باید سهمیه‌های بیشتری برای المپیک کسب کنیم

هاشمی: سال ۹۴ سال ویژه‌ای برای ورزش ایران است

۱۳۹۳/۱۲/۱۶ - ۱۷:۰۵:۳۲
کد خبر: ۲۷۲۲۰۵
هاشمی: سال ۹۴ سال ویژه‌ای برای ورزش ایران است
رئیس کمیته ملی المپیک گفت: باید ظرفیت‌های کشور در ورزش نمایان و تقویت شود.

به گزارش سرویس ورزشی برنا،‌ در مراسمی با حضور کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک از 180 قهرمان و مدال آور ملایری تجلیل به عمل آمد.

کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک در این مراسم گفت: با وجود تحریم های دنیای استکبار، هیچ کشوری نمی تواند جلوی به اهتزاز در آمدن پرچم پر افتخار ایران را توسط ورزشکاران در میدانی بین‌المللی بگیرد، بنابراین باید ظرفیت های کشور در این حوزه نمایان و تقویت شود.

وی با اشاره به موقعیت ورزش ایران در میادین بین المللی گفت: 28 رشته المپیکی و 36 رشته داریم که ورزشکاران ما می توانند در بازی های آسیایی و در سطح قاره ای حضور پیدا کنند. این در حالیست که طی 30 سال گذشته حداقل در 24 رشته المپپکی و آسیایی توانسته ایم مدال کسب کنیم. تنها چهار رشته المپیکی وزنه برداری، کشتی، تکواندو و دوومیدانی آن هم در پرتاب دیسک رشته های مدال آوری هستند که ورزشکاران ما بیشترین مدال ها را از آن خود کرده اند.

هاشمی بیان داشت: سال آینده سال ویژه ای برای کمیته ملی المپیک است و مهمترین حرکت را در کسب سهمیه المپیک باید داشته باشیم. چیزی که بسیار برای ما مهم است، کسب سهمیه المپیک است که باید سال 94 حضور فعالی داشته باشیم تا بتوانیم نسبت به دوره قبل سهمیه بیشتری را جذب کنیم. علاوه بر این مهمترین وظیفه و برنامه ما در سال آینده گرفتن سهمیه المپیک برای حضور در المپیک ریو است. عملکرد ورزش کشور در چهار سال در بالاترین سطح ممکن بازی ها در المپیک روسیه سنجیده می شود.

هاشمی با اشاره به ورزش و رابطه آن با جوانمردی گفت: قهرمانی ها ماندگار نیست آنچه می ماند، ‌اخلاق و معرفت پهلوانی است و آنچه تختی را تختی کرد و به درجه جهان پهلوانی رساند مردمداری او بود.

هاشمی خواستار رسیدگی و سرکشی مسئولان از پیشکسوتان عرصه ورزش شد و ادامه داد: نحوه رفتار و منش مربیان،‌ در ایجاد انگیزه در نوجوانان و جوانان علاقمند به ورزش بسیار موثر است. متأسفانه امروز در ورزش مادیات حفظ حرمت پیشکسوتان را تحت الشعاع قرار داده است.

رئیس کمیته ملی المپیک با اشاره به اینکه بیشترین معضل ورزش در حوزه ورزش حرفه ای است،‌ گفت: این حوزه به حوزه های ورزش تربیتی و ورزش همگانی آسیب زده است. متأسفانه به معنای واقعی کلمه ورزش حرفه ای نداریم. عدم توانایی واگذاری دو تیم استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی نمونه این معضل است.

وی رسالت آموزش و پرورش را در بحث فرهنگی و تربیتی کردن ورزش برشمرد و ادامه داد: امروز توجه به ورزش قهرمانی یکی از ضروریات این بخش است.

رئیس کمیته ملی المپیک‌ بیان کرد: از سال 1948 تاکنون، 50 ورزشکار ایرانی موفق به کسب مدال در المپیک شده اند که خوشبختانه دو تن از آنان از خطه ملایر هستند. صادق گودرزی و میثم مصطفی جوکار نام ملایر را در سطح جهان پُرآوازه ساخته اند. ملایر در رشته های ووشو و کشتی قابلیت های چشمگیری دارد. 

میثم مصطفی جوکار قهرمان مسابقات آسیایی، مهدی نبی الهی قهرمان وزنه برداری پیشکسوتان جهان، محمدرضا گل زردی فاتح قله اورست، شکرالله جعفری، امیر صفری، سهراب بهرامی و حسن کرمی فر از جمله ورزشکارانی بودند که در این مراسم مورد تجلیل قرار گرفتند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز