جام بیست و دوم

ایران صفر- آمریکا یک؛ یوزها از صعود بازماندند

۱۴۰۱/۰۹/۰۸ - ۲۳:۳۲:۳۲
کد خبر: ۱۴۰۵۰۶۰
ایران صفر- آمریکا یک؛ یوزها از صعود بازماندند
تیم ملی فوتبال ایران مقابل آمریکا شکست خورد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری برنا؛ دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و آمریکا از گروه B جام جهانی 2022 قطر از ساعت 22:30 امشب در ورزشگاه الثماثه دوحه آغاز شد که این رقابت با نتیجه یک بر صفر به سود آمریکا به پایان رسید.

در حالی که در دقایق اولیه آمریکایی ها خودی نشان دادند اما در ادامه بازیکنان ایران حملات خوبی روی دروازه آمریکا ایجاد کردند. در دقیقه 10 بازی آمریکا یک حمله روی دروازه ایران ایجاد کرد اما بیرانوند توپ را گرفت. بازیکنان ایران دقایقی تحت فشار حملات آمریکایی ها قرار گرفتند. در دقیقه 27 آمریکا صاحب ضربه کرنر شد اما نتوانست از این موقعیت استفاده کند. آمریکایی ها در دقایقی بر بازی تسلط پیدا کرده و چند موقعیت هم روی دروازه ایران ایجاد کردند.

حملات آمریکا در نهایت در دقیقه 38 جواب داد و کریستین پولیشیچ روی یک حرکت تیمی و پاس سرجینیو دست با ضربه سر توانست گل اول یانکی‌ها را وارد دروازه بیرانوند کند. بعد از اینکه پولشیچ توانست دروازه ایران را باز کند دچار مصدومیت هم شد و بازی برای دقایقی متوقف شد. دقیقه 44 بازی آمریکا در ضدحمله صاحب یک موقعیت خوب شد که مجید حسینی با توپ ربایی مانع از باز شدن دروازه ایران شد. میلاد محمدی در دقیقه 45 مصدوم شد و به همین دلیل از زمین بیرون رفت. در دقایق پایانی این نیمه تیم آمریکا گل دوم را زد اما داور اعلام به آفساید کرد. این بازی در نیمه نخست با یک گل به سود آمریکا به پایان رسید.

800

در ابتدای نیمه دوم برندن آرناسون به جای پولیسیچ زننده تک گل آمریکا وارد زمین شد. سامان قدوس نیز به جای سردار آزمون وارد میدان شد. در دقیقه 52 ارسال رضاییان از سمت راست به قدوس رسید و این بازیکن با ضربه سر دروازه آمریکا را تهدید کرد اما این حمله نتیجه‌ای نداشت. در دقیقه 65 پاس رو به عقب قلی‌زاده به قدوس رسید و او با یک ضربه محکم نتوانست دروازه آمریکا را باز کند. در دقیقه 70 عزت‌اللهی یک شوت از راه دور به سمت دروازه آمریکا زد اما این توپ هم راه به جایی نبرد.

در حالی که فشار حملات ایران در دقایق پایانی زیادتر شده بود، داور 9 دقیقه وقت اضافه اعلام کرد که در دقیقه دوم وقت های اضافه ایران صاحب یک موقعیت خوب شد اما ضربه بازیکنان کشورمان از کنار تیر عمودی به بیرون رفت. در ادامه هم اتفاق خاصی رخ نداد تا تیم آمریکا با یک گل به پیروزی برسد.

در دیگر مسابقه این گروه تیم انگلیس با 3 گل تیم ولز را شکست داد تا هفت امتیازی شود و به عنوان تیم صدرنشین صعود کند. آمریکا هم با 5 امتیاز در رده دوم قرار گرفت. ایران هم با 3 امتیاز به کار خود پایان داد و ولز نیز یک امتیاز بیشتر نگرفت.

داور: آنتونیو متئو لاهوز( اسپانیا)

کمک داوران: پائو سبریان، روبرتو دیاز (اسپانیا)

کارت زرد: تایلر آدامز( آمریکا) مجید حسینی، محمدحسین کنعانی زادگان، ابوالفضل جلالی (ایران) 

ترکیب ایران: علیرضا بیرانوند، احسان حاج صفی (دقیقه 71- ابوالفضل جلالی)، میلاد محمدی (دقیقه 3+45 - علی کریمی)، مرتضی پورعلی گنجی، مهدی طارمی، علی قلی‌زاده (دقیقه 78 - کریم انصاری‌فرد)، مجید حسینی، سردار آزمون (دقیقه 46- سامان قدوس)، احمد نوراللهی (دقیقه 71- مهدی ترابی)، رامین رضاییان، سعید عزت‌اللهی

ترکیب آمریکا: مت ترنر، سرجینیو دست (دقیقه 82- شاق مور)، تایلر آدامز، آنتون رابینسون، یونس موسی، وستون مک‌کنی (دقیقه 65- کلین آکوستا)، کریستین پولیشیچ (دقیقه 46- برندن آرونسون)، تیم ریم، کامرون کارتر ویکرس، تیموتی وه‌آ (دقیقه 82- واکر زیمرمن) و جاشوا سرجنت (دقیقه 78- هاجی رایت)

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز