پرستو باستی در گفت‌وگو با برنا

قربانی زد و بندهای انتخاباتی فدراسیون شدم/ نفر اعزامی به بازی‌های کشورهای اسلامی در لیگ برتر هم حضور نداشت!

۱۴۰۱/۰۵/۲۱ - ۰۹:۲۰:۳۰
کد خبر: ۱۳۶۲۵۹۲
قربانی زد و بندهای انتخاباتی فدراسیون شدم/ نفر اعزامی به بازی‌های کشورهای اسلامی در لیگ برتر هم حضور نداشت!
بانوی رکابزن تیم ملی دوچرخه سواری گفت: نفر اعزامی به رقابت‌های همبستگی کشورهای اسلامی، بدون هیچ انتخابی و فقط با رابطه به این مسابقات اعزام شد.

پرستو باستی، رکابزن تیم ملی دوچرخه سواری ایران در خصوص روند انتخاب نفرات اعزامی به بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا اظهار داشت: تیم ملی دوچرخه سواری بانوان بدون برگزاری هیچ اردوی تدارکاتی و انتخابی به مسابقات همبستگی کشورهای اسلامی اعزام شد. این نوع انتخاب اجحاف بزرگی در حق من و ورزشکارانی مانند من بود. برای ما که زحمت می‌کشیم و مدت‌ها از خانواده خود دور هستیم. من حدود سه سال به دلیل یک سری از مسائل از مسابقات دور بودم و ورزش حرفه‌ای را کنار گذاشته بودم. اما بعد از این مدت دوباره تمرین کردم و هدف اصلی من هم مسابقات همبستگی کشورهای اسلامی بود. در مرحله اول لیگ برتر بانوان با وجود اینکه به آمادگی صددرصد نرسیده بودم اما موفق به کسب دو مدال شدم. پس از آن در مسابقات قهرمانی کشوری جاده مقام سوم را کسب کردم، این مسابقه فوق العاده سنگین بود. من برای این مسابقات که طبق اعلام فدراسیون یک نوع انتخابی برای بازی‌های کشورهای اسلامی محسوب می‌شد، سخت تلاش کرده بودم اما پس از آن که در این مسابقات مدال برنز را کسب کردم، مدیر تیم‌های ملی اعلام کرد که طبق رنکینگ سال گذشته نفرات را برای مسابقات کشورهای اسلامی انتخاب و اعزام می‌کند.

وی افزود: فردی که برای مسابقات پیست انتخاب شده بدون هیچ اردوی تدارکاتی و انتخابی فقط بر اساس روابطی که مربی شخصی او دارد برای مسابقات اعزام شد. من چندین بار درخواست دادم تا اردوی تدارکاتی یا انتخابی برای نفر اعزامی به این مسابقات برگزار کنند و هر دفعه به من گفتند که مسابقات مرحله دوم لیگ برتر بانوان را به عنوان انتخابی برگزار خواهند کرد اما فردی که به مسابقات بازی‌های کشورهای اسلامی در بخش پیست اعزام شد در مسابقات مرحله دوم لیگ برتر بانوان هم حضور پیدا نکرد.

index

باستی اضافه کرد: تا قبل از مرحله دوم لیگ برتر بانوان من در بخش پیست رنگینگ سوم را داشتم. اما پس از این مسابقات، من در جایگاه رنکینگ اول کشور در بخش پیست قرار گرفتم. آن زمان حدود دو الی سه هفته تا آغاز رقابت‌های کشورهای اسلامی مانده بود اما باز هم طبق رنکینگ سال گذشته این نفر را اعزام کردند. انتخاب و اعزام بانوان طبق رنکینگ سال گذشته انجام شد ولی در بخش آقایان، نفرات را کاملا طبق سلیقه شخصی اعزام کردند.

رکابزن تیم ملی کشورمان عنوان کرد: این نوع انتخاب نفرات و اعزام آن‌ها همه بر اساس سیاست‌های انتخاباتی است تا بتوانند برخی را راضی نگهدارند. نفری که به جای من به مسابقات کشورهای اسلامی در بخش پیست اعزام کردند در مسابقات پیشین تا به حال هیچ نتیجه موفقیت‌آمیزی را کسب نکرده است و در اکثر مسابقات یا حذف شده یا نتوانسته آن مسابقه را به پایان برساند. من با سند و مدرک صحبت می‌کنم و تمام این نتایج در سایت فدراسیون دوچرخه سواری آسیا موجود است. او همیشه با رابطه به مسابقات اعزام شده، مربی او در کمیته فنی فدراسیون دوچرخه سواری است و همیشه او را به شکلی وارد تیم اعزامی کرده است.

وی تصریح کرد: این موضوع در مسابقات همبستگی کشورهای اسلامی کاملا علنی شد من قربانی وعده و وعیدهایی که می‌دادند شدم. هیچکس صدای من را نشنید و نتوانستم کاری کنم. مدیر تیم‌های ملی به من گفت نمی‌تواند برای من کاری کند و گفت که من چند سال نبودم. من به او گفتم که الان هستم چرا برای انتخاب نفرات اعزامی به مسابقات کشورهای اسلامی، انتخابی برگزار نمی‌کنند.

111

باستی اذعان داشت: در مسابقات قهرمانی کشور جاده که استقامت مقام سوم و در رشته تایم تریل مقام چهارم را کسب کردم در هر دو رشته از نفر اعزامی در جایگاه بالاتری قرار گرفتم. در مسابقات مرحله دوم لیگ برتر پیست بانوان هم که حدود 20 روز قبل از بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی برگزار شد، دو مدال نقره و یک مدال طلا کسب کردم اما نفر اعزامی به این رقابت‌ها به بهانه کرونا و مریضی در مسابقات حضور پیدا نکرد و بدون هیچ انتخابی به بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی اعزام شد. فقط به این دلیل کرد مربی وی عضو کمیته فنی است، رابطه دارد و برای انتخابات وعده و وعید داده است. افراد دیگر هم فقط برای اینکه به ریاست برسند این کار را با من کردند.

این بانوی رکابزن بیان کرد: سهمیه بانوان در این مسابقات چهار ورزشکار بود اما مدیر تیم‌های ملی این ظرفیت را به سه ورزشکار کاهش داد و یک سهمیه به آقایان اضافه کرد. نتایج ورزشکاری که به جای من بازی‌های کشورهای اسلامی اضافه شد کاملاً مشخص است و هیچ نتیجه قابل قبولی در این مسابقات و در مسابقات پیشین خود کسب نکرده است. اختلاف سطح و وضعیت آمادگی او در مقایسه با دیگر رکابزن تیم ملی، کاملا مشخص است.

وی ادامه داد: در بهترین وضعیت که می‌توانستم به این مسابقات اعزام شوم و مدال کسب کنم، این شانس را از من گرفتند و حق من را خوردند. کسانی که ادعا دارند، برای اینکه جایگاهی را به دست بیاورند، زد و بند کردند و من قربانی این زد و بند‌های انتخاباتی شدم. عواملی که در فدراسیون هستند این موضوع را قبول دارند که نفر اعزامی از من بهتر و قوی‌تر نیست، نمی‌دانم چرا این کار را کردند. مربی او که قبلا مدیر تیم‌های ملی هم بوده، همیشه بزرگترین ضربه را به عمر ورزشی من زده است و در مسابقاتی که وضعیت من بسیار بهتر بوده، ورزشکار خود را به جای من به مسابقات اعزام کرده است و همیشه یک بهانه من را کنار گذاشتند.

باستی گفت: طی چند ماه گذشته فدراسیون دوچرخه سواری هیچ هزینه‌ای برای بانوان نکرده و تمام هزینه‌ اعزام‌ها، اردوها و مسابقات توسط خانم ساکی نایب رئیس فدراسیون تهیه شده است. بارها به ما گفتند که بانوان به جایی نمی‌رسند اما بانوان طی چند مسابقه اخیر واقعاً نتایج درخشانی داشتند و حتی شاید بهتر از آقایان عمل کردند و دست پر به کشور بازگشتند. سرپرست فدراسیون گفتند که ما چندین مسابقه انتخابی برای آقایان گذاشتیم اما برای بانوان هیچ مسابقه ای برگزار نشد. نمی دانم مسئولیت سرپرست فدراسیون دوچرخه سواری فقط در مقابل آقایان است و در قبال بانوان هیچ مسئولیتی ندارد؟ سرپرست فدراسیون هیچ کاری برای بانوان دوچرخه سوار انجام نداده است. این چند سال فقط خانم ساکی نایب رئیس فدراسیون حامی تیم ملی بانوان دوچرخه سواری بودند.

خبرنگار: فریبا جلیل‌ خانی

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز