فرزاد آشوبی: امیدوارم قضاوت داوران بهتر شود/ پرسپولیس هنوز اصلی‌ترین مدعی قهرمانی است

۱۴۰۱/۱۱/۱۴ - ۲۳:۱۰:۲۰
کد خبر: ۱۴۳۱۸۵۰
فرزاد آشوبی: امیدوارم قضاوت داوران بهتر شود/ پرسپولیس هنوز اصلی‌ترین مدعی قهرمانی است
پیشکسوت پرسپولیس درباره شرایط این تیم صحبت کرد.

فرزاد آشوبی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری برنا درباره آخرین وضعیت تیم فوتبال پرسپولیس اظهار داشت: درست است پرسپولیس در دو بازی اخیر از نظر کسب نتیجه موفق عمل نکرده اما بدون شک این تیم را باید یکی از اصلی ترین مدعیان قهرمانی در پایان فصل به شمار آورد.

پیشکسوت پرسپولیس درباره بازی سرخ‌پوشان مقابل آلومینیوم عنوان کرد: به نظر می‌رسید پرسپولیس در نیمه اول روش خوبی را برای مقابله با حریف انتخاب نکرده بود. در این نیمه پرسپولیس برای دقایقی به حریفش اجازه داد توپ را از دفاع و حمله انتقال دهد که این مسئله در نهایت به سود تیم نبود و اخراج بیرانوند شکل بازی پرسپولیس را در نیمه اول با چالش روبرو کرد اما در نیمه دوم پرسپولیس با وجود 10 نفره شدن از نظر فنی و ایجاد موقعیت یک سر و گردن از حریفش بالاتر بود و اگر داور دقت بیشتری در قضاوتش می کرد بدون شک پرسپولیس پیروز می شد.

آشوبی ضمن تقدیر از عملکرد خوب پرسپولیس در نیمه دوم افزود: پرسپولیس در نیمه دوم واقعاً نمایش خوبی را از خود ارائه داد. خیلی سخت است تیمی با 10 بازیکن به این شکل توپ و میدان را در اختیار داشته باشد و در نهایت منجر به خلق موقعیت شود و در ضدحملات غافلگیر نشود که در نیمه دوم بازی برابر آلومینیوم، پرسپولیس با وجود یک بازیکن کمتر نسبت به حریفش موفق به این کار شد و توانست از نظر فنی تیم برتر میدان باشد اما حیف که نتوانست پیروزی را در این بازی به دست بیاورد.

فرزاد آشوبی به حواشی داوری دیدارهای اخیر پرسپولیس اشاره داشت و گفت: در بازی با فولاد اتفاقی که روی شیخ دیاباته رخ داد آن قدر سریع رخ داد و تصویر  کمی غیرواضح  بود که شاید قضاوت در آن صحنه خیلی سخت بود اما مقابل آلومینیوم دو پنالتی مسلم پرسپولیس روی دیاباته و مهدی ترابی نادیده گرفته شد. من تعجب می کنم چطور داور در آن صحنه ها نتوانست قضاوت خوبی داشته باشد و این مسئله یک علامت سوال بزرگ را ایجاد کرد. با اعلام پنالتی ها بدون شک روند بازی و نتیجه به سود پرسپولیس تغییر می کرد اما متاسفانه اشتباهات بزرگ داور مانع از پیروزی تیم گل محمدی در این رقابت شد.

بازیکن سابق پرسپولیس که در حال حاضر به عنوان سرمربی نوجوانان پرسپولیس فعالیت دارد، در مورد اتفاقات بعد از بازی در نشست خبری و صحبت‌های گل‌محمدی تصریح کرد: واقعاً یحیی را درک می کنم و می دانم چه فشاری روی او است. گل محمدی در شرایط کاملا سختی قرار دارد و این اشتباهات تکراری فشار ویژه‌ای را برای روی ایجاد کرده است. در این شرایط او را درک می کنم اما بهترین بود که با آن فشار عصبی در کنفرانس شرکت نمی کرد.

وی ادامه داد: پرسپولیس تیم بزرگی است و یحیی هم مربی بزرگ در فوتبال ایران محسوب می شود. بازی های زیادی تا پایان فصل باقی مانده و کیفیت پرسپولیس و نفرات خوب این تیم به گونه ای است که می تواند شرایط را تغییر دهد. همان‌طور که دو هفته پیش فاصله 5 امتیازی بین پرسپولیس و رقبا تضمینی برای موفقیت پرسپولیس نبود الان هم چیزی تغییر نکرده است. تیم پرسپولیس با شرایط فنی و بازیکنانی که دارد می‌تواند اوضاع را دوباره مساعد کند.

آشوبی در پایان در مورد اشتباهات داوری که صدای اعتراض خیلی از تیم‌ها را بلند کرده است، گفت: در حال حاضر بیش از هر زمانی لزوم استفاده از VAR در فوتبال ایران احساس می شود اما نمی دانم چرا عزمی برای تجهیز ورزشگاه های ما به این سیستم نیست تا تیم ها بابت اشتباهات داوری متضرر نشوند. 

خبرنگار: سمیه قدیری

انتهای پیام// 

نظر شما