کلهر: اولویت طرح با مناطق روستایی خواهد بود/ اجرا و عمل مبنای کار ما است

۱۴۰۱/۰۹/۱۵ - ۱۲:۱۵:۰۰
کد خبر: ۱۴۰۷۵۵۰
کلهر: اولویت طرح با مناطق روستایی خواهد بود/ اجرا و عمل مبنای کار ما است
با حضور معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی، تفاهمنامه‌ همکاری‌های مشترک میان وزارت ورزش و جوانان، سازمان بهزیستی و سازمان آموزش و پرورش استثنایی به امضا رسید.

به گزارش خبرگزاری برنا، با حضور سینا کلهر، تفاهم‌نامه‌ همکاری های مشترک میان وزارت ورزش وجوانان، سازمان بهزیستی و سازمان آموزش و پرورش استثنایی به امضا رسید.

سازمان بهزیستی همزمان با گرامیداشت هفته جهانی افراد دارای معلولیت تفاهمنامه‌های جداگانه مشترک با سازمان آموزش و پرورش استثنایی و معاونت فرهنگی توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان امضاء کرد.

سینا کلهر، معاون وزیر ورزش و جوانان نیز در خصوص همکاری مشترک با سازمان بهزیستی کشور در زمینه اجرای طرح ورزش‌ها و بازی‌های بومی افراد دارای معلولیت در مناطق روستایی با بیان اینکه امیدواریم نتیجه امضای این تفاهمنامه قدمی کوچک و مثبت برای جامعه هدف باشد، گفت: گاهی اوقات تفاهمنامه‌ها برای ما دام می‌شوند و ما را از عمل و اجرا که هدف اصلی تفاهمنامه بوده باز می‌دارند؛ قرار و قولمان این بوده که اجرا و عمل مبنای کارمان باشد و تقاضا دارم جلسه‌ای را برای افتتاحیه و اختتامیه رویداد داشته باشیم.

معاون وزیر ورزش و جوانان با اشاره به طرح «بلندهمتان»، افزود: فعلا اولویت در این طرح با مناطق روستایی است قرار است این رویداد در سراسر روستاهای کشور شروع و اجرا شود.

وی با بیان اینکه این تفاهمنامه را مقدمه و آغازگر عملیات اجرایی طرح ورزشی با نام بلندهمتان می‌دانیم که قرار است در روستاهای سراسر کشور اجرا شود، گفت: حدود ۵ ماه پیش طرحی را با نام «جام پرچم» در روستاهای سراسر کشور اجرا کردیم.

کلهر با بیان اینکه برنامه «جام پرچم» با حدود ۳۰ هزار تیم و ۳۷۰ هزار نفر در روستاهای کشور اجرا می‌شد که کار اجرا و مدیریت کردن آن سخت و طاقت‌فرسا بود، افزود: امید است با اجرای این طرح، همه لوازم و ابزارهای موردنیاز برای جامعه هدف تامین شود.

براساس این گزارش، تفاهم‌نامه همکاری میان معاونت فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان و سازمان بهزیستی کشور در زمینه اجرای طرح ورزش‌ها و بازی‌های بومی افراد دارای معلولیت در مناطق روستایی در راستای تحقق بند ۳ اصل سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در خصوص تربیت بدنی رایگان برای همه در تمام سطوح و همچنین جزء‌های ۱، ۸ و ۲۰ بند الف ماده سوم قانون اهداف، وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان و ماده واحده لایحه قانونی راجع به تشکیل سازمان بهزیستی کشور با رعایت کلیه ضوابط و مقررات قانونی مرتبط در جهت شامل سازی افراد دارای معلولیت روستایی در تمامی برنامه‌های ورزشی در تمام سطوح مبادله شد.

«علی‌محمد قادری» رئیس سازمان بهزیستی کشور در آئین تفاهمنامه‌های جداگانه مشترک با سازمان آموزش و پرورش استثنایی و معاونت فرهنگی توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان، گفت: نقشی که امروز در سازمان آموزش و پرورش استثنایی برای یکصد هزار دانش‌آموز ایفا می‌کند مسیر رشد و تعالی فرزندان با کمبودها و کاستی‌هایی که در جامعه وجود دارد از ابزارها و امکانات حداقلی تا غیره وقفه‌هایی برای آنها ایجاد کرده است که با همدلی و هم‌افزایی بین مجموعه بهزیستی و آموزش و پرورش استثنایی مسیر روشنی برای خانواده‌ها و اثربخشی خدمات به عنوان آموزش و پرورش داشته باشیم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور افزود: امروز در مسیر گفتمانی و ایجاد رابطه بین دو دستگاه با فرصت کم قرار است عنوان بالاترین خدمت را داشته باشد امیدواریم خدمات موثر، بهنگام و مستمر در اختیار خانواده‌های افراد دارای معلولیت قرار گیرد. تلاش ما بهتر کردن زندگی و تحصیل دانش‌آموزان استثنایی است؛ دانش‌آموزانی که به جهت عدم شناخت از وجود جایگاهی برای این افراد و یا بی‌بضاعتی نمی‌توانند تحصیلات خود را با موفقیت طی کنند؛ ما می‌خواهیم این اطمینان را به دانش‌آموز استثنایی بدهیم که این خدمات وجود دارد و فرزندان مسیر رشد و تعالی را طی کنند.

«حمید طریفی حسینی» رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه سازمان بهزیستی یکی از کلیدی‌ترین دستگاه کشور در حوزه رفاه کشور است، گفت: شجره طیبه‌ای که تلاش بسیاری برای آن کشیده شده و در حال حاضر ۷ میلیون نفر تحت پوشش دارد.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی ادامه داد: معلولان نقطه تلاقی ما هستند و اگر بخواهیم حضور اجتماعی معلولان را داشته باشیم لازم است که ضروریات را فراهم کنیم؛ در این راستا توانمندسازی افراد معلول و تحصیل آنان از رهگذر آموزش و پرورش می‌گذرد و وجه بارز و مهم‌ترین ساحت عدالت اجتماعی، عدالت تربیتی است؛ ما شعاری را در این زمینه انتخاب کردیم که در آن در تلاش هستیم که کودک معلول هم بتواند به رشد و شکوفایی دست یابد و در توسعه و آبادانی ایران نقش خود را ایفا کند.

طریفی حسینی گفت: اعتقاد ما بر این است که تک تک این دانش‌آموزان معلول در رشد کشور نقش دارند و کشور به آنان نیاز دارد؛ در همین راستا مأموریت‌های مشترکی با بهزیستی داریم. در بحث غربالگری و تشخیص معلولیت‌ها در بحث توانمندسازی معلولان و توانمندسازی خانواده‌های آنان این دو سازمان همراستا با یکدیگر قدم بر می‌دارند و خوشبختانه بهزیستی به مسائل و دغدغه‌های دانش‌آموزان معلول اهمیت می‌دهد و با روحیه جهادی که در بهزیستی وجود دارد امیدواریم امضای این تفاهمنامه منشأ خیر و برکت برای دانش‌آموزان تحت پوشش در سازمان آموزش و پرورش استثنایی باشد.

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز