واکنش رسمی پرسپولیسی‌ها به حواشی اخیر

۱۴۰۱/۰۶/۲۳ - ۱۳:۱۵:۴۶
کد خبر: ۱۳۷۷۴۱۲
واکنش رسمی پرسپولیسی‌ها به حواشی اخیر
مدیر روابط عمومی باشگاه پرسپولیس گفت: هدف از برگزاری مسابقات ورزشی و مخصوصا فوتبال، ایجاد صلح، دوستی و لذت از هیجانات آن، در کنار یکدیگر است و پرسپولیس با توجه به حضور هوادارانش در میان همه اقشار، اقوام و شهرها، هیچ گاه امکان ندارد که به سمت رویارویی برود.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ مصطفی لشگری  در مورد حواشی اخیر اظهار داشت: برای برگزاری یک مسابقه رسمی در هر رشته‌ای و مخصوصا فوتبال، تمام ارکان ورزشی و غیر ورزشی جهت حفظ امنیت، آرامش و حضوری پر شور و به دور از حواشی، تلاش می‌کنند تا مردم، علاقمندان و هواداران از برگزاری یک مسابقه لذت ببرند. مهمترین بخش این ماجرا مردم هستند.

وی افزود: تنش و چالش، بخشی لاینفک از رقابت‌های ورزشی است که گاهی در کنار آن به وجود می‌آید، اما نباید دیوانه‌وار آن را به سمت جنگ داخلی و مسایل قومیتی و دشمنی پیش برد. این اصلا قابل قبول و تحمل نیست و از فعالان شبکه‌های اجتماعی خواهش می‌کنیم نسبت به این امر حساس باشند. برادرها و خواهرها هم ممکن است در یک خانه هنگام بازی با هم جدل پیدا کنند. فوتبال نیز خانه همه ما است و سزاوار نیست با هر بحث و اختلافی به سمتی پیش برویم که خدای نکرده مردم عزیز کشورمان روبه‌روی هم قرار بگیرند.

لشگری گفت: این رویه را هیچ عقل سلیم و منصفی نمی‌پذیرد. هیچ موفقیت و مقامی در ورزش ارزش آن را ندارد که حس انتقام‌جویی و کینه به کالبد یک جامعه تزریق شود. اگر زمانی هم ناخودآگاه، تحت تاثیر مسایلی مانند فضای مجازی، مسایل به این سمت و سو رفت باید با خویشتنداری، گذشت و درایت آن را به مسیر درست برگردانیم.

وی ادامه‌ داد: حساسیت مسابقات فوتبال در لیگ برتر به جایی رسیده است که برخی افراد در قالب‌های مختلف سعی می‌کنند هواداران، مردم و قشرهای مختلف جامعه را برابر هم قرار دهند و شاید قصد دارند از این نمد برای خویش یا اهدافی دیگر کلاهی بدوزند.

مدیر روابط عمومی پرسپولیس تصریح کرد: باشگاه فرهنگی ورزشی پرسپولیس در کنار دیگر باشگاهها، با تمام مشکلاتی که پیش رو دارند، سعی می‌کنند هواداران خود را شاد کنند و آنها را بدون هیچ گونه مشکلی همراه تیم خود داشته باشند تا همه در کنار هم از یک مسابقه، خشنود و دل‌شاد شویم، اما چنین مهمی با چنین رویه‌ای برای هیچ باشگاهی شدنی نخواهد بود.

لشگری خاطرنشان کرد: پرسپولیس همیشه سعی می‌کند در مسیر خود و برای شاد کردن دل هواداران، بهترین بازی و برترین نتایج را کسب کند و این در شرایطی است که همیشه به حریفان خود، هواداران آنها و قشرهای مختلف جامعه به صورت کامل احترام می‌گذارد و موفقیت را خارج از جار و جنجالها و به هر قیمت نخواسته است. باشگاه پرسپولیس به شدت مخالف این است که اتحاد ایرانی‌ در هر قشری دچار مشکل شود آن هم به خاطر حواشی و اتفاقاتی که در هر جای دنیا بخشی از فوتبال است و اصلا به چنین ماجراهایی ختم نمی‌شود. پرسپولیس در هر قشر، قومیت، زبان و شهری از کشور، هواداران خود را دارد و در عمل نمی‌تواند هیچ یک از این اقشار، قومیت‌ها، زبان‌ها و شهرها را نادیده بگیرد و آن را جدای از خود بداند.

لشگری گفت: مسابقات ورزشی با سوت داور به پایان می‌رسد و نباید اجازه بدهیم حواشی آن بازی، ساعت‌ها و روزها باعث ایجاد چالش شود. اگر چنین شد از ضعف ما اهالی فوتبال است و اشکال در ساختار و ارتباط‌های اجتماعی است که باید دست به دست هم بدهیم تا مرتفع گردد. در چنین مسیری فوتبال باید ابزار کمک باشد نه ایجاد مشکل. ایجاد هر تنشی، ما را از مسیر اصلی دور می‌کند. ما برای همه تیم‌ها احترامی خاص قائل هستیم، مخصوصا استان‌ها و شهرهای مختلف کشور که هر یک، افتخاری برای ایران هستند و ما هوادارانی در آن دیار داریم.

وی خاطرنشان کرد: نفت مسجد سلیمان پایگاه فوتبال ایران است. مسجد سلیمان افتخار ما ایرانی‌ها است. همچنین فوتبالیست‌های سرشناسی از مسجد سلیمان بر تارُک افتخارات این باشگاه می‌درخشند. همین چند روز قبل به مناسبت دربی شش‌تایی بود که نام زنده‌یاد ایرج سلیمانی بر سر زبان‌ها بود. اسطوره‌ای چون صفر ایرانپاک، آقای گل دربی‌ها را چگونه می‌توان فراموش کرد یا کوروش لرستانی که علی پروین خود شماره هفتش را به تن او کرد. گوشت و پوست و خون پرسپولیس به واسطه بازیکنانش در گذر دهه‌ها و هوادارانش با تار و پود نقطه نقطه ایران عجین است.

مدیر روابط عمومی پرسپولیس اضافه کرد: روی سخن ما با مردم شریف مسجد سلیمان و البته غیرتمندان ایل بختیاری است که تاریخ گواهی می‌دهد شرافت‌شان آن‌ها را همواره جانب حق نگه داشته است و این روزها چون این سو و آن سو به ویژه در فضای مجازی شاهد هستیم عده‌ای به دنبال تحریک و تهییج آن‌ها، آن هم با اشارات و فکت‌های نادرست هستند، باید هوشیار باشیم. ‌

مدیر روابط عمومی پرسپولیس گفت: نظرات مجموع کارشناسان داوری مشخص کرد متضرر واقعی ما بودیم. در مورد چمن هم موضوع خیلی ساده است. برای ارتفاع چمن، استانداردی وجود دارد، اگر تذکر پرسپولیس نابه‌جا بود که ناظر مسابقه اصلا به آن گردن نمی‌نهاد و خوب است بدانید همین حساسیت را اتفاقا در ورزشگاه آزادی هم داریم، در لیگ قهرمانان هم داشتیم. بخشی از دلیل فوتبال زیبا و پرتحرک دو تیم در مسابقه مذکور، نیز به جهت استاندارد شدن ارتفاع چمن بود. چه بسا رعایت همین نکته مهم و مغفول، در بازی‌های خانگی بعدی کمک زیادی به تیم نفت مسجد سلیمان کند که یک تیم تاکتیکی است. خدا را شکر دوربین‌های مدار بسته و تصاویر مورد تایید و وثوق خود باشگاه نفت هم نشان داد که اصلا هیچ مطلبی بین مدیر تیم پرسپولیس با داور چهارم نبود. کسی هم به رختکن داوران نرفت. جالب است بدانید که داوران چهارم در کل 90 دقیقه در دسترس مدیران تیم‌ها هستند.

مشاور ارشد مدیرعامل پرسپولیس گفت: امیدواریم با همراهی هم و در کنار هم بتوانیم از مسابقات فوتبال در لیگ برتر لذت ببریم و با اتحاد باشگاه‌ها، تیم ملی کشورمان را در مسیر جام جهانی همراهی کنیم و نباید فراموش کنیم که پیام ورزش، صلح و دوستی و اتحاد است، نه تفرقه و جدال با یکدیگر.

انتهای پیام//

نظر شما
نظرات
ع ص
|
-
|
۱۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۳
0
0
چرا عاقل کند کاری