حمید سجادی در دیدار با وزیر جوانان نیکاراگوئه: نیاز جوانان و آموزش آنها برای ما اهمیت زیادی دارد

۱۴۰۱/۱۰/۲۹ - ۱۷:۰۶:۲۰
کد خبر: ۱۴۲۵۰۳۹
حمید سجادی در دیدار با وزیر جوانان نیکاراگوئه: نیاز جوانان و آموزش آنها برای ما اهمیت زیادی دارد
وزیر ورزش و جوانان ایران و وزیر جوانان نیکاراگوئه دیداری را با یکدیگر داشتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا؛ حمید سجادی  در این نشست اظهار داشت: در حوزه فعالیت‌های جوانان در کشورها متفاوت است ولی ما هم متعقد هستیم کاربرد حیات و نشاط جامعه جوانان هستند و آینده ساز هر جامعه ای جوانان است. در حوزه معاونت چهار قسمت و متنوع بحث جوانان را دنبال می‌کنیم. ما در بخش سازمان‌های مردم نهاد در حال حاضر ۴۲۰۰ سمن فعال داریم و بسیار فعال و پیگیر هستیم برای تشکیل خانواده وام های ازدواج در اختیار جوانان می‌گذاریم.

وی تاکید کرد: فستیوال زیادی برای ترویج ازدواج داریم علاوه بر سمن ها تشکل های مردمی را داریم گروه های مردمی در جهاد کمک به مردم فعال هستند که به آنها گروه جهادی می‌گویم. بیش از ۴۰ هزار گروه جهادی داریم. اینها برای عمران و سازندگی کمک می‌کنند. همانطور که اشاره کردید به سیل و طوفان طبیعتا در هر جغرافیایی این اتفاق می‌افتاد ما در سیل و زلزله همین گروه‌ها فعال هستند. ما برای رسیدگی به امور جوانان وزارت مثل یک قرارگاه است آقای رییس جمهور شورای عالی جوانان را به ریاست خودشان تشکیل دادند خیلی از سایر وزرا در این شورا حضور دارند و عضو هستند که همه تکالیفی داریم و در حضور آقای رییس جمهور گزارش می‌دهیم. وام مسکن جوانان را پیگیری می‌کنیم وام اشتغال شان را پی‌گیری می‌کنیم و تلاش می‌کنیم کارگاه های آموزشی برگزار کنیم.

سجادی در دیدار با وزیر جوانان نیکاراگوئه گفت:  برای مثال جوان ها در دوران سربازی با مهارت‌های مختلف آشنا می شوند. این موارد فقط گوشه‌ای از فعالیت‌های ماست. ما به عنوان دستگاه پیگیر دیگر مطالبات جوانان را هم دنبال می‌کنیم. نیاز جوانان برای ما مهم است و دوره‌های مختلف آموزشی برای قبل و بعد ازدواج داریم. دوره‌های قبل برای مواردی است جوانان را با تشکیل خانواده آشنا می‌کنیم و بعد از ازدواج اموزش‌هایی که برای تعهد بیشتر و فرزند آوری است. برای این اتفاق یک قانون داریم به اسم قانون جوانی جمعیت، مراکز مشاوره ما در حال حاضر به ۴۶۰ مرکز رسیده است. 

وزیر ورزش در پایان با اشاره اغتشاشات اخیر در کشور گفت: از مواضعی که گرفته شد تشکر می‌کنم با سیاست های زورگویانه غربی خوب مقابله کردید به ویژه در مقابل ایالات متحده آمریکا امیدوارم این تعاملات سیاسی بهتر و بیشتر از قبل شود.  

در ادامه این نشست مریم کاظمی‌پور اظهار داشت: امیدوارم این گنکره فضایی را ایجاد کند برای همکاری بیشتر، وزارت ورزش در دو بخش جوانان فعالیت خودش را در جمهوری اسلامی رقم‌ می‌زند. در بخش جوانان ازدواج،  مهارت آموزی، جوانی جمعیت موضوعات مهم ما است. بخش اعظم این فعالیت‌ها توسط سمن‌ها و به صورت داوطلبانه انجام می‌شود و این تشکل‌ها بیشترشان خود جوش هستند. در حوزه ورزش نیز در سه اولویت کاری توسعه فرهنگی همگانی و توسعه قهرمانی فعالیت می‌کنیم. جمعیت حدود ۵۰ درصدی زنان کشور با اولویت حفظ سلامت یکی از اولویت‌های این وزارت خانه است‌. در قهرمانی با ۵۳ فدراسیون ورزشی در رقابت‌های بین المللی بانوان ایران فعال هستند. در 7 دوره المپیک بانوان ایران حضور داشتند که سرامد رشته‌های ما تیراندازی، تیراندازی با کمان، تکواندو، قایقرانی، دوومیدانی و سایر رشته‌ها بوده و مدالهای زیادی به دست آوردیم.

انتهای پیام// 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز