ناصر ابراهیمی در گفت‌وگو با برنا

ملی‌پوشان تلاش زیادی انجام دادند/ می‌توانستیم آمریکا را شکست بدهیم

۱۴۰۱/۰۹/۰۹ - ۰۴:۳۳:۲۴
کد خبر: ۱۴۰۵۱۴۶
ملی‌پوشان تلاش زیادی انجام دادند/ می‌توانستیم آمریکا را شکست بدهیم
پیشکسوت فوتبال گفت: می‌توانستیم تیم آمریکا را در جام جهانی شکست بدهیم.

ناصر ابراهیمی، پیشکسوت فوتبال در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا با اشاره به بازی ایران برابر آمریکا که منجر به شکست یک بر صفر شاگردان کارلوس کی‌روش شد، اظهار داشت: این بازی دو نیمه متفاوت داشت، در نیمه اول بچه ها نتوانستند نمایش خوبی را از خود ارائه دهند و این آمریکا بود که با پاسکاری بیشتر و حفظ توپ توانست به خواسته اش در این نیمه برسد و با یک گل به رختکن برود. در نیمه دوم تلاش ها برای تغییر روند از سوی تیم ایران صورت گرفت اما با هوشیاری همراه نبود و همین مسئله باعث شد با وجود اینکه ملی‌پوشان تلاش زیادی برای رسیدن به گل مساوی داشتند، نتوانند نتیجه بازی را تغییر دهند.

وی در ادامه افزود: تیم ما در حالی شکست خورد و از صعود به مرحله بعد بازماند که در گروه نسبتاً ساده‌ای نسبت به سایر تیم‌های آسیایی قرار داشت و این شانس را داشتیم که با برنامه و سیستم مناسب امکان صعود به مرحله بعد را فراهم کنیم اما در بازی با آمریکا به خصوص در 15 دقیقه آخر شاهد این بودیم که توپ های بلند و بی ثمری به سمت دروازه آمریکا فرستاده شد. با توجه به حضور بازیکنی مثل مهدی طارمی در نوک خط حمله ایران این بازیکن نیازمند پاس سالم در فضا بود نه ارسال های بلند. طارمی در پورتو هم معمولاً با پا و با حرکات روی زمین موفق به گلزنی می شود و این بار استراتژی تهاجمی تیم در تغذیه مهدی طارمی مناسب نبود.

مربی سابق تیم ملی تاکید کرد: برنامه تیم ملی برای رسیدن به دروازه حریف از سوی آمریکایی‌ها شناخته شده بود و آنها با ارائه دفاعی منسجم مانع از این شدند تا در این دیدار به هدف مان دست پیدا کنیم.

ابراهیمی در خصوص ترکیب تیم ایران در این دیدار گفت: با توجه به داشته های مان، ترکیب ما در این بازی مناسب بود اما استراتژی مان برای رسیدن به دروازه حریف کامل نبود و نتوانستیم از فرصت خوبی که برای صعود به مرحله بعد داشتیم، بهره لازم را ببریم. آمریکا تیم شکست ناپذیری نبود و می شد این تیم را شکست داد. به هرحال فرصت خوبی را داشتیم که نتوانستیم از آن بهره لازم را ببریم. تیم ما در این رقابت ها از نظر بدنی شرایط خوبی داشت و بچه ها از نظر بدنی وضعیت خوبی داشتند اما میانگین سنی ما بالا بود و باید از حالا در اندیشه پوست اندازی این تیم در جام ملت ها باشیم تا بتوانیم در آن رقابت ها در نتیجه گیری موفق عمل کنیم.

انتهای پیام//

نظر شما