علی لطیفی در گفت‌وگو با برنا

می‌توانستیم با ایویچ شگفتی‌ساز جام جهانی فرانسه باشیم/ کی‌روش توانایی‌های بیشتری دارد

۱۴۰۱/۰۸/۲۷ - ۲۳:۱۰:۲۰
کد خبر: ۱۴۰۰۴۰۹
می‌توانستیم با ایویچ شگفتی‌ساز جام جهانی فرانسه باشیم/ کی‌روش توانایی‌های بیشتری دارد
پیشکسوت فوتبال ایران نظرات خود را درباره شرایط فعلی تیم ملی بیان کرد.

علی لطیفی، پیشکسوت فوتبال در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا در خصوص شرایط تیم ملی در آستانه آغاز جام جهانی اظهار داشت: جدا از اینکه افکار عمومی چه نظری درباره تیم ملی داشته باشند، بازیکنان ملی هر کشوری در همه مسابقات، مخصوصا در جام جهانی که بالاترین سطح را دارد با روحیه‌ای بالا وارد مسابقات می‌شوند. شرایط تیم ملی از لحاظ فنی شرایط خوبی است و این مساله می‌تواند برای مردم آرامش‌بخش باشد. چیزی که وجود دارد و چه بخواهیم و نخواهیم این است که به هر حال مسائل روی بازیکنان تاثیر می‌گذارد. اسم این مسائل را هم حاشیه نمی‌توان گذاشت.

وی درباره مقایسه آماده‌سازی دوران خود در سال ۹۸ فرانسه و تیم فعلی گفت: از دو بخش می‌ توان به این مساله توجه کرد. ما در آن تاریخ از لحاظ تجربه بین‌المللی از تیم ملی فعلی سطح پایین‌تری داشتیم. در فاصله ۶ ماه مانده به جام در آن دوران تغییر سرمربی اتفاق افتاد. یکی از بزرگترین مربیان دنیای فوتبال چون ایویچ آمد و برای ما مانند یک رویا بود که چنین آدمی به تیم ملی آمده است. این مساله خود به خود به ما انگیزه می‌داد. زیر نظر او بدنسازی فوق‌العاده‌ای داشتیم. نه تنهای بهترین در تاریخ فوتبال‌مان که در تاریخ ورزش‌مان. ایویچ بی‌نظیر بود. سال‌ها در فوتبال حضور داشتم و شخصی مانند او ندیدم. او در دوره حضورش در امارات بهترین نتایج را گرفت و به مدت ۲۰ سال هر جایی بود مقام آورد. این خودش شخصیت او را می‌رساند. وقتی با او کار کردیم دیدیم چه تفاوتی با دیگر مربیان دارد و یکی از بهترین مربیان تاریخ فوتبال است.

پیشکسوت فوتبال افزود: بدنسازی سنگینی داشتیم و روز بازی مقابل رم تازه تمام شد. ایویچ به ما گفت احتمال می‌دهم مقابل رم ۲۰ گل بخورید اما پس از این بدنسازی نیاز دارید دیداری سنگین داشته باشید تا بدنتان آزاد شود. همچنین اینکه دست‌مان را رو نمی‌کنیم و با تاکتیک و نفراتی متفاوت وارد می‌شویم. در نهایت اما با شکستی سنگین بازی را ترک کردیم و آن اتفاقات افتاد.

لطیفی عنوان کرد: جلال طالبی سرمربی تیم بهمن بود و من در تیم ملی بود. او انسانی بسیار خوب و شریفی بود اما در زمینه مدیریتی ضعیف بود. وقتی ایویچ کنار گذاشته شد رسانه‌های دنیا بابت کنار گذاشتن او انتقادات بسیاری مطرح کردند که این مساله، بزرگی ایویچ را نشان می‌دهد.

مهاجم اسبق تیم ملی فوتبال ادامه داد: ایویچ در اردوی بروجرد فیلم بازی مقابل استرالیا را گذاشت و گفت از لحاظ تاکتیکی ضعیف اما توانمند هستید. می‌خواهم از توانمندی‌های‌تان در قالب تاکتیکی استفاده کنیم و موفق شویم. شما با معجزه به جام رسیدید نه توانمندی اما اگر به حرف من گوش کنید می‌توانیم رشد کنیم. به ما گفت در بازی مقابل آلمان اینگونه گل می‌خوریم و درست بود. گفت مقابل آمریکا اینگونه می‌توانیم گل بزنیم و واقعا آنگونه شد.

لطیفی درباره عدم صعود آن تیم به مرحله بعد جام جهانی گفت: تجربه کم ما باعث شد صعود نکنیم. تنها ۳ بازیکن اروپایی داشتیم و فکر می‌کردیم بازیکنان اروپایی از سیاره‌هایی دیگر آمده‌اند. پس از جام جهانی اما چندین لژیونر داشتیم. نسل کنونی کم‌تجربگی ما را ندارد. توصیه من به بازیکنان تمرکز روی زمین مسابقه است و همه‌شان با توجه به حرفه‌ای بودن همین کار را می‌کنند.

524

وی در پایان گفت: منتقد کی‌روش هستم اما او چندین برابر مربی زمان ما توانایی‌های فنی دارد. متاسفانه مربی زمان ما ضعیف مدیریتی داشت. خودمان هم خیلی حرفه‌ای نبودیم و پس از برد مقابل آمریکا تصور کردیم دیگر جام تمام شده است. با توجه به پتانسیلی که تیم ما داشت یقین دارم با یک مربی بزرگ هم صعود می‌کردیم و هم شگفتی‌ساز می‌شدیم.

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز