لیگ ملت‌ها ۲۰۲۲؛ صعود چشمگیر مردان والیبال ایران در جدول برترین‌ بازیکنان

۱۴۰۱/۰۴/۲۱ - ۱۰:۰۴:۴۰
کد خبر: ۱۳۵۰۰۰۳
لیگ ملت‌ها ۲۰۲۲؛ صعود چشمگیر مردان والیبال ایران در جدول برترین‌ بازیکنان
مردان والیبال ایران در هفته پایانی مرحله مقدماتی لیگ ملت‌ها 2022 صعود چشمگیری در جدول برترین بازیکنان نسبت به هفته نخست این رقابت‌ها داشتند.

به گزارش خبرگزاری برنا و به نقل از فدراسیون والیبال، همزمان با پایان مرحله مقدماتی لیگ ملت‌ها 2022 بازیکنان ایرانی پیشرفت چشمگیری در جدول‌های رده‌بندی‌ اعلام شده در سایت رسمی فدراسیون جهانی داشتند و امین اسماعیل‌نژاد، مهدی جلوه، میلاد عبادی‌پور، امیرحسین اسفندیار، محمدرضا حضرت‌پور و محمدطاهر وادی در لیست 10 بازیکن برتر در بخش‌های امتیازآورترین، بهترین مهاجم، بهترین مدافع، بهترین زننده سرویس‌، بهترین توپ‌گیری، بهترین پاسور و بهترین دریافت کننده قرار گرفتند.

در پایان هفته نخست، امین اسماعیل‌نژاد رتبه یازدهم امتیازآورترین بازیکن و رتبه نهم بهترین مهاجم، محمدطاهر وادی رتبه چهارم بهترین سرویس و محمدرضا حضرت‌پور رتبه دهم بهترین دریافت را داشتند اما همزمان با پایان مرحله مقدماتی با عملکرد خوب بازیکنان تیم ملی کشورمان در بسیاری از جدول‌های رده‌بندی برترین بازیکنان شاهد ارتقا و پیشرفت جایگاه بودیم.

به این ترتیب امین اسماعیل‌نژاد که در پایان هفته نخست رتبه یازدهم امتیازآورترین بازیکنان این دوره از رقابت‌ها را داشت با ارائه بازی خوب در هفته دوم و سوم و کسب 193 امتیاز به رتبه دوم این جدول صعود کرد. این بازیکن 169 حمله، 11 دفاع و 13 امتیاز سرویس کسب کرد تا امتیازی برابر با یوجی نیشیدا از ژاپن داشته باشد و پس از نیمیر عبدالعزیز با 231 امتیاز در رتبه دوم امتیازآورترین بازیکن مرحله مقدماتی لیگ ملت‌ها قرار گیرد.

اسماعیل‌نژاد با 26 سال سن تنها تجربه حضور در چهار باشگاه داخلی پیکان، شهرداری تبریز، سایپا و مقاومت شهداب یزد را دارد در حالی که نیمیر 30 ساله تاکنون در 11 باشگاه مختلف بازی کرده که برخی از آن‌ها چون مودنا شهرت جهانی دارند.  اسماعیل‌نژاد همچنین با 169 امتیاز رتبه دوم بهترین مهاجم را از آن خود کرد. نیمیر عبدالعزیز در این بخش با 191 امتیاز در جایگاه نخست قرار گرفت.

در بخش بهترین مدافعان مهدی جلوه با 19 دفاع منجر به امتیاز و میانگین 1.57 درصد در هر بازی، رتبه هشتم را از آن خود کرد. اگر تیم‌های حذف شده از مرحله مقدماتی را فاکتور بگیریم این بازیکن در میان تیم‌های حاضر در مرحله نهایی رتبه چهارم بهترین مدافع را به دست آورده است.

میلاد عبادی‌پور و امیرحسین اسفندیار هر دو با 15 امتیاز به ترتیب در رتبه‌ ششم و هفتم جدول بهترین زنندگان سرویس قرار دارند. جدولی که در هفته نخست از نام ایرانیان خالی بود و اکنون بدون در نظر گرفتن تیم‌های حذف شده از مرحله مقدماتی، امین اسماعیل‌نژاد هم با 13 امتیاز سرویس و 1.08 میانگین سرویس در هر بازی رتبه هشتم رده‌بندی آت را به خود اختصاص داده است.

در جمع بهترین توپ‌گیرها هم اگر تیم‌های حذف شده از مرحله مقدماتی را فاکتور بگیریم، محمدرضا حضرت‌پور با 50 توپ گیری و 4.17 صدم توپ گیری در هر بازی جایگاه نهم را دارد.

محمدطاهر وادی 199 پاس موفق و تنها یک خطای پاس در هر بازی داشت و به طور متوسط در هر بازی 27.75 درصد در زدن پاس موفق عمل کرد. این بازیکن در جایگاه دهم جدول بهترین پاسور قرار گرفت و با در نظر گرفتن تیم‌های حذف شده از مرحله مقدماتی به رتبه هشتم جدول صعود می‌کند.

محمدرضا حضرت‌پور و امیرحسین اسفندیار هر دو با 49 امتیاز و در صورت نادیده گرفتن بازیکنان تیم‌هایی که از صعود به مرحله نهایی بازماندند رتبه هشتم و نهم بهترین دریافت کننده‌ را از آن خود کردند. حضرت پور 26 درصد و اسفندیار 21 درصد موفقیت در دریافت اول داشتند.

مرحله نهایی لیگ ملت‌ها 2022 از 29 تیرماه در بولونیا ایتالیا آغاز می‌شود و تیم ملی والیبال ایران ساعت 23 و 30 دقیقه روز پنج‌شنبه 30 تیر به وقت تهران در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف لهستان خواهد رفت.

انتهای پیام//

نظر شما