کوروش باقری در گفت‌وگو با برنا

انتظار کسب مدال جهانی از وزنه‌ برداران به‌ حق است/ علی‌حسینی اختیار تام دارد

۱۴۰۱/۰۸/۱۷ - ۲۳:۳۰:۴۰
کد خبر: ۱۳۹۶۵۴۱
انتظار کسب مدال جهانی از وزنه‌ برداران به‌ حق است/ علی‌حسینی اختیار تام دارد
کوروش باقری گفت: انتظار کسب مدال جهانی از وزنه برداران کشورمان به حق است.

کوروش باقری، مدیر تیم‌های ملی وزنه‌برداری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا در مورد آخرین وضعیت ملی‌پوشان برای حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان کلمبیا اظهار داشت: مشخصا برای مسابقات جهانی همین یک اردو بوده که بعد از مسابقات آسیایی استارت خورد. بانوان هم با توجه به سبقه‌ای که دارند خیلی انتظار از آنها نمی‌رود البته برنامه ما این است که پیشرفت داشته باشیم. نسبت به گذشته دو نفر به تیم‌ ملی اضافه شدند پریسا نورعلی و زینب شیخ الوار طبق فراخوانی که دادیم حضور پیدا کردند. آنها را از دل انتخابی بیرون آوردیم، وضعیت آنها بد نیست ولی ما سعی می‌کنیم کسانی را اعزام کنیم که جزو 10 نفر اول باشند.

وی در ادامه در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه بعد از تاریخ سازی الهام حسینی توجه مسئولین به این حوزه بهتر شده است؟ گفت: چیزی که برای من اهمیت دارد این است که تغییر نگاهی را ببینیم که تاثیر روی ورزش بانوان داشته باشد. من انتظارم این است که انشاالله وزارت ورزش سردمدار ورزش ایران بیاید در مراکز استان‌ها سالن اختصاصی ویژه بانوان راه اندازی کند یا دست فدراسیون را بیشتر بگیرد. البته کمک کردند ولی بیشتر هوای فدارسیون را داشته باشند.

باقری اضافه کرد: الان حدود 7-8 سال است که یک دانه میله و صفحه استاندارد وارد نکردیم. انتظار این است که این موارد دیده و در جهت بهبود شرایط گام‌های موثری برداشته شود. در سطح استانها ادارات کل نگاه ویژه‌تری به وزنه برداری داشته باشند و سالن اختصاصی بزنند؛ آن زمان من هم باور دارم که نگاه متفاوت شده است.

سرمربی پیشین تیم ملی وزنه برداری آقایان درباره شرایط ملی پوشان نیز توضیح داد: در رابطه با نفرات حاضر در اردو می‌شود گفت داشته‌های ما همین است. تمرینات هم با 9 نفر زیر نظر سعید علی حسینی پیش می‌رود ولی مدال جهانی گرفتن مخصوصا امسال کار سختی است. تمرکز کادر فنی و کلا کمیته فنی روی آن اوزان المپیکی است. علی داودی، رسول معتمدی، رضا دهدار، کیانوش رستمی و مصطفی جوادی افرادی هستند که انتظار مدال و یا سهمیه المپیک بیشتر متمرکز روی این وزنه برداران است. فدراسیون تمام شرایطی که نیاز داشتند را فراهم کرد. سابقه آقایان ما سابقه پرافتخاری است و اگر انتظار باشد که مدال بگیریم یک انتظار به حق است.

باقری در پایان در واکنش به انصراف برخی از ملی‌پوشان از حضور در اردوی تیم ملی گفت: طبق آمار به نظر من شرایط خیلی بهتر از 4-5 ماه پیش است. اسکان، تغذیه و مکمل‌ها و وضعیت ریکاوری ملی‌پوشان خیلی بهتر شده و همه این موارد را با آمار و ارقام می‌گویم. فدراسیون اختیار تام را به سرمربی تیم آقای سعید علی حسینی داده است. در حیطه فنی تک‌تک آنها آدم‌های بزرگی هستند. بهداد سلیمی، حسین رضا‌زاده و حسین توکلی قهرمانان المپیک هستند و نهایت تلاش خود را می‌کنند که به بچه‌های تیم‌ ملی کمک کنند. از آن طرف وقتی فدراسیون و تمامی این دوستان اختیار تام به سرمربی می‌دهند خیلی از تنش‌ها را کم می‌کند. باید یک مقدار زمان بگذرد و من اسم این انصراف‌ها و اتفاقات را را تنش نمی‌گذارم ولی اگر تنش هم است باید به حداقل برسد.

خبرنگار: فریبا جلیل خانی

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز