وزیر جوانان نیکاراگوئه: افتخار می کنیم که با ایران روابط دوستانه داریم

۱۴۰۱/۱۰/۲۹ - ۲۱:۲۵:۲۱
کد خبر: ۱۴۲۵۰۸۹
وزیر جوانان نیکاراگوئه: افتخار می کنیم که با ایران روابط دوستانه داریم
لوسین گوارا آگوئرو وزیر جوانان نیکاراگوئه در دیدار با وزیر ورزش و جوانان کشورمان به ارزش های انقلابی نیکاراگوئه اشاره کرد و گفت: این ارزشها شامل همبستگی و یکپارچگی و عشق به وطن و مردم است و به همین دلیل است که افتخار می کنیم با ایران ارتباط دوستانه داریم و امیدواریم این تبادل تجربیات و همکاری هایمان را پیش ببریم.

به گزارش  خبرگزاری برنا؛  لوسین گوارا آگوئرو وزیر جوانان نیکاراگوئه به همراه اوساک لنین براوو سفیر نیکاراگوئه در ایران با حضور در وزارت ورزش و جوانان با سید حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان کشورمان دیدار کردند.

در این دیدار ابتدا سفیر نیکاراگوئه با ابراز خرسندی از حضور در ایران او این دیدار گفت: ما به دنبال ارتقای تاریخی روابط دوستانه دو کشور هستیم که این ارتقا و روابط در همان مسیر انقلاب های دو کشور است.

وی ادامه داد: خوشحالم که همراه وزیر جوانان نیکاراگوئه هستیم و بسیار خوشحال تر از اینکه همراه با ۶ وزیر خانم نیکاراگوئه به دعوت بانوی اول ایران برای حضور در کنگره بانوان تاثیر گذار در ایران حضور داریم.

سپس وزیر جوانان نیکاراگوئه ضمن تشکر از میزبانی ایران گفت: افتخار داریم که به عنوان اولین قدم برای ارتقای روابط دو کشور در وزارت ورزش و جوانان ایران هستیم.

وی به تشریح بخشهای مختلف وزارت جوانان نیکاراگوئه پرداخت و گفت: در وزارت جوانان نیکاراگوئه نقش پر اهمیتی برای حقوق جوانان در سایه دولت خوبمان داریم.

لوسین گوارا آگوئرو گفت: وزارت جوانان ما وزارت کوچک و از یک منظر دیگر وزارت بزرگی است چون جوانان نیکاراگوئه در همه برنامه های ما حضور پررنگ و مشارکت فعالی دارند.

وی با بیان اینکه چند بخش و جنبش در وزارت جوانان ما فعال است، گفت: جنبش هایی که جوانان ما نقش اول را ایفا می کنند شامل جنبش ورزشی، جنبش فرهنگی، جنبش عشق به محیط زیست و جنبش خبر و اطلاع رسانی است که جوانان ما در همه آنها حضور گسترده و فعال دارند.

وزیر جوانان نیکاراگوئه ادامه داد: همچنین برنامه‌هایی داریم که در اتفاقات و بلایای طبیعی که آسیب وارد می کنند جوانان شرکت می کنند و کمک های خود را انجام می دهند جوانان از طریق این حوزه همبستگی خودشان را با خانواده ها نشان می دهند.

وی گفت: در وزارت جوانان ما بخش نوآوری و خلاقیت جوانان را داریم که مربوط به ارتقاء خلاقیت و نوآوری جوانان است که به آنها در مورد کارآفرینی و ظرفیت سازی کمک می کند. بخش دیگری به نام مدیریت تحقیقات جوانان داریم که در مورد نیاز ها و دغدغه های جوانان فعالیت می کند. همچنین برای مدیریت افکار و تغییرات جوانان و برای آگاهی از این تغییرات بخشی داریم که برای آن برنامه ریزی می کنیم و از این طریق مدیریت می کنیم جوانان ما در زمینه های مورد علاقه خود موثر واقع شوند چون جوانان آینده سازان ما هستند.

لوسین گوارا آگوئرو به ارزش های انقلابی نیکاراگوئه اشاره کرد و گفت: این ارزش ها شامل همبستگی و یکپارچگی و عشق به وطن و مردم است و به همین دلیل است که افتخار میکنیم با ایران ارتباط دوستانه داریم و امیدواریم این تبادل تجربیات و همکاری هایمان را پیش ببریم.

وی گفت: از سوی دیگر انتظار داریم این جلسه نتیجه بخش باشد و از کشورهای برادر انتظار حمایت برای پیشرفت در همه زمینه ها داریم.

وزیر جوانان نیکاراگوئه تصریح کرد: در کشور ما جوانان زیادی در حوزه گرافیک و تکنولوژی فعالیت دارند که ایران می‌تواند در این زمینه به ما کمک های زیادی کند همچنین کمک و همکاری متقابل در بخش ورزش یکی دیگر از موارد مورد انتظار ماست.

در ادامه این جلسه دکتر مریم کاظمی پور معاون امور بانوان وزارت ورزش و جوانان کشورمان ضمن خوش آمد گویی به مهمانان گفت: امیدواریم این فضایی که برای همکاری دو کشور به وجود آمده موجب ارتقای دو کشور در بخش های مختلف شود.

وی در ادامه به تشریح حوزه های فعالیت وزارت ورزش و جوانان پرداخت و گفت: وزارت ورزش و جوانان جمهوری اسلامی ایران در دو بخش جوانان و ورزش فعالیت می کند و موضوعات ازدواج، کارآفرینی، مهارت آموزی و جوانی جمعیت از محورهای مهم در حوزه جوانان است که بخش اعظمی از این فعالیت ها توسط تشکل‌های خودجوش جوانان اداره می شود.

وی در خصوص حوزه ورزش نیز گفت: وزارت ورزش و جوانان در بخش های مردان و زنان در حوزه توسعه فرهنگی، همگانی و قهرمانی ورزشی فعالیت می کند.

کاظمی پور ادامه داد: توجه به سلامت جمعیت حدود ۵۰ درصدی بانوان ایران از اولویت ها و یکی از بخش‌های مهم فعالیت ماست. در حوزه قهرمانی نیز با فعالیت ۵۳ فدراسیون ورزشی در مسابقات داخلی و خارجی فعالیت داریم.

وی افزود: بانوان ما در هفت دوره المپیک حضور داشتند که در رشته های تیراندازی، تیراندازی با کمان، تکواندو، قایقرانی و دو میدانی توفیقات خوبی به دست آوردند و در مسابقات بین المللی در همه رشته ها مدال های زیادی کسب کردند.

 کاظمی پور در پایان با دعوت از وزیر جوانان نیکاراگوئه و هیئت همراه برای بازدید از نمایشگاه دستاوردهای زنان تاثیرگذار گفت: امیدواریم با بازدید از غرفه وزارت ورزش و جوانان در این نمایشگاه به صورت مفصل با فعالیت ها و اقدامات وزارت ورزش و جوانان آشنا شوید.

 انتهای پیام // 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز