حمید درخشان: درخشش آسیایی‌ها برای ما نگران کننده است/ چه ایرادی دارد از مراکش الگوبرداری کنیم؟!

۱۴۰۱/۰۹/۲۶ - ۲۳:۱۰:۲۰
کد خبر: ۱۴۱۱۴۵۰
حمید درخشان: درخشش آسیایی‌ها برای ما نگران کننده است/ چه ایرادی دارد از مراکش الگوبرداری کنیم؟!
پیشکسوت فوتبال گفت: درخشش آسیایی‌ها در جام جهانی قطر تلنگری برای فوتبال ما است تا برای آینده برنامه‌ریزی لازم را داشته باشیم.

حمید درخشان، پیشکسوت فوتبال در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا با اشاره به شرایط تیم ملی در جام جهانی 2022 قطر اظهار داشت: به اعتقاد من صحبت ها در مورد تیم ملی و عملکرد ایران در جام جهانی زیاد است و باید در این زمینه بررسی و کارهای کارشناسی انجام شود. این روزها حرف و حدیث در مورد آینده تیم ملی ایران برای رقابت های بعدی زیاد است. در این زمینه فدراسیون در خصوص تیم ملی باید با برنامه ریزی ویژه ای کار خود را دنبال کند تا بتوان بهترین آینده را برای تیم رقم زد.

وی در ادامه با اشاره به رقابت‌های این دوره از جام جهانی عنوان کرد: این رقابت ها از نظر کمی و کیفی با بهترین شرایط برگزار شد و فکر می کنم یکی از بهترین جام جهانی های ادوار مختلف را در این دوره شاهد بودیم. به نظر من اگرچه این جام جهانی یکی از گرانترین و پرهزینه‌ترین جام جهانی های تاریخ بود اما در مقابل شاهد این موضوع بودیم که رقابت ها به بهترین نحو ممکن برگزار شد.

سرمربی اسبق پرسپولیس درباره رشد تیم‌های آسیایی در این دوره از رقابت‌ها افزود: یکی از نکات جالب و تامل برانگیز این رقابت ها رشد کیفی کشورهایی مانند ژاپن، عربستان، کره جنوبی و استرالیا بود. تیم هایی که با نمایش خود نشان دادند سطح فوتبال آسیا به سطح فوتبال جهان نزدیک شده و این موضوع می‌تواند هشداری برای فوتبال ما باشد. سال ها این ادعا را داشتیم که از نظر فنی در آسیا حرف اول را می زدیم اما حالا می‌بینیم تیم‌های آسیایی رشد چشمگیری داشتند و اگر بخواهیم کمی غفلت کنیم ممکن است که با مشکل روبرو شویم. درخشش آسیایی ها در جام جهانی قطر تلنگری برای فوتبال ما است تا برای آینده برنامه ریزی لازم را داشته باشیم.

درخشان  در مورد درخشش تیمی مثل مراکش به خبرنگار برنا گفت: به اعتقاد من موفقیت تیم ها در جام جهانی به آسانی به دست نیامده است. تیمی مثل مراکش در حالی به جمع چهار تیم برتر جام جهانی رسیده که حتماً برنامه ریزی داشته و کسب نتیجه بدون برنامه ریزی اصلاً امکان پذیر نیست. چه ایرادی دارد ما از تیم‌هایی مانند مراکش که سطح فوتبال خود را به یکباره ارتقا می‌دهند الگوبرداری کنیم؟!

وی بازهم تاکید کرد: پیشرفت تیم‌های آسیایی در جام جهانی برای ما نگران کننده است. جام ملت‌ها را پیش روی داریم، رقابتی که دیگر هیچ حریفی زنگ تفریح نیست. برای موفقیت در جام ملت ها باید از همین امروز تلاش کنیم و زمان را از دست ندهیم و در غیر این صورت ممکن است به مشکل بخوریم.

515

درخشان درباره حضور آرژانتین و فرانسه در فینال جام جهانی گفت: از روز اول آرژانتین جزو شانس های حضور در فینال بود، تیمی که با تکیه بر ستاره ای مانند مسی توانست به فینال جام صعود کند. آرژانتین یک مسی داشت و 10 بازیکن دیگری که با جان دل برای موفقیت این تیم تلاش کردند. تقابل فرانسه و آرژانتین فینالی جذاب و تماشایی است و به نظرم آرژانتین می تواند با پیروزی برابر فرانسه جام قهرمانی را به خود اختصاص بدهد.

خبرنگار: سمیه قدیری

انتهای پیام//

نظر شما