هفته نخست لیگ برتر فوتبال

استقلال- سپاهان؛ عصر جمعه عالی، پرتغالی!

۱۴۰۱/۰۵/۲۰ - ۲۳:۰۱:۰۲
کد خبر: ۱۳۶۲۲۴۶
استقلال- سپاهان؛ عصر جمعه عالی، پرتغالی!
مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر بازی‌های امسال خود را با دیدار مقابل سپاهان اصفهان آغاز می‌کند.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری برنا؛ سوت شروع لیگ برای آبی و زردهای فوتبال ایران امروز زده می‌شود. در دیداری که بسیاری از اوقات از آن به عنوان فینال لیگ یاد می‌شد اما حالا برای سومین بار در تمام ادوار لیگ در هفته اول برگزار می‌شود. در هفته‌ای که نمی توانیم بر حسب بازی‌های گذشته و عملکرد هفته‌های پیشین قضاوتی داشته باشیم.

در یک سمت استقلال پرتغالی‌شده حضور دارد. با نفراتی نسبتا جدید که با شاکله اصلی مانده در تیم ترکیب شده‌اند. آبی‌ها دیرتر از بسیاری از تیم‌ها سرمربی را معرفی کردند اما شرایط آماده‌سازی‌شان به خوبی پیش رفت. اردوی کم‌حاشیه و نسبتا موفقی که تیم در ترکیه داشت در کنار خریدهایی خوب باعث شد دید هواداران استقلال نسبت به این تیم تغییراتی مثبت داشته باشد و حسابی استقلال 1401 را حمایت کنند.

در همین حین اما از لحاظ فنی هیچ‌چیز از این تیم مشخص نیست و تمام اخبار منتشر شده از آبی‌ها حول محور شایعات و گمانه‌زنی می‌گذرد. هیچ‌کس نمی‌داند ساپینتو از 4 مدافع استفاده می‌‌کند یا 3 مدافع. ترجیح او استفاده از رضایی است یا شهباززاده. آیا این مربی پرتغالی مثل دوران حضورش در لیگ کشور خود همچنان پرشور کنار خط می‌ایستد یا باید انتظاری متفاوت از او داشت. پاسخ همه این سوالات ساعت 21:30 و پس از شنیدن سوت داور مشخص خواهد شد.

در سمت دیگر، سپاهان کاملا متفاوت نسبت به فصل گذشته قرار دارد. سپاهانی‌ها در دو سال گذشته هرچه ستاره خواستند خریدند اما برای نیمکت خود به نویدکیایی اعتماد کردند که اصلا تجربه‌ای نداشت. حالا اما بیشتر آن ستاره‌ها بار سفر بسته‌اند و سکاندار کشتی زردپوشان یک مربی با رزومه‌ای فوق‌العاده است.

سپاهانی‌ها مانند همیشه کم حاشیه و چراغ خاموش اردوی خود را پیش بردند و تنها نکته مهم این تیم در فصل نقل و انتقالات حضور متعدد بازیکنان خارجی بوده است. نفراتی که جز مانوئل فرناندز تا حدودی هندوانه‌هایی در بسته به شمار می‌روند. حضور دانشگر و رضاییان و ماندن سلمانی هم جزو اتفاقات خوب مدیریتی این تیم بود. مورایس برخلاف ساپینتو از شخصیت آرامی برخوردار است و تقابل او با سرمربی آبی‌ها از لحاظ تفاوت در خصلت‌های اخلاقی هم می‌‌تواند جذاب باشد.

پیش‌بینی بازی کاری به شدت سخت و غیرمنطقی است. شاید دیداری به شدت هیجان‌انگیز و جذاب شاهد باشیم یا شاید هم هر دو تیم برای جلوگیری از شکست، فصل را کاملا محتاطانه آغاز کنند. این مسابقه از ساعت 19:30 در ورزشگاه آزادی و بدون حضور تماشاگران آغاز خواهد شد.

***

 از تقابل‌های مهم می‌توان به اولین حضور دانشگر با لباس سپاهان و اولین حضور شهباززاده و میرزایی و محبی (احتمالی) با لباس استقلال مقابل تیم سابق اشاره کرد.

آخرین شکست استقلال در لیگ برتر توسط سپاهان رقم زده شده است. در آخرین هفته از لیگ بیستم. در دیداری که شاگردان نویدکیا 2-1 استقلال مجیدی را بردند.

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز