محمد طلایی در گفت‌وگو با برنا

فدراسیون کشتی «احساسی» مدیریت می‌شود/ از دست دادن جام جهانی اشتباه است

۱۴۰۱/۰۷/۱۷ - ۰۴:۳۳:۲۴
کد خبر: ۱۳۸۴۵۵۸
فدراسیون کشتی «احساسی» مدیریت می‌شود/ از دست دادن جام جهانی اشتباه است
کارشناس کشتی آزاد عقیده دارد از دست دادن مسابقات جام جهانی تصمیم اشتباهی است.

محمد طلایی، مربی و کارشناس کشتی آزاد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا، در خصوص قراردادهای میلیاردی در رقابت‌های لیگ برتر کشتی اظهار کرد: بدون شک مبلغ هرچه بالاتر برود به سود کشتی گیران و در مجموع این رشته پرطرفدار است. البته برای بهتر شدن لیگ باید شرایط طوری مدیریت شود که تعداد تیمها زیاد شود تا بچه‌های جوان و آینده دار هم بتوانند وارد این مسابقات شوند. شرایط مالی تیم‌ها باید به شکلی باشد که تمامی آنها بتوانند کشتی گیر مورد نظرشان را جذب کنند، اینکه شاهد مسابقات یک طرفه باشیم قطعا جذاب نخواهد بود. نمی‌دانم مدیریت سازمان لیگ به چه شکل بوده ولی تعداد تیمها زیاد نیست. دوره قبل مدیریت خوبی را شاهد نبودیم که لیگ در روزهای پایانی هم دچار چالش شد ولی باید منتظر و ماند و دید مدیریت جدید سازمان لیگ چگونه کارها را پیش خواهد برد.

وی در پاسخ به این پرسش که با توجه به یارگیری تیم‌ها فکر می‌کنید کدام تیم جام قهرمانی را بالای سر خواهد برد؟ گفت: نمی‌توان از حالا چیزی را پیش بینی کرد چون وقتی مسابقات شروع می شود نتیجه یک چیز است و روی کاغذ هم چیز دیگری، باید زمان داد حداقل یکی دو هفته از مسابقات سپری شود.

مربی سابق تیم‌ ملی در مورد احتمال حضور ملی‌پوشان در رقابت‌های جام جهانی آمریکا که آذرماه سال جاری برگزار خواهد شد، بیان کرد: شنیدم که نمی‌خواهند بروند اما مسابقات جام جهانی جزو مسابقات برند است و بچه‌های ما می‌توانند بی واسطه با بهترین های جهان کشتی بگیرند. شما کدام رویداد را سراغ دارید که آینده دارهای ما بتوانند به این راحتی آنجا با کشتی گیران روس و آمریکا کشتی بگیرند؟ از دید من از دست دادن این مسابقات اشتباه است. این چند ساله که من دیدم مدیریت فدراسیون به گونه‌ای در احساسات بوده است. البته یک جاهایی خوب کار شده است ولی برای مثال در بخش فنی زیاد دید مثبت ندارم. به همین خاطر است که می‌گویم مدیریت فدراسیون بیشتر بر پایه احساسات پیش می‌رود.

طلایی در خصوص عملکرد کشتی آزاد در رقابت‌های قهرمانی جهان صربستان یادآور شد: از جهت تعداد مدال نتایج خوبی کسب کردیم ولی از لحاظ فنی که باید ما برنده می‌شدیم متاسفانه بازنده بودیم. برای مثال سال گذشته فیلمی بیرون آمد که در آن نشان می‌داد جلسه‌ای برای ارزیابی حسن یزدانی و حریف آمریکایی‌اش صورت گرفته و ما این کار را در 20 روز انجام دادیم که موفق به کسب مدال طلا هم شدیم اما این دوره با وجود اینکه یک سال هم فرصت داشتیم شاهد یک باخت دور از انتظار بودیم. متاسفانه در تاکتیک خیلی پر ضعف بودیم و همین هم باعث باختمان شد. 

612

وی با گلایه از وضعیت موجود این رشته گفت: متاسفانه در کشتی بحث دو قطبی را داریم که بعضی در این گروه و یا آن گروه هستند. این رفتارها در شان کشتی پهلوانی نیست. آدم باید اول آرامش داشته باشد بعد شروع کند به تلاش کردن؛ رقابت خیلی خوب است ولی رقابت توام با رفاقت خوب است و الان رقابت‌های ما توام با نفرت شده و این بد است.

کارشناس کشتی در پایان درباره صحبت‌های مطرح شده توسط پدر حسن یزدانی نیز گفت: من نبودم و قضاوت نمی‌کنم. آنچه که مشخص بود کشتی گیر ما با ارائه یک کشتی ضعیف یک باخت سنگین را تجربه کرد در حالی که می‌شد اینگونه نباشد و نتیجه نشان داد که در این مدت کاری انجام نشده است.

خبرنگار: فریبا جلیل خانی

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز