شهریان:

حامیان مالی به مسابقات ورزشی بانوان توجه بیشتری داشته باشند

۱۳۹۳/۱۲/۱۶ - ۱۶:۴۶:۲۱
کد خبر: ۲۷۲۱۸۸
حامیان مالی به مسابقات ورزشی بانوان توجه بیشتری داشته باشند
رباب شهریان در سفر به سمنان در مراسم تجلیل از مدیران ورزش و جوانان این شهرستان و روسای هیات های ورزشی حضور پیدا کرد.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، معاون امور ورزش بانوان ورزش و جوانان از کم لطفی حامیان مالی به مسابقات بانوان انتقاد کرد و گفت: به علت ارزش افزوده و نقش تبلیغاتی مسابقات آقایان، رقابت های بانوان جذابیتی برای حامیان مالی ندارد و وزارت ورزش و جوانان قرار است در قالب طرح خیران ورزش یار به این موضوع سامان دهد.

رباب شهریان در سفر به سمنان در مراسم تجلیل از مدیران ورزش و جوانان این شهرستان و روسای هیات های ورزشی حضور پیدا کرد.

وی در این مراسم گفت: نگاه به ورزش یک مساله فرابخشی است و در این مساله استاندار هر استان نقش بسیار مهمی را می تواند ایفا کند.من از نمایندگان استان و شهرداری و شواری شهر که از ورزش حمایت می کنند تشکر می کنم.

شهریان بر توجه وزرات ورزش و جوانان به ورزش همگانی تاکید کرد و افزود: ورزش همگانی جز سیاست های کلان وزارت ورزش و جوانان است و نقش زنان در ورزش همگانی بسیار ویژه است . نظام تحول سلامت در کشور که با حمایت های دولت تدبیر و امید در حال انجام شدن است تعاملات زیادی با کمیسیون بهداشت دارد . باید بدانیم موضوع ورزش، موضوع اصلی سلامت است زیرا ورزش هم در پیشگیری و هم در درمان اولویت دارد.

وی به ورزش قهرمانی بانوان اشاره کرد و گفت: در ورزش قهرمانی بعد از بازی هایی آسیایی نگاهی که به ورزشکاران ما شد نگاهی متفاوت بود و ورزش بانوان ما افتخارات بزرگی را کسب کرد و دکتر روحانی در مراسم تجلیل از قهرمانان ورزشی به چند نکته مهم در ورزش بانوان اشاره کرد که از مهم ترین این نکته ها عدم تبغیض در ورزش بانوان و آقایان بود.

رباب شهریان اضافه کرد: محوریت اصلی ما بحث اخلاق محوری است و سیاستی که دکتر گودرزی در وزارت ورزش دارند نگاهی تک بعدی نیست. هر فردی به عنوان نیروی متخصص می تواند با وزشکاران ما در تعامل باشد.

معاون ورزش بانوان با اشاره به تفاهم نامه هایی که با وزارت آموزش و پرورش و هلال احمر انجام شده است، گفت: باید از این پتانسیل ها نیز استفاده کرد، زیرا آموزش و پرورش می تواند در آینده ی ورزشی بسیار موثر باشد.

شهریان گفت: در سمنان خوشبختانه پتانسیل بسیار خوبی و جود دارد و در ارزیابی که انجام شده است وحدت بین ادارات در سمنان بسیار مطلوب است.

وی در خصوص مدیر جدید اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان گفت: آقای فتاحی از مدیران نمونه ی کشوراست و ایشان در حال حاضر افتخار حضور در استان سمنان را پیدا کرده اند که من مطمئنم با حضور ایشان پیشرفت های زیادی در ورزش استان به وجود می آید.

وی به برنامه ریزی هایی که در تاثیر گذاری در بحث افزایش جمعیت می توانیم داشته باشیم اشاره کرد.

معاون وزیر ورزش و جوانان در ادامه از فروش و تغییر کاربری طرح های ورزشی کمتر از 50 درصد پیشرفت فیزیکی خبر داد.

او در این خصوص گفت: این طرح به منظور تامین اعتبار عمرانی طرح های ورزشی اولویت دار از سال آینده اجرا می شود.

شهریان افزود: بیش از یک هزار و 300 طرح نیمه تمام ورزشی در کشور با پیشرفت 10 تا 50 درصدی وجود دارد که نه توجیه فنی و اجرایی دارد و نه اعتبار وزارتخانه برای تکمیل آن قابل اختصاص است.

معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: برای تعیین تکلیف این طرح ها مجوزی به وزارت ورزش و جوانان داده شده است که از سال 94 در همه استان ها این طرح ها احصاء شود و بر اساس نظر کمیسیون ماده 88 تغییر کاربری و به فروش برسد تا درآمد حاصل از آن در همان استان صرف طرح های نیمه تمام عمرانی ورزشی شود.

معاون وزیر ورزش و جوانان از کم لطفی حامیان مالی به مسابقات بانوان انتقاد کرد و گفت: به علت ارزش افزوده و نقش تبلیغاتی مسابقات آقایان، رقابتهای بانوان جذابیتی برای حامیان مالی ندارد و وزارت ورزش و جوانان قرار است در قالب طرح خیران ورزش یار به این موضوع سامان دهد.

به گفته وی، برای اجرای این طرح که از سال آینده اجرایی می شود، ستاد ویژه ای در وزارت ورزش و جوانان تشکیل شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز