سفارش بی‌سفارش، نمایش بی‌نمایش

انتخابات آزاد «شعار» نیست، قانون است

۱۳۹۳/۱۲/۱۶ - ۱۶:۳۳:۵۲
کد خبر: ۲۷۲۱۶۶
انتخابات آزاد «شعار» نیست، قانون است
آنچه قبلا در مناسبات ورزش ایران فقط یک شعار بود، حالا یک قانون است؛ برگزاری انتخابات آزاد.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، برای علاقه مندان پیگیر ورزش و برای آن هایی که در متن و بطن اخبار ورزشی قرار دارند، این تیترها کاملا آشناست؛ «این انتخابات است یا انتصابات؟!» ... «انتخابات فرمایشی!» ... «انتخابات نمایشی» ... «انتخاب رییس از پیش تعیین شده فدراسیون» ... «پیروزی رییس فدراسیون در انتخابات یک نفره» و ... و ... و ... تا قبل از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و انتخاب دکتر محمود گودرزی به عنوان وزیر ورزش و جوانان، تیترهای بالا کاربرد زیادی در توصیف فضا یا نتیجه انتخابات مجامع عمومی فدراسیون های ورزشی داشت.

مردانی که وزارت ورزش و جوانان و قبل از آن سازمان تربیت بدنی روی ریاست آنها نظر داشت، بی دغدغه وارد مجمع می شدند و اغلب در انتخاباتی فرمالیته یا در رقابتی نابرابر رای می آوردند و ریاست فدراسیون را برعهده می گرفتند. آن زمان اکثر انتخابات با یک یا حداکثر دو کاندیدا برگزار می شد و یا اگر در برخی فدراسیون ها افرادی از روی خوش باوری یا به هوای تبلیغات و استفاده تبلیغاتی از برگزاری مجمع، در انتخابات شرکت می کردند، شکست شان از روز اول مشخص بود و حتی یک رای هم نمی آوردند.

هنوز به یاد داریم در فلان فدراسیون ورزشی 10 نفر برای شرکت در انتخابات نامزد شدند و روز برگزاری مجمع 9 نفر به نفع گزینه موردنظر وزارت ورزش کنار کشیدند تا طرف با خیال راحت رییس فدراسیون شود. خوب خاطرمان هست در بهمان فدراسیون ورزشی روز انتخابات فقط دو کاندیدا حضور داشتند که یکی از این دو نفر وقتی فهمید انتخاب رقیب قطعی است و سازمان تربیت بدنی فقط برای نمایش از او خواسته کاندیدا شود، بلافاصله کنار کشید و گفت من برای شخصیت خودم ارزش قائل هستم و حریف تمرینی آقای فلانی که از قبل لابی کرده و رییس شده، نمی شوم.

کاش برای گرم کردن تنور انتخابات و وجاهت دادن به انتخاب رییس موردنظرتان دنبال یک نفر دیگر می فرستادید چون من حاضر نیستم به این آقا ببازم! آن دوران خیلی ها که توان و قابلیت اداره فدراسیون های ورزشی را داشتند، از حضور در انتخابات خودداری می کردند و حاضر نبودند وارد عرصه رقابت انتخاباتی شوند چون می دانستند رییس فدراسیون از قبل تعیین شده و انتخابات شوی تبلیغاتی است.

همان دوران بود که یکی از محبوب ترین چهره های ورزش در پاسخ به این سوال که چرا کاندیدای ریاست فدراسیون نمی شوید، گفت: کدام انتخابات؟ این انتصابات است و هر کس لابی کند یا مدنظر سازمان تربیت بدنی باشد، رای می آورد. من یا باید از قبل با آقایان لابی کنم که در این صورت دیگر اختیاری از خودم ندارم و باید مجری اوامر آنها در فدراسیون باشم یا باید چوب حراج به اعتبار خودم بزنم و با شرکت در انتخابات مقابل شخصی که سوابق من را ندارد اما لابی کرده و از قبل برایش رای جمع کرده اند، ببازم! اما حالا دیگر از این خبرها نیست، حالا انتخابات آزاد در فدراسیون های ورزشی برگزار می شود.

دکتر گودرزی از همان روز اولی که قدم به وزارت ورزش و جوانان گذاشت، همکاران خود را فراخواند و دستور داد از این پس نقش وزارت ورزش در انتخابات فدراسیون های ورزشی فقط نقش نظارتی خواهد بود و وزارت هیچ دخالتی در انتخابات نمی کند. او در گفت و گو با رسانه ها هم تاکید کرد همین که متخصصین هر رشته ورزشی وارد فدراسیون همان ورزش شوند، برای ما کافی است و وزارت در انتخابات هیچ فدراسیونی نه موضع دارد و نه از شخص و گزینه خاصی حمایت می کند.

دکتر محمود گودرزی تا به حال روی حرف خود ایستاده و محکم و استوار مانع هرگونه دخالت در انتخابات شده و ثابت کرده برگزاری انتخابت آزاد شعار نیست و یک قانون است. این قانون در تمامی فدراسیون های ورزشی انجام می شود و دیگر گذشت آن دوران که یک نفر برای ریاست، نامه سفارشی بیاورد یا با سفارش وزارت رییس شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز