قربانی: هم افزایی وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک کلید موفقیت جامعه ورزش است

۱۴۰۱/۰۶/۱۴ - ۰۹:۱۴:۵۴
کد خبر: ۱۳۷۳۱۲۴
قربانی: هم افزایی وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک کلید موفقیت جامعه ورزش است
مشاور عالی کمیته ملی المپیک گفت: هم افزایی وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک کلید موفقیت در این مسیر است.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری برنا، مرتضی قربانی رئیس فدراسیون تیراندازی، در خصوص مهم‌ترین اهداف و برنامه‌های ورزش کشور در دوره جدید کمیته ملی المپیک اظهار داشت: در ابتدا از برادر عزیزم، سیدرضا صالحی امیری به پاس خدماتی که در مدت حضورش در کمیته ملی المپیک به ورزش داشت قدردانی می‌کنم. لازم می‌دانم از آقای خسروی‌وفا که با شایستگی مدال جانبازی و قهرمانی در دفاع را به دست آورده و در ورزش کشور نیز سابقه سرشار از موفقیت و تصمیم گیری دقیق را داشته است، تشکر کنم. خدمتگزاری در کنار وی به قهرمانان، مربیان داوران و مدیران ورزش کشور باعث افتخار است و البته ان را مسئولیتی سنگین می‌دانم.

وی افزود: خوشحالم که این افتخار نصیب من شده که خدمتی به جامعه ورزش داشته باشم. کسانی که قبلاً در کمیته ملی المپیک به ورزش کشور خدمت کردند، اثر خدمات آنها باقی است و امیدوارم اثر خدمات گروه مدیریت جدید نیز تا سال‌ها باقی بماند. فکر می‌کنم امروز موقع ارائه خدمت خالصانه و بدون ادعا است. گروهی از جوانان، مدیران و ورزشکاران برای خدمت به ورزش تلاش می‌کنند و کار همه این عزیزان را باید در وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک در جهت پیشبرد اهداف همسو کرد.

رئیس فدراسیون تیراندازی تاکید کرد: هم افزایی وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک برای تحقق این موضوع مورد نیاز است و تنها در این صورت می‌توان فرصت کافی را برای شکوفا شدن استعدادهای جوانان مستعد کشور ایجاد کرد.  هم افزایی وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک کلید موفقیت در این مسیر است و تنها در این شرایط فرصت بروز استعدادهای جوانان کشور در عرصه ورزش ایجاد می‌شود.

مشاور عالی کمیته ملی المپیک ادامه داد: یکی از وظایف کمیته ملی المپیک ایران به عنوان عضوی از کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) در عرصه بین المللی ایجاد شرایطی است تا ورزشکاران سراسر جهان به کمک همدیگر محیطی را برای تعامل و گفتگو فراهم‌ کنند تا ارتباط میان ملت‌ها توسعه یابد. آنچه در منشور المپیک بیان شده تقریبا به طور کامل همسو با اعتقادات ارزشی ما است و این چیزی است که باید دنبال شود. همچنین ارتباط کمیته ملی المپیک ایران با کشورهای همسایه باید ادامه داشته باشد و باید تعامل و فرصتی ایجاد شود تا آنها از ظرفیت های ورزش ایران استفاده کنند.  

قربانی افزود: در کنار حمایت و توجه به رشته‌هایی که همواره برای کاروان‌های ایران مدال‌آوری کرده‌اند از جمله کشتی، تکواندو و وزنه‌برداری و همچنین تیراندازی و دوومیدانی که به جمع رشته‌های مدال‌آور در المپیک اضافه شدند، باید روی رشته‌های پایه و پرمدال نیز سرمایه‌گذاری کرد تا انشالله بتوانیم در آینده‌ای نزدیک شاهد افزایش مدال‌های کاروان ایران در رشته‌های مختلف باشیم. ما ظرفیت‌های خوبی در تمام رشته‌های ورزشی در کشور داریم که باید از آنها به بهترین نحوه ممکن استفاده کنیم. ایجاد فرصت برای ورزش‌هایی که کمتر مورد توجه رسانه‌ای هستند در کشوری که نیمی از جمعیت ان جوان هستند و می توانند در این ورزش ها استعداد بخود را شکوفا کنند، فقط نباید به توصیه خلاصه شود و باید عمل کرد.

رئیس فدراسیون تیراندازی تاکید کرد: باید در مسیر توسعه ورزش قهرمانی علاوه بر حمایت های دولت محترم از ظرفیت‌های مختلف کشور از جمله مجلس شورای اسلامی  نیز استفاده کرد تا موقعیتی ایجاد شود که قهرمانان ما بتوانند در بهترین شرایط در المپیک، بازی‌های آسیایی و مسابقات مختلف جهانی بدرخشند و پرچم ایران را به اهتزاز در آوردند. خوشبختانه دولت محترم با ابلاغ سند تحول، چرخش مورد انتظار را در ورزش تبیین کرده است و باید برای اجرای این سند اهتمام کنیم‌.

وی با اشاره به جایگاه ورزش بانوان در کشور گفت: دختران و بانوان ورزشکار ایرانی همواره در میادین مختلف ورزشی با حفظ شان و جایگاه یک بانوی مسلمان با حفظ حجاب اسلامی، درخشیدند و بارها پرچم ایران را در رشته‌های مختلف به اهتزاز در آوردند. دختران ایرانی می توانند بهترین نتایج را در مسابقات ورزشی کسب کنند و باید از سوی وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک و فدراسیون‌های حمایت‌های ویژه‌ای از دختران ورزشکار انجام شود. کشورهای موفق در المپیک با تکیه بر مهارت ورزشی بانوان از رقبا سبقت گرفتند اگر می‌خواهیم نتایج بهتری در بازی‌های بزرگ به دست آوریم فقط کافی است فرصت مناسبی را در اختیار بانوان قرار دهیم. باید به سمتی پیش برویم که در هر دوره از المپیک شاهد افزایش تعداد سهمیه دختران و مدال‌‌آوری آنان در کنار مردان باشیم.

وی در پایان گفت: اینجانب در تمام عمر و از صمیم دل از هر چه در توان داشتم برای تعالی ارزش هایی که نظام مقدس اسلامی برای حفاظت از ان ایجاد شد استفاده کردم و اکنون نیز مسیر پیش رو که به حول و قوه الهی و با نیت خالص منجر به شادی و غرور ملت ایران و ورزشکاران دختر و پسر عزیزمان خواهد شد، را در همان مسیر می‌دانم‌. برای تحقق این خواسته دست تمام کسانی که سربلندی ایران عزیز را در سر دارند، خصوصا ریاست کمیته ملی المپیک، هیات اجرایی و اعضای مجمع کمیته ملی را می‌فشارم.

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز