حسن رنگرز: چرخه به صورت کامل اجرا می‌شود/ برای محک نفرات جوان به آذربایجان می‌رویم

۱۴۰۱/۰۸/۰۷ - ۱۹:۵۶:۵۰
کد خبر: ۱۳۹۲۲۷۶
حسن رنگرز: چرخه به صورت کامل اجرا می‌شود/ برای محک نفرات جوان به آذربایجان می‌رویم
نشست خبری حسن رنگرز سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی بعد از ظهر امروز در محل سالن کنفرانس خانه کشتی شهید ابراهیم هادی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا، در ابتدای این نشست علی محمدی مدیر تیم های ملی کشتی، ضمن محکوم کردن حمله تروریستی به حرم شاهچراغ، مصیبت وارده را به خانواده های شهدای این حمله تسلیت گفت.

در ادامه حسن رنگرز نیز با تسلیت حمله تروریستی به حرم شاهچراغ گفت: دوست دارم این نشست یک کنفرانس مطبوعاتی محسوب نشود و یک نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه باشد، خود را مکلف به پاسخگویی می دانم و سعی می کنم که هر 3 ماه در مورد اتفاقات و عملکرد تیم ملی کشتی فرنگی گزارش دهم و پاسخگوی سئوالات و ابهامات به وجود آمده باشم.

رنگرز در ادامه تصریح کرد: کشتی فرنگی همیشه از این اتفاق رنج برده که از نظر کمیت در مقابل کشتی آزاد در اقلیت بوده و این موضوع از لحاظ فنی آزار دهند است و با توجه به کمیت کشتی فرنگی در کیفیت هم محدودیت ایجاد می شود.

وی ادامه داد: البته جوانان خوبی در کشتی فرنیگ داریم و در مسابقات امیدهای جهان نیز شایستگی های خود را نشان دادند. ما در قهرمانی صربستان 3 مدال کسب کردیم که وضعیت موجود کشتی فرنگی کشور را نشان می دهد و کار سختی را پیش رو داریم.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی تصریح کرد: کمتر از 2 سال تا المپیک زمان داریم و در برخی از اوزان شرایط سخت و در برخی اوزان شرایط نگران کننده است. کمترین زمان برای کسب افتخار یک تیم 4 سال و در حالت استاندارد 8 سال است و هر موقع این زمان به سرمربی ورزشی در هر رشته ای داده شده است نتیجه لازم بدست آمده است.

وی افزود: داشته های فنی ما نسبت به آخرین رقابت های جهانی باید سنجیده شود و نتایج این مسابقات نشانگر وضعیت کشتی فرنگی است.

رنگرز اظهار داشت: برای سال 2023 شرایط خاصی داریم و از شهریورماه سال آینده تا اواسط آذرماه که در حدود 60 روز می شود نزدیک به هر دو هفته یکبار تیم کشتی فرنگی باید در رقابت های جهانی، بازی های آسیایی، امیدهای جهان، داخل سالن آسیا و جام جهانی تهران به میدان برود و این کار را سخت تر می کند. چراکه ما باید اولویت بندی کنیم که هم پشتوانه سازی صورت بگیرد و هم داشته های خود را حفظ کنیم.

وی ادامه داد: باید بتوانیم 2 تیم که از نظر فنی به هم نزدیک هستند را آماده حضور در مسابقات کنیم و اولویت ما المپیک پاریس، رقابت های جهانی سال آینده که کسب سهمیه المپیک است و پس از آن بازی های آسیایی که همه روی مدال های کشتی حساب باز کرده اند، است. ضمن اینکه ما سال آینده میزبان جام جهانی کشتی فرنگی هستیم و قطعا باید بهترین نتیجه و عملکرد را در این مسابقات داشته باشیم.

رنگرز گفت: هفته آینده در رقابت های جام جهانی در آذربایجان به میدان می رویم اما بدون مدال آوران جهانی و با ترکیبی جوان و نفرات شایسته به میدان می رویم و باید کار کنیم که به نفرات مستعد در رقابت های درجه 2 میدان دهیم تا پشتوانه سازی نیز انجام شود.

وی تصریح کرد: نتایج بدست آمده در مسابقات جهانی 2021 نروژ و 2012 لندن گذشته است و امروز در نقطه ای ایستاده ایم که نتایج با آن زمان قابل مقایسه نیست.

رنگرز در مورد حضور حمید سوریان گفت: از نبود وی شوکه شدم، ارتباط ایشان با آقای دبیر خارج از مسائل اداری است و رئیس فدراسیون نیز استعفای حمید سوریان را نپذیرفته و خواهشم از او این است که به کمک کشتی فرنگی بیاید و حضور وی برای کادر فنی یک ضرورت و یک فرصت محسوب می شود. ضمن اینکه وی به من قول شفاهی داده بود که تا المپیک آینده در کنار ما خواهد ماند.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در مورد نتایج جهانی 2022 صربستان گفت: درست است که پنجم شدیم اما شایستگی ما بیش از این بود و ظرفیت ایستادن روی سکوی جهانی را داشتیم و این موضوع در دسترس بود، بهرحال مجموعه اتفاقات رقم خورد و علیرغم تلاش استاد خودم جناب آقای بنا این اتفاق نیافتاد.

وی ادامه داد: البته جهاین 2023 قابل مقایسه با مسابقات امسال نیست و تلاش ما این است که کسب یک مدال طلا، ایستادن روی یکی از سکوهای قهرمانی و کسب حداکثر سهمیه المپیک را داشته باشیم.

رنگرز در مورد ملی پوشان تیم ملی گفت: محمدرضا گرایی، محمدهادی ساروی و امین میرزازاده 3 مدال آور ما هستند که در اوج شایستگی صاحب مدال شدند ضمن اینکه برخی دیگر از جوانان ما نیز علیرغم شایستگی دستشان از مدال کوتاه ماند و فکر می کنم برخی از جوانان ما می توانند خلاء فنی را پر کنند.

وی در مورد برنامه های کادر فنی گفت: 20 تورنمنت رنکنیگ و غیر رنکنیگ را در دستور کار داریم و تمامی برنامه ها در چرخه دیده شده  و مشخص است که مدال آوران، اعضای تیم های ملی و سایر نفرات از چه مرحله ای وارد این چرخه می شوند.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در مورد اولویت های این تیم گفت: باورم این است که ایران جزء 3 تیم خوب جهان است و اولویت های ما به ترتیب المپیک پاریس، رقابت های جهانی کسب سهمیه 2023، بازی های آسیایی 2023 و جام جهانی سال آینده که به میزبانی ایران برگزار می شود، است.

وی در مورد حضور روانشناس، پزشک تغذیه و مربی بدنساز گفت: اگر بتوانیم از حضور این 3 مهره قابل اطمینان استفاده کنیم به تیم ملی کمک می شود. البته معتقدم که نفرات ذکر شده در کنار تیم های ملی به صورت شبانه روزی حضور داشته باشند تا همزمان با کار فنی آن ها نیز کار خود را انجام دهند و در فضای کار قرار بگیرند.

رنگرز افزود: در مورد مربی بدنساز دکتر بهمن میرزایی بعنوان استاد دانشگاه و مدرس اتحادیه جهانی در کنار ما است و در مورد متخصص تغذیه و روانشناس نیز فکر می کنم که در کشور کسانی که تجربه کار ملی را در این زمینه دارند را کم داریم، آقای امیرساسان نیز در بحث تغذیه تجربه خوبی دارند و ما باید پس از بررسی نفرات مدنظر خود را معرفی کنیم.

وی در مورد آنالیزور گفت: آنالیز کار ویژه و تخصصی است و در رقابت های جهانی دیدید که برخی از کشتی گیران ما را خوب آنالیز کرده بودند و کار آنالیز بخشی از وظایفت کادر فنی است و باید تخصصی پیگیری شود اما آنالیزور نیز باید به صورت شبانه روزی در کنار تیم باشد تا بتواند کار خود را به درستی انجام دهد.

رنگرز در مورد حضور قهرمانان جهان و المپیک بعنوان مربی در کنار تیم ملی گفت: بین قهرمانی و مربیگری تفاوت است و کسی که مربی شده است قطعا تجاربی کسب کرده و کار را از پایه شروع کرده و به مربیگری رسیده  و این در مورد قهرمانی هم صدق می کند و شخصی که قهرمان شده قطعا سال ها زحمت و سختی را تحمل کرده تا به مدال برسد.

وی ادامه داد: اگر کسی قهرمان خوبی بود، دلیل بر اینکه مربی خوبی باشد نیست، البته از همینجا از تمامی قهرمانان دعوت می کنیم که در اردوها حضور پیدا کنند و فنون و شگردهای خود را به کشتی گیران انتقال دهند و ما از این کار استقبال می کنیم. البته قهرمانان ملی اگر می خواهند در حوزه فنی حضور پیدا کنند باید کار در باشگاه ها در دستور کار خود قرار دهند و در رده های پایه شروع به کار و کسب تجربه کنند و مراحل لازم در زمینه مربیگری را طی کنند و در غیر اینصورت قطعا خودشان و وجهه ی ورزشی آن ها آسیب می بیند.

سرمربی تیم ملی در مورد بازگشت برخی قهرمانان به تیم ملی گفت: هر قهرمانی که اراده به بازگشت داشته باشد استقبال می کنیم و طبق چرخه می تواند از قهرمانی کشور حضور پیدا کنند.

رنگرز در مورد اظهار نظر قهرمانان در مورد تیم ملی کشتی فرنگی تصریح کرد: قطعا این قهرمانان میراث دار نتایج کشتی هستند و در این زمینه صاحب نظر هستند و حق دارند که نظرات خود را بگویند و ما هم با آغوش باز می پدیریم.

وی در مورد بازگشت علی ارسلان گفت: این موضوع شخصی است و به ارسلان مربوط می شود، وی دارای شخصیت  حرفه ای ارزشمندی است، اما با توجه به قوانین اتحادیه برای تغییر تابعیت 2 سال را باید طی کند و باید ببینیم که خودش نیز این تصمیم را دارد یا خیر و برای علی ارسلان بعنوان یک ایرانی آرزوی موفقیت دارم.

سرمربی تیم ملی در مورد اینکه رئیس فدراسیون کشتی در برخی اظهار نظرها گفته است که قصد ماندن در کشتی را ندارد و اینکه سرنوشت وی در تیم ملی کشتی فرنگی چه می شود، گفت: هرجایی بحث کشتی مطرح بود با افتخار آمدم، از سرمربیگری تیم های ملی تا سرپرستی، مدیریت تیم های ملی، نایب رئیسی و حتی سخنگو، الان هم وقتی آمدم 4 روز مصرا از آقای بنا پیگیر بازگشت بودیم تا ایشان از تصمیم خود صرف نظر کند که کار به اینجا ختم شد.

وی ادامه داد: هرچیزی که برای من هست و نیست از کشتی و متعلق به کشتی است. کشتی آبروی ما است و خط قرمز ما محسوب می شود و خدمت امثال بنده حتی برای یک هفته هم که باشد افتخار است. البته وقتی خودم نمی توانم بگویم که تا تیرماه آینده هستم، نظری در مورد آقای دبیر نمی توانم داشته باشم اما همین را بگویم که در این مدت کوتاه فدراسیون حمایت جانبه ای را از تیم ملی کشتی فرنگی داشته است. من خود به مدت 2 سال نایب رئیس فدراسیون بوده ام و حجم مطالبات و کارهای روزمره ی کشتی را می دانم و اینکه یک رئیس فدراسیون بتواند با این همه حجم کاری در حوزه زیر ساخت و سخت افزار نیز کار کند و در کنار آن حمایت از تیم های ملی نیز به بهترین نحو باشد، کار سختی است و تصمیم آقای دبیر نیز هرچه باشد، قابل احترام است.

رنگرز در مورد نتایج صربستان گفت: وقتی موفقیتی حاصل می شود معلول یک دلایل است و برعکس آن نیز صدق می کند، کسب 3 نشان در بلگراد الزاما به منزله شکست نیست و گرفتن مدال در چندین سال قبل برای کشتی فرنگی موفقیت محسوب می شد.

وی در مورد کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی گفت: کادر فنی همدل و هم وزن باید باشد و شرایط درک متقابل را نیز داشته باشند. تصمیم گرفتیم که از بین مربیان سازنده و قهرمانانی که در این 3 سال در خدمت تیم های ملی بودند همکاران خود را انتخاب کنم و صمیمیت خوبی بین همکارانم وجود دارد. عهد کردم در کشتی فقط ادای دین کنم و روی هیچ سکویی نروم و این فضا برای مربیان دیگر باشد و در رقابت های جهانی اسپانیا نیز حسن حسین زاده به نیابت از مربیان سازنده که بخش عمده ای از موفقیت ها محصول دسترنج آن ها است و شاید در جاهایی نیز دیده نشوند، کاپ قهرمانی را دریافت کند.

سرمربی تیم ملی در مورد تعامل با قهرمانان ملی پوش گفت: کشتی فرنگی بزرگانی دارد و از گذشته نیز بزرگانی داشته است. اگر یک قهرمان به دنبال کسب موفقیت باشد باید برای خود چارچوبی را ترسیم کند و طبق آن حرکت کند. این را باید بداند که قهرمانی های گذشته، ربطی به قهرمانی مجدد ندارد و نباید خود را درگیر حواشی خودساخته کند چراکه اینکار قطعا به خود او ضربه خواهد زد. در چرخه ی انتخابی تیم ملی همه چیز دیده شد و کشتی گیر مدال دار، عضو تیم ملی و کشتی گیر بدون مدال شروع کارش مشخص شده است.

وی ادامه داد: باید حرمت ها در اردو حفظ شود و همه به یک چشم دیده شوند و کشتی گیران عنوان دار باید الگویی برای کشتی گیران دیگر باشند، همانطور که حسن یزدانی در کشتی آزاد و حمید سوریان در کشتی فرنگی برای خود در اردوها امتیاز خاصی قائل نمی شدند و فقط به فکر طی روند قهرمانی خود هستند و بودند.

رنگرز در مورد چرخه ی انتخابی تیم ملی و اینکه در گذشته این چرخه وجود داشته یا خیر گفت: برای بزرگانی همچون محمد بنا و حمید سوریان احترام ویژه ای قائل هستم، محمد بنا هم چرخه و فرآیند داشت، شاید مکتوب نبود و طوری عمل می کرد که می توانست در مورد دلایل انتخابات خود به صورت مستند و متقن تأکید کند.

وی ادامه داد: ما نیز روی چرخه ای که روی سایت فدراسیون قرار دارد متمرکز هستیم و نقشه راه ما است اما باید بپذیریم که کیفیت و کمیت کشتی فرنگی با آزاد متفاوت و قابل مقایسه نیست و باید نسبت به حفظ سرمایه های خود نیز اقدام کنیم و در کنار آن نیز به فکر جوانگرایی و پشتوانه سازی باشیم.

دارنده مدال طلای قهرمانی جهان تصریح کرد: البته جوانگرایی و پشتوانه سازی هزینه هایی دارد و این کار باید با یک شیب ملایم انجام شود تا هم بتوانیم توقع مدال آوری را برآورده و هم بتوانیم جوانگرایی را انجام دهیم.

وی افزود: چرخه کاملا اجرا می شود و این اتفاق مبارکی است. هر سندی ممکن است ایراداتی داشته باشد اما باید اجرا شود تا به آن ایرادات برسیم و ما می پذیریم اما گام اول برای قانونمند شدن برداشته شده و برای این کار نیز باید هزینه بدهیم و پای آن بایستیم. قطعا قانون بد از بی قانونی بهتر است و مجری قانون باید پای اجرای آن محکم بایستد.

رنگرز در مورد مسابقه های پیش روی تیم ملی کشتی فرنگی گفت: نباید به دنبال کسب نتیجه در جام جهانی و قهرمانی آسیا باشیم و نتیجه گرفتن در مسابقات مهم باید در دستور کار باشد. سرمایه های ما محدود است و نباید کاری کنیم که با میدان دادن آن ها در رقابت های مختلف دچار آسیب دیدگی یا فرسودگی شوند و با توجه به اینکه فاصله ی فنی بین برخی از کشتی گیران ما مانند محمدرضا گرایی با سایر کشتی گیران وجود دارد که در کوتاه مدت پر نخواهد شد.

وی در مورد جام جهانی آذربایجان گفت: افکار عمومی متوجه کادرفنی و نتایج جام جهانی است اما ما در این رقابت ها به دنبال کسب نتیجه نیستیم، بلکه به دنبال آن هستیم تا پشتوانه های ما محک بخورند و کسب تجربه کنند. در این مسابقات تیم های آذربایجان و ترکیه با اکثر نفرات اصلی خود و با تمام قدرت می آیند ضمن اینکه تیم منتخب جهان نیز از وزن اول تا وزن آخر متشکل از خوب های دنیا است. اما در جام جهانی سال آینده که به میزبانی تهران برگزار می شود باید از جایگاه کشتی ایران دفاع کنیم.

رنگرز در مورد شرایط برگزاری مسابقات لیگ گفت: در لیگ با تیم های ایران مال و بیمه رازی حضور داشته ام، لیگ از نظر اقتصای یک فرصت بی نظیر بریا کشتی گیران است و شکر خدا با پگیری فدراسیون کشتی و حضورحامیان مالی شرایط خوب است اما اختلاف بین آزاد و فرنگی در قراردادها باید کم شود.

وی ادامه داد: البته لیگ فرنگی با توجه به برنامه های فنی با تأخیر شروع شد و ما نیز در سال فنی سختی قرار داریم که باید چرخه ی انتخابی را با رقابت های قهرمانی کشور از اول دی ماه آغاز کنیم که این مدت زمان لیگ را کم کرده و به نظرم لیگ باید زمان بیشتری داشته باشد تا برای حامی مالی ایجاد جاذبه کند. بهرحال باید با حضور صاحب نظران، مدیران باشگاه ها، مسئولان فدراسیون و سازمان لیگ تصمیم گیری خوبی برای این مسابقات شود تا حامیان مالی نیز بتوانند بهره لازم را ببرند و فکر می کنم که اگر رایزنی خوبی با رسانه ی ملی شود تا شرایط دیدن اسپانسر نیز فراهم شود به ثبات و ماندگاری حامیان مالی در لیگ کشتی کمک می کند.

رنگرز در پایان گفت: وقتی مسئولیت قبول کردیم وظیفه داریم و باید در برابر عملکردمان پاسخگو باشیم و در مسیر قانون شفاف عمل کنیم و در این راه اصحاب رسانه نیز ما را کمک و حمایت کنند. هر نتیجه ای که بدست آمده تلاش های مربیان سازنده، آقای بنا، باوفا و فدراسیون کشتی بوده و هر نقص و عدم نتیجه گیری نیز متوجه بنده خواهد بود.

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز