تکاپوی چهار تیم برای کسب جام بیست‌ودوم/ نخستین بردهای مرحله نیمه‌نهایی از آن کدام تیم‌هاست؟

۱۴۰۱/۱۱/۰۴ - ۱۱:۳۲:۴۳
کد خبر: ۱۴۲۷۰۴۲
تکاپوی چهار تیم برای کسب جام بیست‌ودوم/ نخستین بردهای مرحله نیمه‌نهایی از آن کدام تیم‌هاست؟
جدال تیم‌های پیکان، سریک، سایپا و ذوب‌آهن در مرحله نیمه‌نهایی لیگ برتر والیبال زنان از روز پنج‌شنبه ششم بهمن‌ شروع می‌شود و تیم‌هایی که فاتح دو دیدار از سه مسابقه باشند، راهی دیدار نهایی خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری برنا، مرحله مقدماتی بیست‌ودومین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر زنان ایران که از 22 مهرماه با حضور هشت تیم مس رفسنجان، صدیق گفتار وارنا، پیکان تهران، جهان بین‌چهارمحال، ذوب‌آهن اصفهان، طلوع‌مهر یزد، سایپا تهران و سریک گنبد آغاز شده بود، روز جمعه 30 دی‌ماه و پس از برگزاری 56 دیدار به پایان رسید.

تیم‌های پیکان تهران، سریک گنبد، سایپا تهران و ذوب‌آهن اصفهان با کسب رتبه‌های اول تا چهارم جدول مرحله گروهی به مرحله نیمه‌نهایی راه یافتند در حالی که ذوب‌آهن با تجربه شش قهرمانی و سایپا به عنوان قهرمان سال 99 لیگ برتر والیبال زنان در این مرحله حضور دارند. پیکان تا کنون عنوان قهرمانی به دست نیاورده است و امسال در تلاش برای کسب این عنوان است و سریک گنبد نیز در نخستین حضور خود در لیگ برتر زنان، گام به مرحله نیمه‌نهایی گذاشته است.

دور رفت مرحله نیمه‌نهایی لیگ برتر زنان که به صورت دو برد از سه مسابقه برگزار می‌شود، روز پنج‌شنبه ششم بهمن‌ماه با دو دیدار در شهرهای تهران و گنبد پیگیری می‌شود.

رقابت پیکان با ذوب‌آهن اصفهان در سالن ساپکو یکی از این دو مسابقه است که شاگردان فاطمه رشیدی در تیم پیکان برای کسب سومین پیروزی خود برابر ذوب‌آهن در این فصل به میدان خواهند رفت. البته اصفهانی‌ها هم که با هشت برد و 25 امتیاز موفق به حضور در مرحله پلی‌آف شدند با هدایت فاطمه شعبان خمسه تمام تلاش خود را برای پیروزی در این مسابقه و برداشتن نخستین گام جهت رسیدن به فینال به خرج خواهند داد.

دیدار دور رفت این دو تیم در مرحله مقدماتی سه بر دو به نفع پیکان به پایان رسید و در دور برگشت هم شاگردان رشیدی در اصفهان سه بر صفر ذوب‌آهنی‌ها را شکست دادند.

دیگر دیدار دور رفت مرحله نیمه‌نهایی لیگ برتر زنان در سالن المپیک شهر گنبد برگزار خواهد شد و در این دیدار سریک به مصاف سایپا خواهد رفت. در هر دو دیدار رفت و برگشت این دو تیم در مرحله مقدماتی، سریک موفق به شکست سه بر صفر حریف شد اما دیدار در این مرحله بسیار متفاوت خواهد بود و شاگردان مریم هاشمی در تیم سایپا تمام تلاش خود را برای جبران دو شکست گذشته خود به خرج خواهند داد تا امید بیشتری به سکوی قهرمانی لیگ امسال داشته باشند.

سریک گنبد قهرمان نیم فصل مسابقات هم که تنها با یک باخت در دور برگشت جایگاه خود را در صدر جدول رده‌بندی از دست داد به اهمیت کم خطا بازی کردن آگاه است و در این مسابقه به دنبال کسب بهترین نتیجه است.

برد و باخت در این دو مسابقه از اهمیت بالایی برای تیم‌ها برخوردار است و هر اشتباه ممکن است تیم‌ها را یک پله از پلکان رتبه‌های اول تا سوم دور کند.

هر چند در صورت کسب یک برد و یک شکست دو تیم فرصت سومی برای محک زدن خود در روز یکشنبه 16 بهمن ماه خواهند داشت اما ترجیح هر چهار تیم مسلما کسب دو پیروزی متوالی در مرحله نیمه‌نهایی و حضوری پرانرژی در فینال پس از 10 روز ریکاوری است.

دیدارهای رده‌بندی و نهایی این رقابت‌ها به صورت تک بازی روز جمعه 21 بهمن به میزبانی سالن فدراسیون والیبال برگزار خواهد شد تا تیم‌های اول تا سوم سال 1401 مشخص شوند.

برنامه دور رفت مرحله نیمه‌نهایی لیگ برتر زنان به قرار زیر است:

تهران، سالن ساپکو، ساعت 13

پیکان – ذوب‌آهن اصفهان

گنبد، سالن المپیک، ساعت 13

سریک گنبد – سایپا

انتهای پیام//

نظر شما