شرح یک قهرمانی؛ استقلال چگونه بر بام آسیا ایستاد؟!

۱۴۰۱/۰۵/۰۷ - ۱۸:۰۹:۲۸
کد خبر: ۱۳۵۷۲۱۰
شرح یک قهرمانی؛ استقلال چگونه بر بام آسیا ایستاد؟!
سی و یک سال پیش در چنین روزی، تیم فوتبال استقلال با پیروزی مقابل لیائولینگ چین برای دومین بار قهرمان آسیا شد.

 به گزارش خبرگزاری برنا؛ استقلال در  این رقابت ها و در اولین دیدار  در تاریخ ۵ مرداد ۱۳۶۹ به مصاف السد رفت که این بازی با تساوی یک - یک به پایان رسید. گل استقلال را صمد مرفاوی در دقیقه ۳ بازی موفق به گلزنی شد و  گل السد را مجید نامجو مطلق  به ثمر رساند.

دیدار برگشت دو تیم در  ۱۲ مرداد ۱۳۶۹ برگزار شد که مرفاوی در بازی برگشت تک گل پیروزی بخش استقلال را در دقیقه ۸۵ به ثمر رساند تا استقلال با این گل به مرحله بعد صعو کند. 

استقلال در مرحله بعد با تیم های ۲۵ آوریل(قهرمان کره شمالی)، بانک بانکوک تایلند(پر افتخار ترین تیم تایلند) و محمدان بنگلادش هم گروه شد.استقلال در اولین بازی خود در مرحله  دوم در ۲۸ تیر ۱۳۷۰ به مصاف ۲۵ آوریل کره شمالی رفت که با برتری ۲ بر ۱ به پیروزی رسید. عباس سرخاب در دقیقه ۳۳ و صمد مرفاوی در دقیقه ۳۶ برای استقلال گلزنی کردند.

در ۳۰ تیر ۱۳۷۰ استقلال با دبل صمد مرفاوی در دقایق ۳ و ۳۹ توانست ۲ بر صفر بانک بانکوک تایلند را شکست دهد. آبی پوشان در پنجمین بازی خود در  اول مرداد ۱۳۷۰ باید با محمدان بنگلادش بازی   کرد که این بازی با تساوی یک -یک به پایان رسید.   گل استقلال در این دیدار را رضا نعلچگر در دقیقه ۶۵ به ثمر رساند.

استقلال با صعود مقتدرانه به مرحله نیمه نهایی رسید و در قرعه کشی به تیم پلیتاجایا اندوزی رسید.   

استقلال در  ۵ مرداد ۱۳۷۰ ، ۲ بر صفر پلیتا جایا اندونزی را شکست داد. عباس سرخاب در دقیقه ۲۱ و شاهرخ بیانی در دقیقه ۲۵ گل های استقلال را به ثمر رساندند. 

در نهایت استقلال ایران توانست بدون شکست به فینال جام باشگاه های آسیا برسد و باید با تیم لیائولینگ چین مدافع عنوان قهرمانی بازی می کرد.استقلال در  ۷ مرداد ۱۳۷۰ و در ورزشگاه ملی شهر داکا بنگلادش بازی فینال را مقابل لیائولینگ چین برگزار کرد و توانست ۲ بر ۱ لیائولینگ چین را شکست دهد و پس از ۲۰ سال دوباره قهرمان آسیا و شود.گل لیائولینگ را در این بازی ژو هوی در دقیقه ۵۰ و گل های استقلال را رضا حسن زاده در دقیقه ۲۲ و عبدالصمد مرفاوی در دقیقه ۷۵ به ثمر رساندند.

در این دوره صمد مرفاوی با ۶ گل زده آقای گل مسابقه‌ها شد و احمدرضا عابدزاده جایزه بهترین دروازه‌بان جام را کسب کرد. همچنین مجید نامجو مطلق تکنیکی‌ترین بازیکن (بهترین بازیکن جوان) جام لقب گرفته و عباس سرخاب به عنوان بهترین بازیکن شناخته شد.

انتهای پیام// 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز