نگاه رسانه‌ای در حوزه ورزش عادلانه نیست

دکتر گودرزی: باید پاسخگوی بلایی باشیم که نگاه پوپولیستی سر ورزش آورده است

۱۳۹۳/۱۲/۱۹ - ۱۵:۲۵:۵۲
کد خبر: ۲۷۲۵۴۷
دکتر گودرزی: باید پاسخگوی بلایی باشیم که نگاه پوپولیستی سر ورزش آورده است
وزیر ورزش و جوانان گفت: مجموعه پرسنل وزارت ورزش و جوانان 100% زیر خط فقر هستند.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، دکتر محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان در نشست مدیران کل استان‌ها و معاونان وزارت ورزش در ابتدا به جدولی اشاره کرد که میانگین حقوق وزارتخانه‌ها و سازمان‌های ورزشی را نشان می‌داد.

وی با اشاره به این موضوع گفت: پایین‌ترین رقم برای وزارت ورزش است البته یکی از سازمان‌ها با میانگین حقوق 900 هزار تومان پایین‌تر از ما قرار دارد. میانگین حقوق کارکنان وزارت ورزش نیز یک میلیون و 130 هزار تومان است. بنابراین اگر خط فقری که می‌گویند در نظر بگیریم مجموعه پرسنل وزارت ورزش 100% زیر خط فقر هستند.

وزیر ورزش و جوانان افزود:‌ اگر حقوق ما دو برابر شود، تازه یک آدم فقیر می‌شویم و این باعث تاسف است و به گذشتگان انتقاد دارم که چرا در صدد افزایش حقوق برنیامدند و فقط برای رسیدن به اهداف سیاسی و گرفتن کرسی تلاش کردند. البته آقای مناف هاشمی معاون مالی زحمت زیادی کشید تا حقوق ما 60 درصد افزایش پیدا کرد.

گودرزی خطاب به مدیران کل گفت: به هیچ عنوان پروژه جدید تعریف نکنید و زیر بار کلنگ‌ زدن برای پروژه‌های جدید نروید. این همه پروژه‌های ناتمام رها شده که برخی از آنها مربوط به 24 سال قبل است.دولت قبل هم که علاقه به کلنگ‌زنی داشت، پروژه‌ها را انجام نداده است. در این شرایط اقتصادی ما چگونه می‌توانیم این پروژه‌ها را تمام کنیم؟ 

او افزود: در تهران سرانه فضای ورزشی 33 سانتی‌متر است، در حالی که در بوشهر و در یک روستا که 10 خانوار دارد یک سالن 1500متری با 20 تا 30 کولر گازی وجود داشت در حالی که جوانی نبود از این سالن استفاده کند. اگر در شرایط رونق باشیم، اشکالی ندارد ولی در حال حاضر باید بر حسب تراکم و آمایش سالن‌ها در جایی باشد که جوانان بتوانند در طول روز از آن استفاده کنند. به این می‌گویند نگاه پوپولیستی یعنی نگاه سیاسی به عنصر خدماتی که بلایی به روز ورزش کشور آورده که سالیان دراز باید پاسخگو باشیم.

وزیر ورزش و جوانان اضافه کرد: فرهنگ و هویت سازمانی کمرنگ شده است و یا شاید هم از ابتدا نبوده و علاقمندی افراد به سازمان کاهش یافته است. مرکز پژوهش بررسی کند که چرا این علاقمندی کم شده، شاید دلیل آن این است که فرزندخوانده‌ها آمده‌اند.

دکتر محمود گودرزی در خصوص اشتغال ورزشکاران و قهرمانان هم بیان کرد: لایحه‌ای تقدیم دولت شده و آقای هاشمی در کمیسیون اجتماعی از آن دفاع کرده است. البته این موضوع مسائل و مشکلاتی را هم داشته است. بیشتر وزارتخانه‌هایی که از قهرمانان و ورزشکاران استفاده کرده‌اند از این موضوع ناراحت هستند که آنها سر کار نمی‌روند. کسانی هستند که 20 سال شاغل بودند در حالی که سر کار نمی‌روند و فقط حقوق می‌گیرند. روزی یک شخصی قهرمان بوده. این درست آنها روی سر ما جا دارند اما وقتی دوره قهرمانی‌شان به پایان می‌رسد باید سر کار بروند.

وزیر ورزش و جوانان افزود: ما مشکلات زیادی در ورزش داریم و زیرساخت‌های ما با کیفیت‌های نازل ساخته می‌شوند. رسانه‌ها باید این مسئله را بررسی کنند. 6 ماه است که خوراک تمام رسانه‌ها خصوصی‌سازی سرخابی‌هاست. این نگاه عادلانه نیست. اگر هم می‌گویند این 2 باشگاه طرفدار دارند، باید بگوییم که به‌ اندازه کافی این موضوع را پرسیدید، دیگر کافی است. آیا واقعا مشکل ورزش ما این است؟ انگار مسئله‌ای جز آبی و قرمز و کی‌روش وجود ندارد. حساسیت‌های کاذب ذائقه مردم را به چیزهای تلخ عادت داده است. صداو سیما فقط حواشی را پوشش می دهد نه بحث های تخصصی.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز