جام بیست و دوم

ایران ۲- انگلیس ۶؛ دبل مهدی طارمی در شب شکست یوزها

۱۴۰۱/۰۸/۳۰ - ۱۷:۴۳:۰۰
کد خبر: ۱۴۰۱۸۲۰
ایران ۲- انگلیس ۶؛ دبل مهدی طارمی در شب شکست یوزها
تیم ملی فوتبال ایران مقابل انگلیس شکست خورد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ دیدار تیم های ملی فوتبال ایران و انگلیس در مرحله گروهی رقابت های جام جهانی از ساعت 16:30 در استادیوم خلیفه دوحه آغاز شد و شاگردان کارلوس کی روش با نتیجه 6 بر 2 بازی را واگذار کردند تا سه شیرها به سه امتیاز ارزشمند دست پیدا کنند.

در دقیقه 3 انگلیسی‌ها صاحب نخستین ضربه کرنر شدند که این ارسال بی‌دقت از جناح چپ به بیرون رفت. روی ارسال خطرناک کین در دقیقه 8 بیرانوند نتوانست توپ را به خوبی دفع کند. در ادامه سر دروازه‌بان ایران به صورت صورت مجید حسینی برخورد کرد که در این صحنه هر دو بازیکن ایران به ویژه بیرانوند از ناحیه بینی دچار آسیب شد اما با اقدامات پزشکی به بازی برگشت. پس از 6 دقیقه مداوا روی بینی بیرانوند وی به اصرار خود در زمین ماند و پس از تعویض پیراهنش به علت خونریزی درون دروازه ایران ایستاد. سیدحسین حسینی هم در حالی که چند دقیقه در حال گرم کردن بود اما با ماندن بیرانوند در زمین دوباره روی نیمکت نشست.

پس از گذشت 3 دقیقه بیرانوند درخواست تعویض کرد که این موضوع باعث نارحتی کی‌روش رفت و این مربی پرتغالی دستان خود را از شدت نارحتی روی سرش گذاشت. در نهایت سیدحسین حسینی در دقیقه 19 در این دیدار حساس فرصت ایستادن درون دروازه ایران مقابل تیم قدرتمند انگلیس را پیدا کرد. در دقیقه 25 علیرضا جهانبخش به دلیل خطای روی هافبک انگلیس نخستین کارت زرد بازی را دریافت کرد. در دقیقه 28 شوت آرام ساکا توسط حسینی مهار شد. در دقیقه 30 حرکت تیمی و مثلث انگلیسی‌ها باعث شد تا ساکا از جناح چپ ایران توپ را به داخل محوطه جریمه برساند که در نهایت شوت میسون مونت به تور کناری دروازه ایران برخورد کرد و با خوش شانسی به بیرون رفت.

در دقیقه 31 تیم ملی انگلیس روی حرکت استرلینگ و لایی وی به مجید حسینی به محوطه جریمه ایران رسید اما در ادامه مجید حسینی توپ را به کرنر هدایت کرد. در دقیقه 32 ارسال خطرناک تریپیر از جناح چپ با ضربه سر خطرناک مگوایر به تیرک افقی دروازه ایران برخورد کرد. این ضربه سر مدافع پیش تاخته انگلیس درحالی به تیرک خورد که وی ضربه سر خود را بالاتر از روزبه چشمی زد و حسینی تنها نظاره‌گر این صحنه بود که با خوش شانسی به گل اول سه‌شیر تبدیل نشد. در دقیقه 35 انگلیس روی یک حرکت تیمی دیدنی و ارسال لوک شاو از جناح راست توانست با ضربه سر دیدنی بلینگهام به گل نخست برسد. در این صحنه مهاجم انگلیس روی سر مجید حسینی ضربه سر خود را زد و دروازه‌بان ایران تنها تماشاگر رسیدن توپ به تور ایران بود. در دقیقه 43 دوباره تیم ملی انگلیس از روی نقطه کرنر ارسالی روی دروازه ایران داشت و پس از ضربه سر مگوایر، ساکا موفق شد با شوتی سرکش به طاق دروازه ایران گل دوم انگلیسی‌ها را بزند.

در دقیقه 1+45 هری کین روی غفلت مدافعان ایران با یک ارسال نسبتا بلند توپ را به رحیم استرلینگ رساند تا یا مهاجم چلسی با یک ضربه دقیق گل سوم شاگردان ساوتگیت را به تور دروازه ایران بچسباند. در حالی که به دلیل مصدومیت بیرانوند داور نزدیک به 14 دقیقه وقت اضافی اعلام کرد. در دقیقه 11+45 تیم ایران روی یک حرکت تیمی به محوطی انگلیس نزدیک شد و در حالی میلاد محمدی با ارسالی دقیق توپ را بدون مزاحمت مدافعان حریف به جهانبخش رسانده بود اما وینگر ایران با بی‌دقتی و ضربه‌ای تک ضرب توپ را از روی دروازه انگلیس به بیرون زد.

از نکات جالب در نیمه اول آن که تیم انگلیس 4 شوت به دروازه ایران داشت که 3 ضربه وارد دروازه ایران شد و یک ضربه هم به تیرک برخورد کرد و در مقابل ایران تنها یک شوت به سمت دروازه در نیمه نخست نداشت. بالاخره پس از گذشت 60 دقیقه نیمه اول دیدار ایران و انگلیس با برتری 3 بر صفر شاگردان ساوتگیت به اتمام رسید.

91

کی‌روش بین دو نیمه چشمی، جهانبخش و کریمی را از بازی خارج کرد و به جای آن‌ها، علی قلی‌زاده، سعید عزت‌اللهی و کنعانی زادگان را وارد زمین کرد. دقیقه 62  استرلینگ با یک پاس به ساکا او را در یک موقعیت خوب قرار داد و این بازیکن ریزنقش با حرکت در عرض و ضربه بغل پا توانست دروازه ایران را برای بار چهارم باز کند. در دقیقه 63 کی‌روش، مهدی ترابی را به جای میلاد محمدی وارد زمین کرد. در دقیقه 65 علی قلی‌زاده با یک پاس بسیار زیبا طارمی را در موقعیت گلزنی قرار داد و او نیز با یک شوت زیبا توپ را به طاق دروازه کوبید تا حساب کار چهار بر یک شود. دقیقه 69  اریک دایر، جک گریلیش، فیل فودن و مارکوس رشفورد به جای مگوایر، ساکا، استرلینگ و مونت در ترکیب قرار گرفتند. 

در دقیقه 71 پاس هری کین در سمت راست به رشفورد رسید و مهاجم منچستریونایتد به راحتی با از پیش رو برداشتن مجید حسینی توپ را وارد دروازه کرد تا اولین شوت او تبدیل به گل پنجم انگلیس شود. در دقیقه 76 هری کین در این دقیقه جای خود را به کالوم ویلسون داد. در دقیقه 78 سردار آزمون به جای احمد نوراللهی وارد زمین شد. به علت اینکه بیرانوند به دلیل مصدومیت از ناحیه سر جای خود را به حسینی داد، تعویض او در تعداد تعویض‌ها محاسبه نمی‌شود. در دقیقه 90 فرار ویلسون از تله آفساید ایران باعث شد تا این بازیکن با یک پاس خوب به گریلیش او را در یک موقعیت مناسب قرار دهد. ستاره سیتیزن‌ها نیز با یک بغل پا ساده توانست دروازه ایران را باز کند.  

دقیقه 8+90 پاس در عمق ترابی به سردار آزمون باعث شد تا این بازیکن در موقعیت تک به تک قرار بگیرد اما این بازیکن قدر موقعیت را ندانست و توپ را به تیرک دروازه زد. دقیقه 10+90 ارسال حاج صفی باعث شد تا یک برخورد روی پورعلی‌گنجی اتفاق بیفتد. داور با کمک VAR این صحنه را پنالتی تشخیص داد و مهدی طارمی توانست این توپ را برخلاف حرکت پیکفورد، وارد دروازه سه‌شیر کند و خود را دو گله کند. در پایان این دیدار با نتیجه 6 بر 2 به سود سه‌شیرها به پایان رسید تا شاگردان کی‌روش بدترین شروع تاریخ ایران در جام جهانی را رقم بزنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز