حسین چرخابی در گفت‌وگو با برنا

بازیکنان کی‌روش را می‌فهمند/ انگلیسی‌ها برای باشگاه‌شان عِرق دارند نه تیم ملی!

۱۴۰۱/۰۷/۰۶ - ۰۴:۳۳:۲۴
کد خبر: ۱۳۸۱۳۵۴
بازیکنان کی‌روش را می‌فهمند/ انگلیسی‌ها برای باشگاه‌شان عِرق دارند نه تیم ملی!
پیشکسوت فوتبال گفت: کی‌روش یک فلسفه خاص در مربیگری دارد که قابل احترام است.

حسین چرخابی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا درباره حضور کارلوس کی‌روش روی نیمکت تیم ملی اظهار داشت: از تیم ملی در بازی مقابل اروگوئه همان بازی انتظار می‌رفت. کی‌روش یک فلسفه خاص در مربیگری دارد که قابل احترام است. فلسفه‌ای چون گل نخوردن و اگر شد، گل زدن. ترکیب تیم را نگاه کنید. طارمی که یکی از بهترین‌های ایران است روی نیمکت نشست تا در زمان مناسب به تیم اضافه شود.

وی ادامه داد: نوع بازی تیم همیشه پشت توپ قرار گرفتن و ضربه زدن در مواقع نیاز است. زمانی که اروگوئه صاحب توپ بود، همه بازیکنان ایران پشت توپ قرار می‌گرفتند. حتی زمانی که اروگوئه وارد زمین ایران می‌شد. زمانی که توپ را می‌گرفتیم به سرعت ضدحمله می‌زدیم.

مربی با سابقه فوتبال درباره نقطه ضعف یوزها گفت: یک سری ایرادها وجود دارد. وقتی توپ را از خط دروازه در می‌آوریم و اروگوئه موقعیت‌های را از دست می‌دهد یعنی باید مراقب باشیم. همیشه اینگونه شانس نمی‌آوریم. تیم کی‌روش را باید زمانی که عقب می‌افتد هم قیاس کنیم.

چرخابی عنوان کرد: به طور مثال در بازی مقابل اروگوئه شرایط بازی به گونه ای پیش می‌رفت که می توانستیم بدون تعصب بگویم اگر قرار باشد یک برنده در این بازی داشته باشیم آن تیم اروگوئه است. عابدزاده و بیرانوند خوب کار کردند و مانع گلزنی رقیب شدند. خلیل زاده بارها با ضربات سر خود توپ را دور کرد و مانع از گلزنی رقیب شد. این اتفاقات ممکن است همیشه رخ ندهد و شانس یار ما نباشد. گلی که به ثمر رساندیم روی تیزهوشی طارمی زده شد. هرکسی جز او بود، نمی‌توانست به آن شکل گلزنی کند. به طور کلی اما می‌توان گفت بازیکنان سبک کی‌روش را متوجه شده‌اند و او را می‌فهمند اما بازهم تکرار می‌کنم ایرادهایی وجود دارد که رقبای ما ممکن است از آن بهره بگیرند.

آیا می توانیم در جام جهانی اتفاقی بزرگ رقم بزنیم؟ چرخابی اینگونه پاسخ داد: هم بله و هم خیر. بله بخاطر اینکه در فوتبال چیزی قابل پیش‌بینی نیست. بازی ولز مقابل بلژیک را دیدم که نمایش خوبی داشتند. شانس ایران در قرعه‌کشی هم‌گروهی با سرگروهی چون انگلیس است. بازیکنان این تیم انگار عِرق ملی ندارند. اگر در گروه آلمان، برزیل یا اسپانیا افتاده بودیم، باید آن‌ها را صعود کرده می‌دانستیم و سپس برای دومی تلاش می‌کردیم.

526

وی در پایان گفت: انگلیس تیم خوبی دارد اما بازیکنانش برای باشگاه‌ها جام می‌دهند نه تیم ملی و آن‌ها همچنان قدرت اول گروه‌اند اما می‌شود از آن‌ها امتیاز گرفت. تفکر من این است که انگلیس و ولز شانس اول و دومی هستند اما به نظرم با توجه به بازی که مقابل اروگوئه دیدیم و روند آماده‌سازی، ایران و انگلیس از گروه صعود خواهند کرد.

خبرنگار: علی رضایی

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز