ستاره موسوی: به توانایی‌های کاراته بانوان ایمان دارم/ می‌خواهیم بهترین نتایج را در ازبکستان رقم بزنیم

۱۴۰۱/۰۹/۲۴ - ۲۳:۱۰:۲۰
کد خبر: ۱۴۱۱۳۸۵
ستاره موسوی: به توانایی‌های کاراته بانوان ایمان دارم/ می‌خواهیم بهترین نتایج را در ازبکستان رقم بزنیم
سرمربی تیم ملی کاتای دختران امید ایران درباره مسابقات قهرمانی آسیا صحبت کرد.

ستاره موسوی، سرمربی تیم کاتای دختران امید در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا درباره میزان آمادگی ملی‌پوشان برای شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا اظهار داشت: یک ماه بعد از جام جهانی اردوهای تیم ملی از سر گرفته شد، خوشبختانه تا امروز چهار مرحله اردو را پشت سر گذاشتیم. در این بین در تورنمنت جایزه بزرگ روسیه نیز شرکت کردیم که آنجا هم نتایج خوبی حاصل شد. دوره قبل یکسری از رقبای اصلی ما در مسابقات قهرمانی آسیا غایب بودند که امیدوارم این دوره همه با قدرت شرکت کنند تا بتوانیم رقابت جسورانه داشته باشیم. من به توانایی ها و پتانسیل کاراته ایران بسیار امیدوار هستم، به دختران خودم بسیار ایمان و باور دارم و شک نکنید که همه تلاش خواهیم کرد تا بهترین نتیجه را در خاک ازبکستان رقم بزنیم.

وی در مورد پیش‌بینی خود از نتیجه احتمالی کاتای ایران در این دوره از مسابقات آسیایی افزود: من همیشه بالاترین را در نظر می گیرم. ما بخاطر دو سال کرونا یک وقفه طولانی مدت را پشت سر گذاشتیم ولی امسال استارت خوبی داشتیم و تمرینات خوبی انجام دادیم و در چند رویداد هم شرکت کردیم. رشته کاراته یک رشته رکوردی نیست که بتوانیم از پیش تعیین کنیم، کاراته یک  رشته رقابتی است  یک سر آن برد و یک سر آن باخت است و همه تلاش خود را می‌کنیم که برنده از میدان بیرون بیاییم.

ستاره موسوی با بیان اینکه حضور هرچه بیشتر در مسابقات در روند نتیجه گیری و پیشرفت ملی پوشان موثر است، گفت: همانطور که گفتم ما یک رشته رقابتی هستیم یعنی به هر میزان در رویدادها و مسابقات شرکت کنیم بچه ها میدان‌های بیشتری را تجربه می‌کنند، در این صورت در خصوص آنها نیز قضاوت بیشتری می‌شود همین قضاوت باعث می‌شود تلاش این نفرات برای شناخت نقاط ضعف و قدرت خودشان بالا برود و نتیجه هم طبیعتا این می شود که با تعدادی بازیکن قوی و باتجربه مواجه می شویم که می‌توانند بازی های خوبی را در زمین مسابقه رقم بزنند. برای مثال تیم های رده پایه ما چندین دوره از مسابقات جهانی شرکت نکرده بودند اما امسال به همت فدراسیون این اتفاق رقم خورد و رفتیم ولی نتیجه‌ای که به دست آمد در حد نام کاراته ایران نبود اما یک تجربه شد و مطمئن باشید نتیجه این تجربه و اعتماد فدراسیون در مسابقات آتی خودش را نشان خواهد داد.

سرمربی تیم ملی کاتای امید با اشاره به مسابقات لیگ تاکید کرد: می‌توانم بگویم از شاخص‌های اصلی کمک به آمادگی تیم ملی برای اعزام به مسابقات آسیایی رقابت های لیگ و کاراته وان‌ها هستند. استارت این نوع مسابقات در کشورمان قبل از مسابقات جهانی و از فروردین ماه زده شد و اتفاقا کمک زیادی هم به ملی پوشان کرد و امیدوارم که این روند ادامه دار باشد. لیگ کاراته هم مانند سایر رشته ها مورد حمایت قرار بگیرد و اسپانسرهای خوبی بیایند تا دلخوشی کوچک برای بازیکنان از نظر مالی به وجود بیاید.

انتهای پیام//

نظر شما