برنا گزارش می‌دهد

از ترانسفر معکوس لژیونرها تا امیدواری به جذاب‌تر شدن لیگ برتر/ وقتی همه چیز به جام جهانی ختم می‌شود!

۱۴۰۱/۰۵/۰۶ - ۲۳:۱۰:۲۰
کد خبر: ۱۳۵۵۸۱۸
از ترانسفر معکوس لژیونرها تا امیدواری به جذاب‌تر شدن لیگ برتر/ وقتی همه چیز به جام جهانی ختم می‌شود!
بیست و دومین دوره مسابقات لیگ برتر فوتبال می‌تواند هیجان انگیزتر از دوره‌های گذشته باشد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری برنا؛ بیست و دومین دوره لیگ برتر فوتبال در حالی تا حدود دو هفته دیگر آغاز می شود که حدود دو ماه از پایان فصل قبل می گذرد و هیجان برای آغاز دوباره بازی ها بار دیگر اوج خواهد گرفت. این در حالی است که پیش بینی می شود دوره جدید لیگ برتر با اتفاقات ویژه ای شروع شود که یکی از این موارد بازگشت برخی از لژیونرهای ایرانی به چرخه دوره جدید در لیگ برتر است.

بررسی چند وجهی

بیست و دومین دوره از رقابت های جذاب لیگ برتر در شرایطی آغاز می شود که یکی از مهمترین اتفاقات این مسابقات حضور تعدادی از لژیونرهای ایرانی شاغل در کشورهای مختلف در لیگ امسال است، موضوعی که از چند جنبه می توان آن را بررسی و ارزیابی کرد.

ترانسفر معکوس!

هرسال با پایان فصل هریک از ستاره های لیگ در مواجهه با پیشنهادهای داخلی بهتر، قبول پیشنهادهای جدید را منوط به ارزیابی پیشنهادهای خارجی شان می دانستند و بازار این گونه بازار گرمی ها بین بازیکنان خاص تیم ها حسابی داغ بود اما حداقل در پایان فصل اخیر تعداد بازیکنانی که به واقع با پیشنهادهای خارجی روبرو بودند از انگشتان دست هم تجاوز نکرده و از این بین تا به امروز انتقال خاص در این زمینه رخ نداده است. این درحالی است که به نظر می رسد این اتفاق برای فصل پیش رو به صورت معکوس در حال وقوع است و به جای ترانسفر بازیکنان داخلی به کشورهای دیگر شاهد این موضوع هستیم که چهره های ایرانی شاغل در آن سوی مرزها یکی پس از دیگری در حال بازگشت به ایران هستند.

وقتی قیمت دلار همه را وسوسه کرد

در سال های قبل و با توجه به اوضاع اقتصادی و بالارفتن تصاعدی قیمت دلار، میل به حضور در کشورهای خارجی به ویژه کشورهای حوزه خلیج فارس که به لحاظ مالی، قراردادهایی با مبالغ هنگفت داشتند، بیش از پیش بین ستاره ها و چهره های فوتبالی در ایران رونق گرفت به طوری که شاهد کوچ پرتعداد فوتبالیست های ایرانی به آن سوی مرزها بودیم. در این بین تعداد اندکی از چهره های فوتبالی توانستند مجوز حضور در فوتبال اروپا را به دست آورند و بقیه نفرات ترجیح دادند با حضور در کشورهایی چون  قطر و امارات موفق به دریافت پول هایی شوند که شاید به نوعی زندگی شان را برای سال های طولانی تامین کند. این روند در حالی ادامه داشت که به یک باره شاهد هستیم کم کم مسیر بازگشت برای این بازیکنان به لیگ ایران بیشتر از قبل هموار شده است.

500

نیمه پر و خالی لیوان

بازگشت چهره هایی مثل علیرضا بیرانوند، اشکان دژاگه، فرشید اسماعیلی، کاوه رضایی و ... را می توان از جمله کوچ های فوتبالی معکوسی نامید، اتفاقی که شاید در یک نگاه تقریبا خاکستری بتوان آن را اتفاقی بد برای فوتبال ایران در عرصه بی المللی نامید؛ چرا که در سال منتهی به جام جهانی انتظارها از فوتبال داخلی ایران این بود که شرایط لژیونرها بهتر از قبل شود اما از نگاه دیگر هم می توان به این موضوع نگاهی مثبت داشت.

پیش بینی جذاب

بازگشت بازیکنانی از جمع لژیونرها به لیگ برتر فوتبال می تواند این پیام را برای این فصل از لیگ برتر در پی داشته باشد که به نوعی انگیزه در تیم ها را بالاتر از قبل برده و سبب شود که رقابت جالب تری را در طول فصل جاری شاهد باشیم. بازیکنان که اکثرا ستاره های سابق و بازیکنان باتجربه ای هستند می توانند با حضور و درخشش در تیم هایی که به عضویت آنها در آمده اند، علاوه بر ایجاد رقابت در تیم های خود سطح فنی و کیفی بازی ها را در مقایسه با چند فصل اخیر بالاتر برده و از این جهت اتفاق خوب و مثبتی را برای لیگ برتر در دوره بیست و دوم رقم بزنند.

وقتی همه چیز به جام جهانی ختم می‌شود

درحالی که برخی از کارشناسان بر این باور هستند که لیگ برتر در دو سه دوره اخیر بنا به دلایل متعددی از لحاظ کمی و کیفی با افت روبرو شده حالا با بازگشت ستاره هایی که در چند فصل اخیر غیبت موقتی در لیگ ایران داشته اند، انتظار می رود شاهد اتفاقات مثبتی در فصل جدید باشیم، فصلی که تمام بازیکنان اعم از سرشناس و حتی گمنام به دنبال امتحان کردن آخرین شانس های خود برای حضور در تیم ملی و همراهی ایران در جشنواره ای به نام جام جهانی هستند؛ جایگاهی که می توان از آن به عنوان نمایشگاه و تابلوی تبلیغاتی یاد کرد که می تواند سرنوشت ورزشی هر یک از فوتبالیست های ایران را دستخوش دگرگونی های جذابی کند.

خبرنگار: سمیه قدیری

انتهای پیام// 

نظر شما