رضا سیم‌خواه: مربیان تیم ملی کشتی فرنگی خودمختار هستند/ مسئولان فدراسیون باعث نابودی هزاران استعداد شدند

۱۴۰۱/۰۶/۲۳ - ۱۸:۳۳:۰۰
کد خبر: ۱۳۷۷۵۶۹
رضا سیم‌خواه: مربیان تیم ملی کشتی فرنگی خودمختار هستند/ مسئولان فدراسیون باعث نابودی هزاران استعداد شدند
ملی‌پوش سابق کشتی فرنگی گفت: اعضای کادر فنی و مسئولان فدراسیون با مردم صادقانه صحبت نمی‌کنند.

رضا سیم خواه، ملی‌پوش سابق کشتی فرنگی درخصوص عملکرد تیم کشتی فرنگی ایران در مسابقات قهرمانی جهان که به میزبانی صربستان برگزار شد، اظهار داشت: یک طرف ورزش برد است و یک طرف دیگر باخت و ممکن است که تیم‌های بزرگ دنیا هم در برخی از مسابقات نتیجه نگیرند. نکته جالب توجه درخصوص مجموعه فدراسیون کشتی و کادر فنی فرنگی این است که قدرتی دارند که هیچکس دیگه‌ای نمی تواند اعمال نظر کند و کاملا خودمختار هستند.

وی افزود: در یکی دو دهه گذشته اگر توانسته ایم 10 قهرمان را به جهان تحویل دهیم در نقطه مقابل نیز صدها استعداد را از بین برده ایم. متاسفانه کارشناسانی که به رسانه ملی می آیند واقعیت را بازگو نمی کنند و نمی توانند دلیل اصلی نتایج ضعیف تیم ملی را بگویند. در این دوره از مسابقات تنها میرزازاده و ساروی از لحاظ بدنی شرایط بهتری داشتند و مابقی ملی پوشان ما از نظر بدنی بسیار ضعیف ظاهر شدند. این درحالی بود که در این دور از مسابقات تیم های قدری حضور نداشتند و ما می توانستیم نسبت به دوره های قبل خیلی راحت تر به قهرمانی برسیم.

کشتی گیر سابق تیم ملی خاطرنشان کرد: تا زمانی که محمد بنا در تیم ملی حضور دارد دیگر کسی نمی تواند انتقادی داشته باشد چون به راحتی عنوان می کند تا زمانی که هستم هیچکس حق ندارد مطالبه ای داشته باشد. پنج تغییر در ترکیب تیم ملی داشتیم و این تغییرات را بدون برگزاری مسابقات انتخابی اعمال شد. زمانی که در صربستان نتیجه نگرفتیم عنوان می شود که به دلیل جوان‌گرایی نتوانستیم نتیجه بگیریم. درحالی صحبت از جوان گرایی می شود که سن اغلب کسانی که در تیم ملی حضور دارند حدود 24 و 25 سال است و نمی توان دیگر به این سن، سن جوانی گفت. در همه جای دنیا در این سن کشتی گیران به مرز پختگی و آمادگی می رسند.

وی افزود: یک دایره در کشتی فرنگی وجود دارد و حدود 10 تا 15 نفر در این دایره فقط رفت و آمد دارند و هیچ کس دیگری نمی تواند در این دایره حضور داشته باشد. منافع آقای بنا در رسانه ها نیز تامین شده و هیچ کس حق ندارد گلایه ای از این سرمربی داشته باشد. اگر چرخه انتخابی برگزار شود آیا بازهم شاهد این تعریف ها و تمجیدها خواهیم بود؟

سیم خواه ادامه داد: کادر فنی و فدراسیون با مردم صادقانه صحبت نمی کنند و واقعیت را نمی گویند. کارشناسانی که در تلویزیون نیز حاضر می شوند به خاطر اینکه منافع شان در خطر نیفتد متاسفانه واقعیت را نمی گویند. صحبت هایی که انجام می دهیم به این دلیل نیست که بخواهیم جایگزین محمد بنا شویم بلکه صرفا مشکلات موجود را بازگو می کنیم.

وی گفت: از آقای پژمان درستکار تشکر می کنم که با عملکرد خود جواب منتقدین را داد و شایستگی های خود را در عمل نشان داد. این صرفا به خاطر نتیجه گرایی که انجام داده نیست و عملکرد درستکار در راستای برگزاری رقابت های انتخابی قابل تقدیر است. فدراسیون کشتی نباید یک بام و دو هوا باشد که برای کشتی آزاد مسابقات انتخابی برگزار شود و کشتی فرنگی گزینشی باشد. محمدعلی گرایی در تمام تورنمنت ها می بازد ولی بازهم به عنوان یکی از ملی پوشان ثابت ما همیشه حضور دارد. برای رقابت های آزاد مسابقات انتخابی برگزار شد و حسن یزدانی که نفر اول کشتی ایران است با شایستگی توانست از سد همه حریفان بگذرد و جواز حضور در مسابقات را به دست آورد.

کشتی گیر سابق تیم ملی اظهار داشت: مشکلی که در کشتی فرنگی ما وجود دارد تنها به فدراسیون جدید برنمی گردد و متاسفانه در دوره آقای خادم و یزدانی خرم نیز شاهد این دیکتاتوری بودیم. همه به نحوی صحبت می کردند که محمد بنا هیچ مشکل و ضعفی ندارد. صحبت من به خاطر چهارم شدن تیم نیست مسئله این است که چرا تیم ناآماده ای به مسابقات اعزام شد. در فدراسیونی که دم از علی و ائمه اطهار می شود متاسفانه باعث نابودی هزاران استعداد شده اند. زندگی این جوان ها بهم ریخت و مشکلات خانوادگی برای آنها پیش آمد.

505

وی افزود: نمونه بارز این استعدادها علی ارسلان است که یکی از بهترین های کشتی فرنگی بود که به دلیل داشتن نوسان از تیم ملی کنار گذاشته شد. ارسلان تنها تقاضایی که داشت برگزاری مسابقات انتخابی بود که از او دریغ کردند. حالا بعد از کسب عنوان قهرمانی جهان به او می گویند که وطن فروش است. مدالی که ارسلان گرفت دو برابر مدال های دیگر ارزش داشت چون این مدال با سختی به دست آمد. قطعا اوخوشحال نیست که این مدال را به دست آورد و دوست داشت که برای کشورش مدال بگیرد ولی به خاطر اینکه او را نخواستند مجبور شد به صربستان برود و حالا می گویند که وطن فروش است. محمد بنا حق ندارد اینگونه برای جوانان مملکت تصمیم بگیرد و علیرضا دبیر که نباید تمام اختیارات را به سرمربی کشتی فرنگی می داد و اینطور عنوان کند که هر تصمیمی برای کشتی فرنگی گرفته شود من نیز موافق خواهم بود.

سیم خواه خاطرنشان کرد: کارشناسان ما وظیفه دارند که در رسانه ها و تلویزیون حقیقت را بازگو کنند و به دنبال منافع شخصی نباشند. اگر اجازه داده می شد کسانی دیگر نیز ورود کنند شاید می توانستیم نتایج بهتری کسب کنیم. تنها در این دو دهه یکی دو مربی توانست روی نیمکت بنشیند که آنهم بعد از یک سال کنار گذاشته شدند. هر زمانی که مربیان دیگر نیز حضور داشتند شرایط به گونه ای رقم می خورد که بدترین اردوهای آماده سازی درنظر گرفته می شد. آقای پازاج را زمانی که در مسابقات آمریکا حضور داشت برکنار کردند. متاسفانه در کشور ما بازیکن سالاری و مربی سالاری وجود دارد و تا زمانی که این موضوعات وجود دارد هیچ اتفاق مثبتی رخ نخواهد داد.

سیم خواه تصریح کرد: زحمت ساختن قهرمانان برعهده مربیان است و این قهرمانان و ورزشکاران هستند که نفع و پاداش را می گیرند. صدها نفر تلاش می کنند تا یک نفر بتواند مدال بگیرد ولی ما مربیان هیچ جایگاهی نداریم. هر اتفاق بدی در ورزش بیفتد بر گردن مربی است و اتفاقات خوب را ورزشکاران رقم می زنند اما درخصوص آقای بنا برعکس است و این اعتقاد وجود دارد که غیرممکن است که او مشکلی داشته باشد و همه اتفاقات بد بر گردن ورزشکاران خواهد بود.

وی گفت: هدف من تخریب آقای بنا و همکارانشان نیست بلکه حرف من درخصوص جوان هایی است که استعدادشان دیده نشد. متاسفانه همه چیز در فدراسیون کشتی وارونه جلوه داده می شود و باید الگوی خوبی برای جوانان می شدیم.

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز