جام بیست و دوم

اسپانیا؛ قابل پیش‌بینی اما خطرناک

۱۴۰۱/۰۸/۱۷ - ۲۳:۰۱:۰۲
کد خبر: ۱۳۹۶۲۳۸
اسپانیا؛ قابل پیش‌بینی اما خطرناک
تیم ملی اسپانیا در گروه E مسابقات جام جهانی باید با ژاپن، آلمان و کاستاریکا برای صعود رقابت کند.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری برنا؛ آیا تیم قابل‌پیش‌بینی‌تری نسبت به اسپانیا سراغ دارید؟ مانند همیشه به آسانی به جام صعود کردند. با یک تساوی و یک شکست در ۸ بازی که البته این آمار خوب هم بدترین آمار از زمان یورو ۹۲ به شمار می‌رود. آن‌ها همیشه پکیجی پر از هافبک‌های خلاق و بازیساز دارند و مشکلی در راه رسیدن به جام حس نمی‌کنند.

۱۲ سال پس از آن دوره ۴ ساله رویایی لاروخا که با قهرمانی در جام جهانی و ۲ دوره یورو همراه شد، حالا تنها سرخیو بوسکتس از آن تیم در تیم فعلی حضور دارد و به قول انریکه: ستون خط هافبک اسپانیا است. با وجود ذخیره‌هایی مطمئن اما انریکه به شدت به او اعتقاد دارد و با توجه به حضور گاوی و پدری در هافبک، باید در انتظار هماهنگی خوبی در خط هافبک این تیم باشیم. در خط دفاعی اوضاع این تیم بد نیست اما در دور مقدماتی ۵ بار دروازه‌شان باز شده و اریک گارسیا در اوج نیست. در خط حمله اما این تیم مشکلاتی چون عدم داشتن یک گلزن بالفطره را دارد.

در روسیه خوب نبودند و در یورو هم به فینال نرسیدند تا این سوال در ذهن هواداران‌شان نقش ببندد: آیا دوباره ناکام می‌مانیم؟

سرمربی: لوئیس انریکه

از جولای ۲۰۱۸ سرمربی اسپانیا شده. جز ۴ ماه در سال ۲۰۱۹ که به سوگواری دخترش مشعول بود و در بازگشت، جانشین موقتش را به اتهام عدم وفاداری کنار گذاشت. او که سابقه فتح سه گانه با بارسلونا را دارد، کامل مناسب سرمربیگری در تیم ملی اسپانیا است.

ستاره: پدری

ابتدا در تک تک دقایق یورو برای اسپانیا به میدان رفت و پس از آن در المپیک حضور پیدا کرد. در نتیجه احتمال مصدوم شدنش دور از ذهن نبود. پدری به تازگی ۲۰ ساله می‌شود اما توانایی‌هایش او را تبدیل به ژاوی و اینیستا در ذهن انریکه کرده است.

نقطه ضعف: مثل همیشه ضعف گلزنی در لحظات حساس. موراتا در ۷ بازی مقدماتی تنها ۲ گل زد و دیگر بازیکنان چون فاتی، سارابیا و فران تورس فرصت کافی برای خودنمایی پیدا نمی‌کنند تا بتوانند این مشکل را حل کنند.

نقطه قوت: دست سرمربی در خط هافبک بسیار باز است. کوکه، رودری، تیاگو و بوسکتس نفراتی هستند انریکه از میان آن‌ها باید یک نفر را برای میانه میدان انتخاب کند.

ترکیب احتمالی:

اونای سیمون

آزپلیکوئتا – لاپورته - پائو تورس – آلبا

گاوی – بوسکتس – پدری

تورس – موراتا - سارابیا

انتهای پیام//

نظر شما