روایت ورلد ساکر از حضور کی‌روش در ایران: یوزها به دنبال صعود از گروه با او

۱۴۰۱/۰۷/۰۹ - ۰۹:۴۱:۰۰
کد خبر: ۱۳۸۲۲۲۰
روایت ورلد ساکر از حضور کی‌روش در ایران: یوزها به دنبال صعود از گروه با او
نشریه معتبر ورلد ساکر روند صعود تیم ملی ایران به جام جهانی را در شماره جدید خود بررسی کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری برنا؛ ورلد ساکر درباره صعود ایران به جام جهانی نوشت: «در ماه ژانویه، تیم ملی اولین تیمی بود که توانست صعودش به جام جهانی را قطعی کند. قرعه‌ کشی انجام شده در ماه آپریل با حضور انگلیس و آمریکا و شرایطی که این دو کشور دارند وضعیتی دراماتیک ایجاد کرد و در نهایت کی‌روش برای مثطع دوم سرمربی ایران شد.

آمریکا و ولز که کمی بعد صعودشان قطعی شد، از گرگ برالتر و راب پیج روی نیمکت خود بهره می‌برند. در ایران صحبت‌هایی شنیده می‌شد که بازی‌های نوامبر (جام جهانی) به دلایلی احساسی و سیاسی باید با حضور سرمربی ایرانی انجام شود یا نامی بزرگ که شانس موفقیت و صعود به مرحله دوم را افزایش دهد روی نیمکت بنشیند. دراگان اسکوچیچ اما نه نامی بزرگ بود و نه ملیتی ایرانی داشت. او سال ۲۰۲۰ پس از کار در لیگ داخلی، جانشین مارک ویلموتس شده بود.

ایران زیر نظر اسکوچیچ شرایطی نداشت که نتوان تصور کرد از گروهش صعود کند اما با وجود قرار داشتن در گروه آسان‌تر در دو گروه نهایی مقدماتی جام جهانی آن چنان تاثیرگذار کار نکرد. ایران مقابل سوریه، لبنان، امارات و عراق موفق بود اما در دو بازی مقابل رقیب اصلی یعنی کره جنوبی تنها یک امتیاز کسب کرد تا نگرانی در خصوص شرایط افزایش یابد.

در نهایت با توجه به واکنش‌های متعدد نسبت به انتخاب یک سرمربی جدید (چه ایرانی و چه غیر ایرانی) اسکوچیچ اخراج شد و کی‌روش که از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۹ روی نیمکت تیم ملی نشسته بود، به ایران برگشت. بین نام‌های ایران، نام علی دایی و جواد نکونام هم شنیده شد.

اسکوچیچ در ماه آگوست درباره شرایط خود گفته بود: من انسان مغروری نیستم و انتظار پهن کردن فرش قرمز هم نداشتم اما انتظار داشتم احترام مشاهده کنم زیرا به طرز واضحی شایسته این شغل بودم. افرادی هستند که قصد دارند کارهای من را بی‌ارزش جلوه دهند. افرادی که می‌خواستند با ایجاد تنش، تیم ملی مشکل پیدا کند اما نباید این مساله فراموش شود که ما سریع‌ترین صعود یک تیم آسیایی را رقم زدیم.

در اواخر آگوست مهدی تاج که سابقه ریاست فدراسیون را داشت دوباره به عنوان رئیس فدراسیون انتخاب شد و در تاریخ ۸ سپتامبر اعلام شد کی‌روش سرمربی جدید تیم ملی خواهد بود. قرارداد کی‌روش با تیم ملی ۴ ماهه خواهد بود اما قابلیت تمدید تا جام ملت‌های ۲۰۲۳ را خواهد داشت.

ایران هرگز از مرحله گروهی عبور نکرده اما امیدوار است در حضور ششم خود در جام جهانی که برای بار سوم با کی‌روش رقم می‌خورد بتواند در این زمینه موفق باشد.»

انتهای پیام//

نظر شما