مهدی واعظی در گفت‌وگو با برنا

بیرانوند باید در جام جهانی فیکس باشد/ پرسپولیس مدعی اصلی قهرمانی است

۱۴۰۱/۰۷/۰۶ - ۲۳:۱۰:۲۰
کد خبر: ۱۳۸۱۶۸۲
بیرانوند باید در جام جهانی فیکس باشد/ پرسپولیس مدعی اصلی قهرمانی است
دروازه‌بان سابق فوتبال گفت: عملکرد علیرضا بیرانوند فوق‌العاده بوده است و او می‌تواند گلر فیکس تیم ملی در جام جهانی باشد.

مهدی واعظی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا با اشاره به وضعیت تیم ملی فوتبال ایران در اردوی اتریش اظهار داشت: روند این تیم در دو بازی اخیر در اتریش روند خوبی بود و تیم ملی توانست نمایش فوتبالی قابل قبولی را در این اردو ارائه بدهد.

وی در ادامه افزود: تفکر فوتبالی کارلوس کی روش تکیه بر فاز دفاعی و استفاده از ضدحمله و پرس برابر حریفانش است که در دو بازی اخیر این مسئله به خوبی از سوی تیم ملی اجرا شد و رویارویی با ستاره های بزرگ اروگوئه و سنگال اعتماد به نفس و شرایط خوبی را برای بازیکنان به ویژه بازیکنان کم تجربه تیم ملی ایجاد کرد.

پیشکسوت فوتبال در خصوص این که آیا می‌توان با نمایش خوب ایران در دو بازی اخیر امیدواری به صعود در نزد فوتبال‌دوستان افزایش پیدا کند، تاکید کرد: توقع بر این است که با حضور کی‌روش بتوانیم یک مرحله بالاتر صعود کنیم اما نباید فراموش کنیم که رقبای ما در جام جهانی حریفان  قدری هستند و اینکه بخواهید با توجه به عملکرد حریفان در بازی های تدارکاتی اخیرشان این موضوع را ملاک بر صعود به مرحله بعد بدانیم، موضوعی است که از عقل فوتبالی به دور است. ولز، انگلیس و آمریکا سه تیم قدرتمندی هستند که ما در جام جهانی کار سختی برابر این تیم ها داریم. البته توقع جامعه فوتبالی این است که با حضور کی‌روش به مرحله بعد صعود کنیم اما نباید فکر کرد این کار، کار راحتی است.

گلر سابق پرسپولیس با اشاره به اینکه زمان باقی مانده تا جام جهانی، فرصت کافی برای کی‌روش برای ایجاد تغییرات است، گفت: خیلی ها می گویند که در دو ماه  باقی مانده کی‌روش نمی‌تواند کار خاصی را انجام دهد اما فکر می‌کنم برای تورنمنتی که قرار است سه تا چهار بازی در آن برگزار شود دو ماه زمان خوبی است. البته این زمان برای بازی هایی مثل بازی های لیگ زمان کمی است.

وی در ادامه یادآور شد: این را نباید فراموش کرد که امسال لیگ پویایی داریم و از دل این لیگ پویا نفرات خوبی به تیم ملی دعوت شده‌اند. لژیونر ها نیز اکثراً در شرایط خوب و آرمانی به سر می برند و تمام این عوامل می تواند به کی‌روش کمک کند تا در جام جهانی نتایج خوبی را کسب کند.

مهدی واعظی در خصوص عملکرد گلرهای تیم ملی به ویژه علیرضا بیرانوند به خبرنگار برنا گفت: علیرضا و سیدحسین هردو در این دو بازی نمایش خوبی را از خود ارائه دادند. بیرانوند در بازی اول بهترین واکنش ها و شرایط را از خود ارائه داد او با توجه به توان فنی و تجربه فوتبالی بدون شک می تواند گلر اول تیم ما در جام جهانی باشد. حسینی نیز برابر سنگال شرایط خوبی داشت البته اوایل بازی کمی استرس داشت اما رفته رفته بر استرس خود چیره شد و توانست عملکرد خوبی را از خود نشان دهد ولی در مجموع اگر بخواهیم برای جام جهانی دروازه بان مطمئنی را انتخاب کنیم بدون شک تجربه بالا و توان فنی بیرانوند بر رقبای دیگرش می چربد.

525

وی در مورد وضعیت امیر عابدزاده تاکید کرد: امیر هم گلر خوبی است و در حال حاضر جزو معدود دروازه بان هایی است که روند دروازه بانی را به صورت آکادمیک فرا گرفته و قطعاً اگر او بدین ترتیب به کار خود ادامه دهد شاید در جام جام جهانی پیش رو تماشاگر باشد اما بدون شک می تواند در چهار سال آینده تبدیل به گلر اول ایران شود.

گلر سابق سرخ پوشان در پایان به وضعیت پرسپولیس در این فصل اشاره کرد و گفت: پرسپولیس روند خوبی را در لیگ برتر آغاز و با منحنی حرکتی ایده‌آلی کار خود را  پیگیری نموده است. با اضافه شدن نفراتی مثل لوکادیا و دیاباته پازل تاکتیکی این تیم کامل شده و تعطیلات پیش رو نیز فرصت خوبی بود تا نفرات جدید و  مصدوم تیم بتوانند به شرایط ایده آل دست پیدا کنند. با توجه به  این که ملی‌ پوشان پرسپولیس در شرایط خوبی به سر می‌برند و همزمان با سایر بازیکنان در ایران برگزاری بازی‌های دوستانه ای را در دستور کار خود داشتند بدون شک پرسپولیس در ادامه فصل می تواند به روند رو به رشد خود ادامه دهد و همچنان مدعی شماره یک و اصلی برای قهرمانی باشد.

خبرنگار: سمیه قدیری 

انتهای پیام// 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز