لیگ برتر والیبال؛ صدرنشینان در جدال خارج از خانه

۱۴۰۱/۱۰/۰۹ - ۱۲:۰۱:۱۳
کد خبر: ۱۴۱۶۹۳۷
لیگ برتر والیبال؛ صدرنشینان در جدال خارج از خانه
دور برگشت مرحله مقدماتی لیگ برتر والیبال مردان از روز یکشنبه یازدهم دی‌ماه آغاز می‌شود و اولویت نخست چهارده تیم شرکت کننده در این رقابت‌ها کسب هشت سهمیه مرحله پلی‌آف خواهد بود.

به گزارش  خبرگزاری برنا؛ هفته نخست دور برگشت مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر مردان ایران روز یکشنبه یازدهم دی‌ماه با هفت دیدار در شهرهای مشهد، مریوان، رامسر، سیرجان، اردکان، تهران و ارومیه پیگیری می‌شود.

تیم‌ لبنیات هراز آمل قهرمان نیم فصل و صدرنشین جدول با 12 برد و 34 امتیاز در هفته چهاردهم لیگ برتر میهمان ایفاسرام در اردکان است. شاگردان بهروز عطایی سرمربی هراز در این مسابقه به دنبال کسب سیزدهمین برد خود هستند و در دور رفت نیز در آمل سه بر صفر حریف خود را شکست دادند.

تیم نهم جدول (ایفاسرام اردکان) در این مسابقه برای هفتمین برد خود تلاش می‌کند تا تعداد برد و ناکامی‌هایش برابر شوند. این بازی دومین مسابقه ایفاسرام با علیرضا طلوع‌کیان است و با توجه به سال‌ها همکاری عطایی و طلوع‌کیان، رقابت‌ دو مربی بین‌المللی کشورمان از جذابیت‌های خاص این دیدار خواهد بود.

تیم شهداب یزد مدافع عنوان قهرمانی که با 9 برد و 23 امتیاز در جایگاه دوم جدول قرار دارد، در آغاز دور برگشت در رامسر به مصاف هورسان می‌رود. شاگردان رحمان محمدی‌راد سرمربی هورسان در نخستین بازی خانگی خود در این فصل از رقابت‌ها انگیزه زیادی برای شکست شهداب دارند تا نتیجه دور رفت را تکرار کنند.

نماینده رامسر در حال حاضر با هشت برد و 24 امتیاز در رتبه چهارم قرار دارد و برای حفظ جایگاه خود و نیم نگاهی به صعود باید فاتح مسابقه با شهداب باشد، اما شکست مدافع عنوان قهرمانی حتی در بازی خانگی کار آسانی برای هورسانی‌ها نیست.

پیکان تهران که با هشت برد و 27 امتیاز در رتبه سوم جدول است، در هفته نخست دور برگشت در سالن فدراسیون والیبال از گیتی‌پسند اصفهان پذیرایی خواهد کرد. پیکانی‌ها ریکاوری لازم بعد از سفر به برزیل و حضور در مسابقات قهرمانی باشگاه‌های جهان را انجام دادند و آماده هستند به عنوان پرافتخارترین تیم این مسابقات وارد عرصه رقابت‌ با دیگر تیم‌ها شوند.

از سوی دیگر تیم گیتی‌پسند که در دور رفت سه بر یک مغلوب پیکان شد در اندیشه جبران شکست است و این موضوع انگیزه دو چندان برای بازیکنان این تیم خواهد داشت. گیتی‌پسند با شش برد و 20 امتیاز در رتبه هفتم جدول است و در آغاز دور برگشت برای تساوی تعداد برد و ناکامی‌هایش تلاش خواهد کرد.

تیم‌های نیان الکترونیک خراسان و پاس گرگان در هفته چهاردهم لیگ برتر مردان در سالن مهران مشهد به مصاف یکدیگر می‌روند. دیدار دور رفت دو تیم سه بر صفر به سود پاس شد و نماینده مشهد برای جبران این نتیجه در بازی خانگی به میدان می‌رود.

پاس با هشت برد و 22 امتیاز در رتبه پنجم جدول قرار دارد و نیان الکترونیک با 6 برد و 19 امتیاز جایگاه هشتم را به خود اختصاص داده است، بنابراین نماینده گرگان در صورت شکست در این مسابقه بازهم رتبه‌اش از نیان کمتر نخواهد شد.

فولاد سیرجان ایرانیان روز یکشنبه یازدهم دی در سالن امام علی (ع) میزبان مس رفسنجان است. نبردی که در دور رفت با پیروزی سه بر صفر سیرجان به پایان رسید و نماینده رفسنجان کار سختی برای شکست حریف در بازی خارج از خانه داشت که موفق نبود.

فولاد سیرجان دور رفت را با هفت برد و 22 امتیاز و کسب جایگاه ششم به پایان برد و در ابتدای دور برگشت برای هشتمین برد خود تلاش می‌کند. تیم مس هم در حال حاضر با سه برد و 11 امتیاز در رتبه سیزدهم قرار دارد.

در نود وسومین مسابقه لیگ برتر مردان تیم‌های راه‌یاب ملل و سایپا تهران در سالن زاگرس مریوان به مصاف یکدیگر می‌روند. از نظر جایگاه در جدول، دو تیم راه‌یاب و سایپا فاصله اندک و دو پله‌ای با هم دارند، اما از نظر تعداد برد، راه‌یاب با شش برد دو برابر سایپا پیروزی در کارنامه خود ثبت کرده است.

تیم سایپا در مسابقه دور رفت و به رغم میزبانی، سه بر دو مغلوب شد و تنها یک امتیاز به دست آورد و حالا با اندیشه‌های سرمربی جدید خود (عظیم جزیده) به مصاف راه‌یاب می‌رود.

آخرین مسابقه هفته نخست دور برگشت این فصل از لیگ برتر مردان به دیدار شهرداری‌های ارومیه و گنبد اختصاص دارد که در سالن غدیر ارومیه برگزار خواهد شد.

دو تیم نماینده شهرهای والیبال خیز کشور هستند و این موضوع رقابت‌ آن‌ها را حساس‌تر می‌کند و با توجه به برد گنبد در دور رفت، حساسیت این مسابقه در ارومیه دوچندان خواهد بود.

 

برنامه کامل هفته نخست دور برگشت لیگ برتر مردان به قرار زیر است:

مشهد، سالن مهران، ساعت 15

نیان الکترونیک خراسان – پاس گرگان

مریوان، سالن زاگرس، ساعت 15

راه‌یاب ملل مریوان – سایپا تهران

رامسر، سالن شهید صدر، ساعت 15

هورسان رامسر – شهداب یزد

سیرجان، سالن امام علی (ع)، ساعت 15

فولاد سیرجان ایرانیان – مس رفسنجان

اردکان، سالن آیت‌اله خاتمی، ساعت 15

ایفاسرام اردکان – لبنیات هراز آمل

تهران، سالن فدراسیون، ساعت 15

پیکان تهران – گیتی‌پسند اصفهان

ارومیه، سالن غدیر، ساعت 15

شهرداری ارومیه – شهرداری گنبد

انتهای پیام// 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز