حمید درخشان در گفت‌وگو با برنا

تیم ملی برد روحیه بخشی را به دست آورد/ نمایش بازیکنان برابر اروگوئه مطلوب بود

۱۴۰۱/۰۷/۰۱ - ۲۳:۱۰:۲۰
کد خبر: ۱۳۸۰۴۲۰
تیم ملی برد روحیه بخشی را به دست آورد/ نمایش بازیکنان برابر اروگوئه مطلوب بود
پیشکسوت پرسپولیس بر این باور است آشنایی کی‌روش با فوتبال ایران می‌تواند شرایط خوبی را برای تیم ملی رقم بزند.

حمید درخشان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا با اشاره به شرایط حال حاضر تیم ملی اظهار داشت: اگر بحث های حاشیه ای تغییرات کادر فنی را کنار بگذاریم، بازگشت کی روش به تیم ملی این امتیاز را برای ما دارد که این مربی با شیوه و شرایط فنی تیم ملی و فوتبال ما آشنایی خوبی دارد و در این دو ماه باقی مانده تا جام جهانی می تواند تیم ملی را با شرایط خوبی راهی مسابقات کند.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر اولویت تیم ملی آماده سازی جهت شرایط بدنی است چراکه حضور در جام جهانی توان فیزیکی بالایی را می طلبد. حریفان قدرتمندی را در قطر پیش رو داریم و یکی از مواردی که می تواند به ما در کسب نتایج خوب کمک کند این است که تیم ملی و ملی پوشان از نظر بدنی توان جنگیدن با حریفان قدرتمند خود را داشته باشد.

پیشکسوت تیم ملی اشاره ای به بازی دوستانه ایران برابر اروگوئه داشت و در این خصوص تاکید کرد: به نظر من بازی برابر اروگوئه محک خوبی برای تیم ملی بود. این تیم با حضور ستاره هایش در این دیدار برابر ایران به میدان آمد و بچه ها برابر ستاره های حریف نمایش خوبی را از خود ارائه دادند. در این بازی تیم ملی  توانست محک خوبی را روبروی این حریف داشته باشد. در بازی با اروگوئه به نوعی شبیه سازی برای دیدار برابر آمریکا داشتیم تا بتوانیم حریف مان را بیشتر از قبل مورد قرار دهیم.

وی  ادامه داد: اگرچه در بازی تدارکاتی نتیجه اهمیت چندانی ندارد اما با این وجود این پیروزی برابر اروگوئه در بازی دوستانه از نظر روحی و روانی اتفاق خوبی بود که می توان این موضوع را به فال نیک گرفت.

حمید درخشان در مورد اینکه آیا بازیکن جامانده ای از برای حضور در تیم ملی وجود دارد یا نه به خبرنگار برنا گفت: شاید یکی دو بازیکن در حال حاضر وجود داشته باشند که بتوانند در تیم ملی حضور پیدا کنند اما مهمترین مسئله  این است که سرمربی ایران  بر اساس ایده های خود نفراتی را انتخاب کرده و در شرایط فعلی اصرار به اضافه شدن نفرات جدید خیلی جایز نیست. باید به کی‌روش و انتخاب او احترام بگذاریم تا تیم ملی در دو ماه آینده با تمرکز و شرایط خوب خود را برای حضور در جمع جهانی آماده کند.

کاپیتان اسبق تیم ملی در مورد تغییر رویه اخلاقی محسوس سرمربی فعلی تیم ملی نسبت به ادوار قبل تصریح کرد: تغییر رویه خوبی در رفتار و کلام و صحبت‌های کی‌روش به چشم می خورد که این مسئله کاملا محسوس است و مشخص است با کی روش در این زمینه صحبت شده است. به نظر می رسد مسئولان این بار صحبت هایی را با کی روش داشتند و او نیز به صحبت ها احترام گذاشته است.

بازیکن سال های دور پرسپولیس و تیم ملی که بستن بازوبند کاپیتانی تیم ملی در رقابت های زیادی را در کارنامه دارد در مورد حضورش در تیم ملی ایران به عنوان بازیکن گفت: با پیراهن پرسپولیس و تیم ملی افتخارات زیادی را به دست آورده ام اما در دوره ای که در تیم ملی بودم خیلی دوست داشتم تجربه حضور در جام جهانی را نیز کسب کنم که متاسفانه این اتفاق برای من رخ ندارد و این مسئله به نوعی تبدیل به حسرت بزرگی برای من شده است. 

خبرنگار: سمیه قدیری

انتهای پیام//

نظر شما