پرونده ویژه "برای مردم"

فریده شجاعی: در حوزه ورزش زنان تلاش‌های زیادی انجام شده است/ شاهد شکوفایی بانوان ورزشکار هستیم

۱۴۰۱/۰۶/۰۲ - ۰۸:۰۷:۰۵
کد خبر: ۱۳۶۷۶۸۸
فریده شجاعی: در حوزه ورزش زنان تلاش‌های زیادی انجام شده است/ شاهد شکوفایی بانوان ورزشکار هستیم
کارشناس حوزه ورزش زنان گفت: خوشبختانه در حوزه ورزش زنان تلاش‌های زیادی انجام شده است.

فریده شجاعی، کارشناس حوزه ورزش زنان در  گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا درباره ارزیابی خود از عملکرد یک سال اخیر دولت سیزدهم در این حوزه اظهار داشت: تا جایی که بنده در جریان هستم و مسائل را رصد می‌کنم در حوزه ورزش زنان تلاش‌های زیادی انجام شده است. شخص دکتر کاظمی‌پور واقعا شبانه روز در تلاش هستند تا موانع و مشکلات این حوزه را برطرف کنند. من شاهد هستم و می‌بینم که در همه قسمت‌ها ورود می‌کنند و سعی دارند چالش‌ها را به درستی برطرف سازند.

وی افزود: مطمئن باشید زمانی که مشکلات بانوان تا حدودی حل شود در ادامه نتیجه بخش هم خواهد بود. یکی از چالش های جدی این است که برخی از روسای فدراسیون‌ها نگاه مثبتی به ورزش بانوان ندارند و در آن فدراسیون ضربه می‌خوریم. در شرایط فعلی شاهد آن هستیم که والیبال موفق بوده چون رئیس و نایب رئیس قوی دارد. اینها باعث می‌شود مشکلات برطرف شده و در نهایت شاهد شکوفایی زنان در این رشته باشیم.

نایب رئیس بانوان سابق فدراسیون بسکتبال تاکید کرد: قطعا اگر همه فدراسیون‌ها نگاه خود را به بخش زنان تغییر دهند شاهد تحولات زیادی خواهیم بود. در رابطه با وزارت ورزش و معاونت بانوان هم خیلی زود است که بخواهیم قضاوت کنیم چون برای برطرف شدن برخی مشکلات زمان یک ساله فرصت بسیار محدودی است؛ آنچه که می‌بینیم تلاش اعضا است که امیدوارم همه این تلاش‌ها نیز در پایان چهار سال به نتیجه برسد.

شجاعی با اشاره به حضور خبرنگاران زن در بازی‌های لیگ فوتبال مردان اضافه کرد: از دید من یکی از کارهای ارزشمندی که در دولت سیزدهم رخ داد حضور خبرنگاران زن در بازی های لیگ فوتبال بود. شاید هنوز هم این اتفاق به چشم برخی دوستان کار مهمی نباشد اما در حقیقت و با توجه به شناختی که از قوانین و چالش‌های سر راه این اقدامات دارم، می‌گویم که وزارت کار بزرگی کرده ولی قطعا کافی نیست. همه دوست داریم زن و مرد برابر ورزشگاه حاضر شوند و ورزش مورد علاقه خود را دنبال کنند. وزارت ورزش هم پیگیر این مساله است و امیدوارم با فراهم شدن زیرساخت‌ها و برطرف شدن دیگر موانع به زودی شاهد تحقق این خواسته نیز باشیم.

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز