هاشم صیامی: بانوان دونده در میادین مهم حرف‌های زیادی برای گفتن دارند

۱۴۰۱/۰۹/۱۶ - ۱۱:۲۰:۰۴
کد خبر: ۱۴۰۸۰۲۱
هاشم صیامی: بانوان دونده در میادین مهم حرف‌های زیادی برای گفتن دارند
هاشم صیامی گفت: در تلاش هستیم با فراهم ساختن شرایط مناسب برای دختران ورزشکار، زمینه حضور موفق آنها را در رویدادهای مهم مهیا کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا، هاشم صیامی، رئیس فدراسیون دوومیدانی با مورد توجه قراردادن دست آوردهای بانوان دوومیدانی کار در رویدادهای مهم این رشته اظهار داشت: در چند سال گذشته، بانوان دوومیدانی کار شرایط خوبی را به لحاظ فنی و مدال آوری تجربه کرده و در مسابقات برون مرزی نیز به رکوردهای خوبی نیز دست پیدا می‌کنند.

وی در ادامه با اشاره به کسب مدال طلا در رده سنی نوجوانان در ماده 400 متر با مانع گفت: امروز می توانیم بگوییم با پشتوانه سازی و شناسایی استعدادهای ورزشی در مواد مختلف رشته دوومیدانی، بانوان ما حرف های زیادی برای گفتن دارند و می توانند اتفاقات خوبی را ایران اسلامی رقم بزنند.

رئیس فدراسیون دوومیدانی همچنین کسب 6 مدال دختران در مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا را مورد توجه قرار داد و متذکر شد: کسب چنین عناوینی نشان از انگیزه بالا، ظرفیت و استعداد بالای ورزشکاران زن ایرانی در رشته های مختلف دوومیدانی است.

وی ادامه افزود: تلاش می کنیم تا شرایط مناسب را برای دختران ورزشکار فراهم کنیم و اعتقاد داریم دخترانمان این پتانسیل و ظرفیت را دارند که در بازی های آسیایی، قهرمانی آسیا و المپیک برای کشور عزیزمان افتخار آفرینی کنند.

صیامی همچنین درخشش فرزانه فصیحی در مسابقات کشورهای اسلامی را یکی از اتفاقات مهم دانست و افزود: کسب مدال نقره در ماده 100 متر نشان می دهد که دخترانمان پا به پای پسران در حوزه تمرین و قهرمانی پیش می روند و فدراسیون هم ملزم است با توجه به موفقیتی که دختران کسب می کنند حمایت و توجه بیشتر داشته باشد.

وی استعدادیابی را یکی از اهداف مهم فدراسیون برشمرد و اظهار کرد: به هیات های استانی و شهرستانی ابلاغ شد تا شرایط تمرینی، استعدادیابی و مسابقات دختران را در اولویت قرار دهند و فدراسیون هم نفراتی که در استانها نخبه و استعداد شناخته شوند به اردوی تیم ملی دعوت خواهد کرد و این حمایت ها ادامه دارد.

رئیس فدراسیون دوومیدانی برگزاری منظم لیگ بانوان در جهت رشد و اعتلای رشته‌های زیر مجموعه این فدراسیون را مهم ارزیابی کرد و افزود: حضور پررنگ ورزشکاران دختر در لیگ سطح کیفی این رشته را ارتقا خواهد بخشید و نام دخترانمان را نیز درمیادین ورزشی بیشتر خواهیم شنید.

وی در بخش دیگری از سخنانش به برنامه‌های توسعه‌ای مجموعه  ورزش با چشم انداز حضور موفق بانوان در میادین ورزشی اشاره کرد و گفت: اگر امروز دختران این سرزمین در عرصه های مختلف از جمله ورزش موفق هستند به دلیل سیاست گذاری و برنامه محوری در این حوزه است که باعث شده بعد از انقلاب ورزش بانوان در مسیر رشد قرار بگیرد و دراین بخش افتخارات خوبی برای کشور به دست بیاید.

انتهای پیام//

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز