عملکرد آسیایی‌ها در جام؛ از قاطع‌ترین‌ تا بدترین

۱۴۰۱/۰۹/۱۵ - ۰۹:۰۳:۱۹
کد خبر: ۱۴۰۷۳۹۷
عملکرد آسیایی‌ها در جام؛ از قاطع‌ترین‌ تا بدترین
پنج نماینده آسیا کار خود را در قطر به پایان رساندند.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری برنا؛ با شکست کره مقابل برزیل کار آسیایی‌ها در جام جهانی تمام شد و حالا فرصتی رسیده تا عملکرد ۵ نماینده حاضر در جام بررسی شود. نمایندگانی که افتضاح نبودند اما چندان خوب هم کار نکردند و در مجموع نمی‌توان به قاره آسیا در جام بیست و دوم نمره عالی و کامل داد.

قطر

آن‌ها با هزار امید و آرزو مسابقات را آغاز کردند اما تنها با یک گل زده بیست و دومین دوره جام جهانی برای‌شان به پایان رسید. قطر در گروه خود با ۳ شکست برابر اکوادور، سنگال و هلند چهارم شد و بدترین عملکرد بین نمایندگان آسیا را داشت. در زمینه میزبانی اما آن‌ها خوب کار کردند و بسیاری از امکانات فراهم شده راضی بودند.

ایران

شاگردان کی‌روش جام را با بدترین شکست یک نماینده آسیایی در این دوره، آغاز کردند. دریافت ۷ گل در مجموع، ایران را صاحب رکورد بدترین خط دفاعی به طور مشترک با قطر و کره جنوبی کرد اما قاطع‌ترین برد یک تیم آسیایی هم به ایران تعلق داشت که توانست با ارائه نمایشی دلپذیر نتیجه ۲-۰ ولز را شکست دهد. ایران در نهایت با ۳ امتیاز و کسب رتبه سوم جام را ترک کرد و به هدفش یعنی صعود از گروه نرسید.

عربستان

جام برای آن‌ها با بزرگترین برد تاریخ‌شان آغاز شد. شکست آرژانتین با مسی و دوستان اصلا کار ساده‌ای نبود اما عربستانی‌ها این کار را کردند. پس از این بازی اما انگار عطش‌شان خاموش شد و با دو شکست ۲-۰ و ۲-۱ مقابل مکزیک کارشان به پایان رسید. عربستانی‌ها بازی‌های زیبایی به نمایش گذاشتند اما نتوانستند صعود کنند.

استرالیا

آن‌ها مسابقات را ناامیدانه آغاز کردند و ۴-۱ مقابل فرانسه شکست خوردند اما دو برد ۱-۰ مقابل تونس و دانمارک آن‌ها را به یک هشتم نهایی رساند. در نهایت البته حریف آرژانتین نشدند و با شکست ۲-۱ از جام کنار رفتند. استرالیا تیم چندان پرستاره‌ای نداشت و عملکردش نسبت به بضاعت چندان بد به نظر نمی‌رسید.

کره جنوبی

تساوی ۰-۰ مقابل اروگوئه و شکست ۳-۲ مقابل غنا به نظر می‌رسید کار را برای آن‌ها به پایان رسانه اما برد شگفت‌انگیز مقابل پرتغال آن‌ها را به جمع تیم‌های برتر یک هشتم نهایی رساند. شکست ۴-۱ مقابل برزیل اما یکی از بدترین نتایج این تیم در ادوار جام‌های جهانی بود و کار را برای‌شان تمام کرد.

ژاپن

آن‌ها بهترین تیم آسیایی جام بودند. با ۲ برد ۲-۱ مقابل آلمان و اسپانیا و یک شکست مقابل کاستاریکا به یک هشتم نهایی رسیدند و همه هواداران‌شان امیدوار بودند این شگفتی با کسب رتبه خاتمه یابد اما اینچنین نشد و در ضربات پنالتی مقابل کرواسی شکست خوردند و کار برای‌شان به پایان رسید.

انتهای پیام//

نظر شما