افشاریان: باید بجنگیم و حق داوری را از فوتبال بگیریم

۱۴۰۱/۰۵/۰۷ - ۱۳:۴۰:۱۲
کد خبر: ۱۳۵۷۲۱۳
افشاریان: باید بجنگیم و حق داوری را از فوتبال بگیریم
رییس کمیته داوران در مراسم افتتاحیه دوره دانش افزایی داوران و کمک داوران لیگ برتر بر ضرورت حمایت از داوران تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ خداداد افشاریان گفت: از حضور در جمع همکارانم خردسندم. از میرشاد ماجدی سرپرست فدراسیون فوتبال تشکر میکنم. حقیقتا هربار برای مسایل داوری خدمت ایشان رفتم با روی باز پذیرا بوده است. کسی که صفر تا صد فوتبال را می داند، بازیکن تیم هاى ملى بوده، مربى و سرپرست رییس کمیته و عضو هیات رییسه همه این مدارج را طى کرده و شناخت کامل دارد.

وی ادامه داد: از اعضای هیات رییسه فدراسیون احسان اصولی و همین طور حسن کامرانی فر دبیرکل فدراسیون که اشراف کاملی روی مسایل داوری دارند نیز متشکرم. همچنین از اعضای کمیته و دپارتمان داوران که با همت خودشان به جامعه داوری کمک می کنند.

افشاریان گفت: از کشوری سرپرست سازمان لیگ فوتبال و امور مالی این سازمان که کمک حال داوری هستند، باید از زحمات بهاروند نیز تشکر داشته باشم.

وى افزود: هفته پیش نوشتند که تاجیکستان صاحب وی ای ار شد. داوران ما به همین دلیل از مجموعه داوری آسیا عقب ماندند و موضوع بسیار مهمی است. حق داوری است که از سیستم جدید استفاده کنند. فقدان این سیستم باعث قضاوت و توهین‌های زیادی به داوران می شود. داوران به احترام نیاز دارند. باید با کمیته انضباطی بابت رفتارهایی که از سوی تیمها با داوران می‌شود جلساتی برگزار و تصمیمات جدی‌تری اتخاذ کرد.همچنین به سیستم رادیویی هم نیاز داریم که تهیه آن بسیار راحت تر از وی ای آر است.

عضو هیات رئیسه فدراسیون در ادامه بیان کرد: دست همه داوران را تک به تک می فشارم. هیچ وقت به خاطر مسایل شما داوران با هیچ شخصی معامله نکردم. باید بجنگیم و حق داوری را از فوتبال بگیریم. داورى که سه روز از مشهد به تبریز می رود و آن همه فشار را تحمل می‌کند به خاطر پنج میلیون تومان تحت فشار قرار مى گیرد. من باور دارم باید نگاه تازه ای به داوری داشته باشیم. آقاى ماجدى شما بازیکن تیم هاى ملی در رده هاى مختلف ، لژیونر، رییس کمیته ، سرپرست فدراسیون بودید و به همه مسایل اشراف دارید و به همین دلیل از شما توقع داریم.

رئیس کمیته داوران در پایان اظهار داشت: باید از مدیریت محترم شرکت نفت پارس باز هم تشکر کنم که سال ها در کنار جامعه داوری بوده و هست. در سه سال آینده هم بر اساس مزایده ای که انجام شد در خدمت نفت پارس خواهیم بود و امیدواریم شاهد بهبود شرایط و پیشرفت هرچه بیشتر داورى کشور باشیم.

انتهای پیام// 

نظر شما