محسن سمیع‌زاده در گفتگو با برنا:

با میزبانی واترپلو فرهنگ ایرانی را صادر می‌کنیم

۱۳۹۳/۱۲/۱۷ - ۰۶:۴۲:۵۴
کد خبر: ۲۷۲۲۵۱
با میزبانی واترپلو فرهنگ ایرانی را صادر می‌کنیم
نایب رئیس فدراسیون شنا گفت: حضور استعدادها در لیگ نوید روزهای خوب را می‌دهد.

محسن سمیع زاده درباره لیگ برتر واترپلو و عملکرد فدراسیون در سالی که گذشت، با خبرنگار برنا گفتگو کرد.

نایب رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو درباره لیگ واترپلو گفت: لیگ برتر واترپلو با برگزاری دیدارهای مرحله نهایی با قهرمانی تیم دانشگاه آزاد به پایان رسید. لیگ این رشته مانند هر ورزش دیگری نقاط ضعفی دارد. تیم های شرکت کننده از لحاظ مالی در سطح بالایی نیستند و تیم های صنعتی نیز به علت نبود پخش تلویزیونی این رقابت ها استقبال نمی کنند و این مسئله باعث می شود که واترپلو در ایران پیشرفت نکند چرا که با حضور تیم های ثروتمند، بازیکنان خارجی به لیگ تزریق می شوند و هم سطح لیگ بالاتر می رود هم اینکه ملی پوشان پیشرفت می کنند. البته حضور بازیکنان جوان زیر 18 سال و شناسایی استعداد ها نوید روزهای خوب برای این ورزش را در آینده می دهد که امیدوارم با اهمیت دادن به این جوانان واترپلو قدرت اول آسیا شود.

وی ادامه داد: لیگ شنا نیز امسال در استخر مجموعه آزادی برگزار شد. برای نخستین بار این لیگ با حضور 12 تیم انجام شد و طی برگزاری این رقابت ها 6 رکورد ملی نیز جابه‌جا شد که این رکورد ها می تواند به ورزشکاران برای کسب سهمیه المپیک کمک کند. 

وی درمورد عملکرد فدراسیون در سالی که گذشت بیان کرد: در سال گذشته فدراسیون میزبان جام باشگاه های آسیا در واترپلو بود که در استخر 9 دی برگزار شد. همینطور ما برای سال آینده میزبانی رقابت‌های توسعه جهانی واترپلو را گرفتیم که حاصل یک کار تیمی در فدراسیون و حمایت های وزارت ورزش بود. امیدوارم این حمایت‌ها ادامه دار باشد تا میزبانی شایسته برای این رقابت ها باشیم و تا شروع مسابقات که 28 خرداد ماه 94 است آمادگی کامل را داشته باشیم و فرهنگ ایران زمین را نیز آنطور که شایسته نام ایران است به نمایش بگذاریم.

او درباره برنامه های پیش روی تیم های ملی گفت: تیم شنا و شیرجه با 26 ورزشکار 26 اسفند به اردوی کویت اعزام خواهد شد و به مدت 2 هفته در این کشور اردوی تدارکاتی برگزار می کند. همچنین 3 یا 4 شناگر نیز برای کسب سهمیه رقابت های جهانی به مسابقات امارات خواهند رفت. اردوی تیم ملی واترپلوی نوجوانان نیز از دو روز پیش آغاز شده است و آنها خود را برای رقابت های پیش رو آماده می کنند. آریا نسیمی شاد جوان 15 ساله و آینده دار شنا نیز که چند رکورد ملی را ارتقا داده برای کسب سهمیه ریو به مسابقات اعزام خواهد شد.

نایب رئیس فدراسیون شنا درباره مربی خارجی که قرار بود هدایت تیم ملی واترپلو را بر عهده بگیرد، اظهار داشت: تا 2، 3 روز دیگر مشخص می شود که پروویچ مونته نگرویی به ایران خواهد آمد یا خیر. البته به جز پروویچ چند گزینه ایرانی و خارجی نیز با نظر کمیته فنی مدنظر هستند تا در صورت نهایی نشدن قرارداد وی، یکی از گزینه‌ها هدایت تیم را برعهده بگیرد.

وی درباره شیرجه‌رو های اعزامی به چین گفت: کشور چین آمادگی خود را برای حضور ملی پوشان در این کشور اعلام کرده است. ما منتظر اتمام ترم دانشگاهی شیرجه‌رو ها هستیم تا آنها با فراغ بال به اردو بروند و دغدغه ی دیگری نداشته باشند. این اردو برای این است که شیرجه روها حداکثر آمادگی را برای کسب سهمیه المپیک داشته باشند و برای اولین بار در تاریخ این ورزش در ایران در بین بزرگان شیرجه جهان قرار بگیرند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز