هاشم صیامی در گفت‌وگو با برنا

تیم‌ ملی قوی ماحصل حضور تیم‌های مطرح در لیگ است/ ورزشکاران باید تجربه کسب کنند

۱۴۰۱/۰۶/۲۷ - ۰۴:۳۳:۲۴
کد خبر: ۱۳۷۸۴۰۸
تیم‌ ملی قوی ماحصل حضور تیم‌های مطرح در لیگ است/ ورزشکاران باید تجربه کسب کنند
رئیس فدراسیون دوومیدانی گفت: تیم ‌ملی قوی ماحصل حضور تیم‌های مطرح در مسابقات لیگ است.

هاشم صیامی، رئیس فدراسیون دوومیدانی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا در توصیف آخرین وضعیت این رشته المپیکی اظهار داشت: ما از سال گذشته اردوهای بسیاری زیادی را با هدف موفقیت در رقابت‌های آسیایی به صورت متمرکز در استان های مختلف مثل گلستان، خراسان و تهران برگزار کردیم و البته برخی هم مثل فرزانه فصیحی و مهدی پیرجهان دوست داشتند که اردوی خارج از کشور داشته باشند و ما معادل هزینه ای که در اردوی داخلی برای ورزشکاران هزینه می شد را به آنها پرداخت کردیم تا با کمک اسپانسرها بتوانند خود را برای مسابقات آماده کنند. در کنار این اردوها ما مسابقات لیگ را هم با کیفیت بالا برگزار کردیم و رقابت های دو جام امام رضا (ع) را هم در دو سال اخیر به خوبی برپا کردیم تا با تمام این اقدامات ورزشکاران‌ را در شرایط مسابقه و آمادگی بالا قرار بدهیم.

وی افزود: خدا را شکر قبل از اعزام به مسابقات کشورهای اسلامی رکوردهای خوبی هم ثبت شد که با توجه به آن رکوردها پیش بینی کسب 5 مدال را برای کشور داشتیم. به عنوان مثال خانم مهسا میرزا کریمی در ایران چندین مرتبه رکورد پرش با نیزه چهار متر کردند و با این رکورد می شد در رقابت های آسیایی مدال گرفت اما متاسفانه در جریان مسابقات با رکورد سه متر و هفتاد به هدفش نرسید یا در بخش آقایان و رشته پرتاب نیزه رضا مقدم در ایران رکورد هفتاد و یک متر را ثبت کرده بود اما در رقابت های کشورهای اسلامی این اتفاق نیفتاد. احسان حدادی و ریحانه مبینی هم شرایط مشابهی داشتند و مدال نگرفتند.

صیامی عنوان کرد: یکی دیگر از مشکلات ما میدان دیده نبودن ورزشکاران ما بود چرا که به دلیل مشکلات اعتباری فقط در دو تورنمنت شرکت کردیم که آن هم بیشتر ورزشکاران سرعتی‌ حضور داشتند که نتیجه اش در بهبود رکوردهای آنها کاملا نمود داشت. ضمن اینکه در دوومیدانی در کشورهای اسلامی به دلیل حضور ورزشکاران آفریقایی مثل ساحل عاج و اتیوپی که جز قهرمانان جهان هم هستند سطح بسیار بالایی دارد و موفقیت در آن برای ورزشکاران عمدتا جوان ما بسیار سخت بود و امیدواریم با تجربه ای که کسب کردند سال های آینده نمایش بهتری را ارائه دهند.

رئیس فدراسیون دوومیدانی گفت: به دنبال جریان سازی در رقابت دوومیدانی هستیم و قصد داریم با راه اندازی لیگ‌های پویا و قوی نوجوانان و جوانان در سال‌های متمادی بتوانیم به موفقیت برسیم. دوومیدانی یکی از رشته‌های مهم در المپیک است و مدال آوری در آن بسیار سخت است. پای کار آمدن تیم هایی مثل گل‌گهر سیرجان و چادر نسوز یزد و... هیجان را به لیگ آورده و ماحصل این رقابت‌ها هم یک تیم ملی قوی است که به زودی نفرات برتر به این تیم دعوت می‌شوند تا در مهرماه به کویت بروند و در آنجا افتخارآفرینی کنند.

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز