امیررضا پوررمضانعلی در گفت‌وگو با برنا

وقتی نتیجه فوق‌العاده باشد، نقدها غیرمنصفانه می‌شود/ در المپیاد جهانی شطرنج خوب بودیم

۱۴۰۱/۰۵/۲۴ - ۰۶:۲۹:۰۰
کد خبر: ۱۳۶۳۹۸۰
وقتی نتیجه فوق‌العاده باشد، نقدها غیرمنصفانه می‌شود/ در المپیاد جهانی شطرنج خوب بودیم
مدیر تیم‌های ملی شطرنج گفت: استعدادهای خوبی در رشته شطرنج داریم.

امیررضا پوررمضانعلی، مدیر تیم های ملی شطرنج درباره ارزیابی خود از عملکرد ملی‌پوشان در المپیاد جهانی هند در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا اظهار کرد: نتیجه به دست آمده در مقایسه با سال های گذشته فوق العاده است. تا دور نهم بازی ها را اگر مشاهده کنیم‌ می‌بینیم که ما جزو 10 تیم برتر جهان هستیم و چنین چیزی در هیچ دوره‌ای سابقه نداشته اما در دور دهم کمی بدشانس بودیم که به میزبان باختیم البته کسالت بازیکنان هم بی‌تاثیر در این موضوع نبود‌.

وی با گلایه از نحوه برگزاری مسابقات و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی یادآور شد: متاسفانه در هند اصلا پروتکل‌ها رعایت نمی‌شد، ماسک به هیچ عنوان اجباری نبود و از طرفی به دلیل جمعیت بالای تیم‌های شرکت کننده، فدراسیون جهانی نمی‌توانست از همه تست کرونا بگیرد. به همین دلیل احتمال اینکه آنجا ورزشکاری مبتلا به کرونا بوده باشد، زیاد بود. بچه‌های ما هم متاسفانه مریض شدند و طبیعی است که با آن وضعیت نتوانند در ادامه بازی ها مثل روز اول پرقدرت ظاهر شوند.

کارشناس فدارسیون شطرنج در واکنش به انتقادهای مطرح شده به نتیجه تیم‌ ملی در المپیاد جهانی گفت: در کل نتیجه وقتی فوق العاده باشد نقدها هم غیرمنصفانه می‌شود. شما اگر از کادری که آنجا کنار تیم بود و یا حتی ملی‌پوشان نظرشان را جویا شوید متوجه خواهید شد که آنها هم مانند ما این نوع نقدها را غیرمنصفانه می‌دانند.

پوررمضانعلی در مورد حواشی به وجود آمده در خصوص کاپیتان تیم‌ ملی نیز توضیح داد: کاپیتان تیم آقایان از اول من بودم و هیچ چالشی ایجاد نشد. در بخش بانوان کاپیتان تیم به اشتباه آقای امین زاده معرفی شدند که بعد از آن فدراسیون ایران متوجه شد و برای فدراسیون جهانی شطرنج ایمیل زد که اصلاح کند که متاسفانه تا زمان رسیدن ما به چنای هند این مورد اصلاح نشد و حضوری این مورد را درست کردیم و در نهایت آقای هاشمی به عنوان کاپیتان معرفی شد. نقش اصلی کاپیتان ارنج دادن است که کاپیتان بانوان (آقای عرفان هاشمی) با من و سرمربی تیم بانوان در این مورد مشورت می‌کردند و این تصمیم گیری جمعی جواب‌ داد‌ و توانستیم در‌ کنگوری B المپیاد جهانی شطرنج مقام سوم را کسب کنیم.

مدیر تیم‌ های ملی شطرنج در پایان با اشاره به بازی‌های آسیایی هانگژو گفت: بچه‌ها واقعا نتیجه خوبی گرفتند و نیاز است که از آنها حمایت شود. ما در شطرنج پتانسیل خیلی خوبی داریم اما بچه‌ها با این روند دلسرد می‌شوند گاها حق هم دارند، بودجه فدراسیون آنقدر زیاد نیست که بتواند همه نیازها را پاسخ بدهد بنابراین انتظار می‌رود هم وزارت ورزش و جوانان و هم کمیته ملی المپیک از این رشته حمایت کنند و قطعا در صورت حمایت مادی و معنوی می‌توانیم در بازی ها روی سکو قرار بگیریم.

خبرنگار: فریبا جلیل خانی

انتهای پیام//   

نظر شما