جام بیست و دوم

ایران- انگلیس؛ جدال هیجان‌انگیز یوزها با سه‌شیرها/ روز موعود فرا رسید

۱۴۰۱/۰۸/۲۹ - ۲۳:۱۰:۲۰
کد خبر: ۱۴۰۱۰۱۵
ایران- انگلیس؛ جدال هیجان‌انگیز یوزها با سه‌شیرها/ روز موعود فرا رسید
تیم ملی فوتبال ایران در نخستین دیدار خود در جام جهانی قطر امروز به مصاف تیم انگلیس می‌رود.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری برنا؛ تیم‌های ملی فوتبال ایران و انگلیس از ساعت 16:30 امروز در ورزشگاه خلیفه دوحه اولین دیدار خود را در جام جهانی 2022 قطر برگزار خواهند کرد. این مسابقه آغازی برای آخرین تلاش هر دو تیم با رویکردی متفاوت در جام جهانی محسوب می‌شود. انگلیس برای کسب دومین قهرمانی در معتبرترین تورنمنت فیفا هدفی جز پیروزی ندارد و ایران که تا به حال موفق به صعود از گروه نشده به دنبال کسب امتیاز است تا با انگیزه بیشتری به دنبال شکستن طلسم صعود به مرحله حذفی باشد.

تیمی که در رده بیست و دوم فیفا ایستاده انتظار دارد برای کسب مقام دوم در گروه B با ولز و آمریکا مبارزه کند. ایران در 5 دوره قبلی حضورش در جام جهانی تنها در 2 بازی پیروز شده که یکی از آنها مقابل مراکش در جام جهانی قبلی در روسیه بود و اولین پیروزی هم در جام جهانی 1998 فرانسه مقابل آمریکا یکی از تیم‌های همگروه دو تیم به دست آمد.

تیم ملی ایران پیش از سفر به قطر در مصاف دوستانه مقابل نیکاراگوئه برنده شد و چهارشنبه گذشته به مصاف تیم تونس رفت و بازنده زمین را ترک کرد تا سومین شکست در 22 بازی اخیر را تجربه کند. یوزهای ایران قصد دارند اولین پیروزی خود را برابر حریفان اروپایی در نهمین مصاف‌شان به دست آورند که مطمئناً شوک اولیه را ایجاد می‌کند چون پیش‌بینی‌ها در خوشبینانه‌ترین حالت از تساوی حکایت دارد.

امید ابراهیمی، هافبک باتجربه ایران به دلیل مصدومیت از ناحیه کشاله ران، سرشناس‌ترین غایب این تیم است اما سردار آزمون، مهاجم بایرلورکوزن، علیرغم پارگی ماهیچه ساق پا در ماه گذشته بخشی از این تیم است. دیدن آزمون برای شروع در قطر شوکه کننده خواهد بود اما کی‌روش یک مهاجم وسط مستقر دیگر از پورتو دارد. مهدی طارمی آماده است تا بار گلزنی را به دوش بکشد و باید توسط وینگرهایی چون جهانبخش و امیری حمایت شود.

تلاش دیگری برای تقلید از قهرمان سال 1966 در انتظار محصول جوان و جوشان گرت ساوتگیت است و اگر سه شیرها به موضوع بهتر شدن در اصلی‌ترین تورنمنت فیفا زیر نظر این مرد 52 ساله ادامه دهند، چمدان خالی که دکلان رایس با خود از خانه آورده را با کاپ به لندن می‌برد. وقتی کایران تریپیر چهار سال پیش در نیمه نهایی مقابل کرواسی آن ضربه آزاد به یاد ماندنی را به ثمر رساند، مردم انگلیس به سختی می‌توانستند خوشحال باشند و حتی آن لحظه زمانی که لوک شاو اولین ضربه را به ایتالیا در فینال یورو 2020 زد به اوج رسید اما انگلیس هر دو تورنمنت را به پایان رساند، بدون اینکه مدالی به گردن بازیکنانش باشد.

انگلیس عادت کرده که در یک بازی افتتاحیه در جام جهانی پیروز شود و در بازی بعدی شکست بخورد- در روز اول در سال‌های 1998، 2066 و 2018 پیروز شد اما در سال‌های 2022، 2010 و 2014 کوتاه آمد- و برابر ایران نوبت شکست شده، خرافاتی‌ها می‌ترسند و بر این باورند فشار کائنات به شدت روی تیم‌شان است.
 

63

کایل واکر، مدافع راست انگلیس و منچسترسیتی، قبلاً اعتراف کرده که در بازی امروز ممکن است بازگشت به ترکیب برای او خیلی زود باشد زیرا پس از جراحی کشاله ران برای آمادگی مبارزه می‌کند، در حالی که جیمز مدیسون اوایل هفته تمرینات خود را برای مدیریت حجم کاری خود به دلیل ترس از مصدومیت گذشته از دست داد.

سوال قدیمی این است که آیا ساوتگیت با سه مدافع به دنبال خط دفاعی خواهد بود یا با چهار مدافع بازی می‌کند و سه هافبک را به کار می‌گیرد. دکلان رایس و کالوین فیلیپس در یورو 2020 همکاری موثری در خط هافبک داشتند اما کمبود زمان بازی بعد از جراحی شانه می‌تواند ساوتگیت را وسوسه کند تا بلینگهام مورد علاقه هواداران را برای بازی افتتاحیه تیمش انتخاب کند.

باید منتظر ماند و دید که شاگردان کی‌روش و ساوتگیت چه عملکردی را در زمین مسابقه ارائه خواهند داد و این جدال مهم در نهایت با چه نتیجه‌ای به اتمام می‌رسد. رافائل کلاوس از برزیل این دیدار را سوت خواهد زد.

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز