بهروز یاری در گفت‌وگو با برنا

فدراسیون کشتی برای تخریب یک لانه موش از بمب اتم استفاده کرد/ کادر فنی باید خشم ورزشکار را کنترل کند

۱۴۰۱/۰۵/۲۳ - ۰۴:۳۳:۲۴
کد خبر: ۱۳۶۳۳۱۴
فدراسیون کشتی برای تخریب یک لانه موش از بمب اتم استفاده کرد/ کادر فنی باید خشم ورزشکار را کنترل کند
پیشکسوت کشتی گفت: فدراسیون برای تخریب یک لانه موش از یک بمب اتم استفاده کرد.

رقابت‌های کشتی آزاد بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی در شهر قونیه ترکیه در حالی پایان یافت که تیم ایران با کسب 5 مدال طلا، 2 مدال نقره و 2 مدال برنز از لحاظ مدالی بهترین عملکرد را میان دیگر کشورهای حاضر در این مسابقات داشت.

بهروز یاری، پیشکسوت کشتی آزاد در این رابطه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا اظهار داشت: قبل از هر چیز به تیم خسته نباشید می‌گویم چون همه تلاش کردند و به هر شکل عنوان قهرمانی را به دست آوردند ولی آنچه که پر واضح است بر اساس نفرات اعزام شده به این رویداد و سطح کیفی مسابقات، گویا فدراسیون کشتی برای تخریب یک لانه موش از یک بمب اتم استفاده کرد. ما در بازی های کشورهای اسلامی حریف قدری نداشتیم.

وی افزود: بچه‌ها دچار زحمت و چالش نشدند و این نشان می‌دهد که مسابقات از نظر کیفی در چه سطحی برگزار شده است. فکر می‌کنم تنها رقیب جدی بچه‌های ما همان کشتی گیر آذربایجان در وزن 65 کیلوگرم بود وزنی که مرتضی قیاسی را آنجا داشتیم. مابقی بچه‌هایی هم که حضور داشتند مانند وزن‌هایی چون 97 کیلو، 86 کیلو و حتی 92 کیلو اختلاف میلیمتری با نفرات یک کشتی آزاد کشورمان دارند. برای مثال اگر در 86 کیلوگرم حسن یزدانی را نداشتیم علیرضا کریمی می توانست در این سال ها مدال های زیادی چون یزدانی برای ما کسب کند. بنابراین اینکه بگوییم ما تیم دوم مان را فرستادیم درست نیست قهرمانان ما مانند گلیج در این بازی ها حضور پیدا کرد که مدال جهانی دارد.

کشتی‌گیر پیشین تیم‌ ملی در خصوص شرایط آزادکاران برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان صربستان نیز گفت: در دوره قبل با درخشش کشتی گیرانمان موفق شدیم در جایگاه سوم این رقابت ها قرار بگیریم و قطعا در نبود روسیه این شرایط برایمان وجود دارد که بتوانیم عنوان نایب قهرمانی را به دست بیاوریم و کسب این جایگاه خیلی دور از انتظار نیست ولی هنوز هم جدی ترین رقیب ما آمریکاست. شما ببینید وقتی نوجوانان ما هم حتی به این تیم می بازند پس باید از حالا نگران باشیم و برنامه ریزی کنیم.

یاری در مورد بی‌نظمی  و درگیری‌های مداوم در مسابقات کشتی این گونه توضیح داد: علیرضا دبیر به عنوان رئیس فدراسیون کشتی هرچند در برخی موارد فراتر از وظایف خود عمل کرده مانند ساخت و سازها که واقعا تاریخ کشتی ایران چنین شرایطی را تا به حال به خود ندیده ولی واقعیت این است که دبیر در برخی امور که واقعا بی اهمیت هم نیستند یا کمرنگ ظاهر شده و یا اصلا ورود نکرده است. برای مثال همین بحث اخلاق که گویا ما هیچ زیر ساخت اخلاقی در این سال ها نداشتیم. البته این جنجال ها در همه دنیا وجود دارد. شما هر کشوری را ارزیابی کنید که در یک رشته یا ورزش صاحب نام است در آن رشته هم در آن کشور همیشه چالش هایی است.

وی در پایان عنوان کرد: در ایران کشتی چون بحث منش و اخلاق مداری را هم یدک می کشد بهتر است شاهد این جریان ها نباشیم. عمده این بی اخلاقی ها یا از سوی سرپرست تیم هاست و یا از سوی سرمربی و تجربه ثابت کرده که جنجال‌ها اکثرا از سمت سرمربی شروع می شود. کادر فنی باید خشم ورزشکار را کنترل کند نه اینکه برعکس عمل کند اما خب اینطور نیست. فدراسیون هم کوتاهی هایی دارد باید به یک توبیخ بسنده نکند و این افراد باید قبل از هر مسابقه‌ای آگاه شوند که چه نقشی کنار تشک دارند.

خبرنگار: فریبا جلیل خانی

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز