جام کنفدراسیون مردان آسیا؛ ایران جوانترین تیم رقابت‌ها

۱۴۰۱/۰۵/۱۶ - ۱۷:۵۴:۰۷
کد خبر: ۱۳۶۱۱۱۶
جام کنفدراسیون مردان آسیا؛ ایران جوانترین تیم رقابت‌ها
تیم‌های والیبال ژاپن، کره‌جنوبی، استرالیا و چین از مدعیان قهرمانی هفتمین دوره جام کنفدراسیون والیبال آسیا هستند که برای تصاحب این عنوان با تیم ملی جوانان ایران رقابت نزدیکی خواهند داشت.

به گزارش خبرگزاری برنا، هفتمین دوره مسابقات والیبال جام کنفدراسیون مردان آسیا از امروز (یکشنبه 16 مرداد) با حضور 11 تیم در شهر ناخون پاتوم کشور تایلند آغاز شد.

هر چند انصراف قطر به دلیل حضور پرقدرت در بازی‌های کشورهای اسلامی و قزاقستان در لحظه آخر به دلایل نامعلوم از نکات عجیب این مسابقات است، اما تیم‌های مدعی مانند ژاپن، کره‌جنوبی، استرالیا و چین حریفان قدرتمندی برای تیم ملی جوانان ایران هستند که در این گزارش نگاهی اجمالی به این تیم‌ها داریم.

 

ژاپن:

تیم ملی والیبال ژاپن با مربی قدیمی و بومی خود «کوئهیرو شیمبو» به عنوان سرمربی به این رقابت‌ها آمده است و شاید به‌همین دلیل هم این تیم بیشتر از ترکیب بازیکنان با تجربه خودش از قبیل کاپیتان و پاسور کهنه کارخودش فاکوتسوی ۳۶ ساله و همچنین از بازیکنان تاثیرگذاری مانند اوتاکه که سال‌ها به عنوان بازیکن ذخیره نیشیدا در پست قطر پاسور بود، بهره می‌برد.

ژاپنی ها بازیکنان دیگری مانند ایرو، تاکاهاشی، ناکوموتو و همچنین بازیکن دورگه ژاپنی آفریقایی خود لری را هم در ترکیب خود برای رقابت‌های جام کنفدراسیون آسیا به تایلند آورده‌اند، از لیست ژاپن در لیگ ملت‌های والیبال نیز هیچ یک از بازیکنان فیلیپه بلین در این مسابقات حضور ندارند، چرا که تیم ملی ژاپن در اردوی آماده سازی برای حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان بسر میبرد.

سامورایی ها با میانگین سنی ۲۵ سال و‌ میانگین قدی ۱۸۸ سانتیمتر و ‌با داشتن تنها یک بازیکن دومتر ( اوتاکه با ۲۰۲ سانتی متر) از کوتاه قامت‌ترین تیم‌های این دوره از رقابت‌ها حساب می‌شوند.

چین:

تیم شگفتی ساز هفته دوم لیگ ملت‌های والیبال که با شکست سه بر صفر برزیل تمام توجهات علاقمندان به والیبال در سراسر جهان را به خود جلب کرده بود، تقریبا با همان ترکیب لیگ ملت‌ها و با سه تغییر در پست‌های لیبرو، سرعتی و دریافت کننده به این رقابت‌ها آمده است، این تیم کماکان با رهبری کاپیتان خود یائو چن و با حضور بازیکن قدرتمندی به نام ژانگ که یکی از بهترین بازیکنان دور مقدماتی لیگ ملت‌ها بود و همچنین یانگ ژن سرعتی زن موثر خود در دفاع روی تور تحت هدایت سرمربی خود وو شنگ یکی از مدعیان کسب مقام قهرمانی خواهد بود.

چینی‌ها با میانگین سنی ۲۵ سال و میانگین قدی ۱۹۷ سانتیمتر ، ۷ بازیکن با قد بالای دومتر دارند که پنگ و کوئینگائو با قامت دو متر و هشت سانتی‌متر بلند قدترین بازیکن این تیم می‌باشد.

 

استرالیا:

تیم ملی والیبال استرالیا کماکان با هدایت دیوید پرستون کانادایی در حالی که تابستان خوبی را پشت سر نگذاشته است، برای جبران مافات به تایلند آمده است، بازیکنان سرزمین کانگوروها امسال از رقابت‌های لیگ ملت‌ها سقوط کرده و در سئول و رقابت‌های چلنجر کاپ هم موفق به صعود نشده و سال دیگر تیم قدرتمند کوبا به جای این تیم در لیگ ملت‌ها شرکت خواهد کرد.

این تیم شاکله همان تیم لیگ ملت‌ها و چلنجر کاپ با دو تغییر در پست‌های لیبرو‌ و  قدرتی هست که قطعا عدم حضور لوک پری لیبرو و کاپیتان باتجربه استرالیا در سالهای اخیر و حتی شایعاتی در مورد حضور دوباره ادگار در این تیم، از نکات برجسته حضور استرالیا در جام کنفدراسیون مردان آسیا در سال 2022 هست.

استرالیای‌ها با میانگین سنی ۲۳ سال و میانگین قدی ۱۹۸سانتی متر و با داشتن ۵ بازیکن بالای دو‌متر  که داراسی با دو متر 11 سانتی‌متر بلندقدترین بازیکن این تیم هست.

کره‌جنوبی:

تیم ملی والیبال کره‌جنوبی که سال‌هاست از رده‌های قهرمانی آسیا حذف شده با ترکیب تیم خود در چلنجر کاپ که به میزبانی شهر سئول و کسب جایگاه سوم برای آنها به اتمام رسیده به این رقابت‌ها آمده است. ایم دونگ هیوئک پشت خط زن کره‌ای‌ها یکی از امتیازآورترین بازیکنان این تیم است که هماهنگی بسیار خوبی با پاسور این تیم هان سون سو داشته و از دریافت و حمله خوب بازیکن قدرتی خود لیم سوئگ جین نیز بهره میبرد. کره‌ای‌ها با هدایت ایم دو هان چشم به کسب سکوی اول و مدال طلای این دوره از رقابت‌ها دارند.

بازیکنان کره با میانگین سنی ۲۸ سال و میانگین قد ۱۹۲ سانتی متر و تنها یک بازیکن با قد دومتر به نام دونگ هایئوک از کوتاه‌ترین و باتجربه ترین تیم‌های این تورنمنت هستند.

 

ایران:

تیم ملی والیبال جوانان ایران که با توجه به سیاست گذاری فدراسیون والیبال ایران برای آمادگی هر چه بیشتر برای حضور در رقابت‌های قهرمانی جوانان آسیا در این رقابت‌ها شرکت کرده است، با هدف گذاری دفاع از اعتبار والیبال ایران، با میانگین سنی ۱۸ سال و میانگین قدی ۱۹۵ سانتی متر و با داشتن ۷ بازیکن بالای دومتر، جوان‌ترین تیم این دوره از مسابقات و یکی از تیم‌های بلند قامت این دوره از رقابت‌ها می‌باشد.

یوسف کاظمی پشت خط زن تیم ملی والیبال جوانان ایران با ۲۱۰ سانتیمتر قد، بلندقدترین بازیکن این تیم هست.

عرشیا بهنژاد، پندار مومنی‌مقدم، امیرمحمد گلزاده، متین جعفری، سجاد جلوداریان، حسین حاجی‌کلاته، یوسف کاظمی، عرفان نوروزی، مهدی بیاتی، شایان سپهری‌فرد، مبین نصری، یونس جوان، پوریا حسین‌خانزاده و پوریا حسین‌پور 14 بازیکن انتخاب شده سرمربی تیم ملی جوانان برای حضور در این مسابقات هستند.

امیرمهدی نفر (سرپرست)، غلامرضا مومنی‌مقدم (سرمربی)، مهران زارع، علی فتاحی و محمد منصوری (مربیان)،  عرفان نوروزی (فیزیوتراپ)، محسن سیاه‌دوش(آنالیزور)، چالاک محمد رحیمی (ماساژور) به عنوان کادر فنی همراه تیم ملی جوانان به تایلند سفر خواهند کرد.

در شش دوره قبلی جام کنفدراسیون والیبال مردان آسیا هفت کشور ایران، چین، کره، قطر، هند، ژاپن و قزاقستان بر روی سکو رفتند که والیبال ایران با سه قهرمانی (2008 ،2010 و 2016) و دو نایب قهرمانی (2012 و 2018) پرافتخارترین کشور این رقابت‌ها است. تیم ملی ب ایران در سال 2014  در رتبه چهارم این رقابت‌ها قرار گرفت.

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز