد از بازی ها اتفاقات خوبی رخ داد‌. توجه به این رشته بیشتر شد به طوری که ما میزبانی مسابقات قهرمانی آسیا در رده جوانان را کسب کردیم. علاوه بر این بودجه فدراسیون افزایش قابل توجه‌ای داشت ولی کرونا و ادامه هم تورم شدید اقتصادی باعث شد هم ورزش و به ویژه رشته کبدی فعالیت‌هایش محدود شود و آن بودجه دیگر کفاف مخارج فدراسیون، اردوها و سایر موارد را ندهد‌. کاملا طبیعی است رشته‌ای که فعالیت زیادی نداشته باشد کم کم از توجه دور می‌ماند و همین اتفاق هم به دلایلی که مطرح کردم برای رشته کبدی رخ داد. امیدمان به بازی های آسیایی چین بود که فعلا آن هم به تعویق افتاده است. 

سرمربی تیم ‌ملی تاکید کرد: البته کبدی در این چند سال نه فقط در ایران بلکه در دنیا هم بلاتکلیف بود چون همانطور که در جریان هستید سال قبل رئیس فدراسیون جهانی کبدی درگذشت تا جایگزین او مشخص شود عملا کبدی بلاتکلیف بود. امیدوارم حالا که شرایط کرونا بهتر شده مشکلات اقتصادی هم مرتفع شود تا بتوانیم مجدد فعالیت‌هایمان را مانند گذشته پررنگ تر کنیم.

خبرنگار: فریبا جلیل خانی

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز