نفر به نفر با بازیکنان ایران

مدافعان؛ انتظارمان بیشتر بود

۱۴۰۱/۰۹/۱۳ - ۲۳:۰۱:۰۲
کد خبر: ۱۴۰۶۵۷۲
مدافعان؛ انتظارمان بیشتر بود
پس از اتمام کار ملی‌پوشان در جام جهانی بد نیست نگاهی بیندازیم به عملکرد شاگردان کی‌روش در این تورنمنت مهم.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری برنا؛ مدافعان تیم ملی فوتبال ایران در قطر پرکارترین بازیکنان بودند. آن‌ها هم مثل دروازه‌بان‌ها یک بازی ضعیف داشتند، یک بازی عالی و یک بازی متوسط.

رامین رضاییان: عملکرد او در جام شامل فراز مقابل ولز با یک بازی بی‌نظیر و نشیب مقابل آمریکا با ارائه نمایشی دوراز انتظار بود. ارسال‌های او در این جام می‌توانست بسیار بهتر باشد اما به هر حال گلزنی‌اش، باعث ثبت نام او در لیست گلزنان ایران در ادوار جام شد. او در مجموع نمره قبولی می‌گیرد.

صادق محرمی: پاشنه آشیل همیشگی تیم اسکوچیچ نشان داد هنوز هم در قواره نفر اول سمت راست تیم ملی نیست. محرمی در کارهای دفاعی بسیار بهتر از رضاییان و دیگر رقبا کار می‌کند اما در جام جهانی انتظارات را برآورده نکرد و به نیمکت دوخته شد.

ابوالفضل جلالی: پدیده ایران را می‌توان او در نظر گرفت. جلالی تا سال گذشته جوانی گمنام بود که به عنوان یک یار تعویضی در استقلال حضور پیدا کرد اما در همان دقایق کم بازی مقابل آمریکا نشان داد آینده خوبی دارد. هنوز نمی‌توان روی او حساب 90 دقیقه‌ای کرد اما آینده او روشن است.

احسان حاج صفی: پاشنه آشیل حاج صفی برای درخشش در جام جهانی سن بالای او بود. در میانه میدان او چابکی و جنگندگی لازم را نداشت و در کناره‌ها هم سرعت کافی برای رفت و برگشت. او خصلت رهبری لازم برای هدایت بازیکنان را داشت اما شاید به دلیل همان توان بدنی شاید نیاز باشد او فکر کناره‌گیری از تیم را در ذهنش مرور کند.

میلاد محمدی: مدافع چپ سرعتی تیم ملی که همه جایگاه او را در ترکیب اصلی، غیرقابل تغییر می‌دانستند در جام آن بازیکن همیشگی نبود. انتظارات از او بسیار بالاتر از چیزی بود که نشان داد. به نظر می‌رسید شرایط بدنی او آن‌چنان ایده‌آل نبود.

مجید حسینی: از معدود نقاط قوت تیم ملی زوج او و پورعلی‌گنجی بود. این دو جز بازی مقابل انگلیس در دیدار مقابل ولز و آمریکا به اندازه انگشتان یک دست هم به حریفان اجازه خودنمایی ندادند. به نظر می‌رسد او از همین حالا بازیکن فیکس تیم ملی در جام جهانی بعدی خواهد بود.

مرتضی پورعلی‌گنجی: شماره 8 سرخ‌ها در تیم ملی در 2 بازی آخر بسیار متمرکز و کم‌اشتباه بود. اگر مقابل آمریکا گلی دریافت نمی‌کردیم قطعا او نمره کامل را می‌گرفت. پورعلی‌گنجی حالا برای ادامه روند خوب خود، یک نیم‌فصل را در پرسپولیس پیش رو دارد.

شجاع خلیل‌زاده و حسین کنعانی‌زادگان: این دو نفر را باید غمگین‌ترین نفرات حاضر در اردوی ایران در قطر دانست. خلیل‌زاده اصلا فرصت بازی پیدا نکرد و کنعانی هم قافیه را به رقبا باخت. عملکرد خوب زوج پورعلی‌گنجی و حسینی باعث شد زیاد به عدم حضور زوج شجاع و کنعانی خرده گرفته نشود. هرچند که در توانایی‌های آن‌ها شکی نیست.

انتهای پیام//

نظر شما