امیدوارم در سال جدید زندگی مردم تغییر کند

عابدینی: به دنبال کسب سهمیه المپیک هستم/ قهرمانان خارجی از من فیلم می گرفتند

۱۳۹۳/۱۲/۲۸ - ۲۲:۰۶:۴۷
کد خبر: ۲۷۳۱۷۶
عابدینی: به دنبال کسب سهمیه المپیک هستم/ قهرمانان خارجی از من فیلم می گرفتند
دارنده مدال نقره بازی های آسیایی اینچئون گفت: پرونده سال 93 برایم به خوبی بسته شد.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، مجتبی عابدینی یکی از چهره های برتر ورزش ایران در سال 93 بود. عابدینی توانست در بازی های آسیایی اینچئون مدال ارزشمند نقره را به دست بیاورد و در تورنمنت اخیری هم که شرکت کرد جزو هشت شمشیرباز برتر دنیا قرار گرفت. عابدینی در گفت و گو با خبرنگار برنا درباره موفقیت هایش در سال 93 صحبت کرد.

* سال 93 برایت چطور گذشت؟

سال بسیار خوبی بود. در قهرمانی آسیا توانستم نقره انفرادی را کسب کنم و بعد هم در مسابقات قهرمانی جهان برای اولین بار در جمع 32 شمشیرباز برتر دنیا قرار گرفتم.

 

* از اینچئون بگو و مدال ارزشمندی که کسب کردی؟

خوشبختانه در اینچئون توانستم در حد اندازه خودم ظاهر شوم و عملکرد خوبی داشته باشم و اولین و بهترین مدال شمشیربازی ایران را در آسیا کسب کنم. اینچئون برای من اهمیت زیادی داشت و به دنبال کسب مدال بودم چه در انفرادی و چه در تیمی. در بخش انفرادی به قرعه بدی خوردم و نتوانستم مدال بگیرم اما در تیمی جبران کردم و نقره با ارزشی گرفتم.

 

*یکی از به یاد ماندنی‌ترین مسابقات شمشیربازی در چند سال اخیر، بدون شک بازی با چین بود. جایی که بازی را 40-36 عقب بودیم و با درخشش خیره کننده شما بازی را 45-44 بردیم و فینالیست شدیم...

بله. همین طور است که می گویید. ما در مسابقات شانگهای که در چین برگزار می شد، این تیم را با تمام ستاره هایش شکست دادیم وبعد از آن، چینی ها تیم خود را کاملا تغییر دادند و یکسال و نیم به اردو رفتند و با بهترین تیم های دنیا اردوی مشترک گذاشتند و مستقیما از ایتالیا به اینچئون آمدند. در بازی با این تیم بازی را 40-36 عقب بودیم و آن ها 5 ضربه برای پیروزی می خواستند و ما 9 ضربه. خدا را شاکرم که من را یاری کرد و موفق شدم دست به کار بزرگی بزنم و حریفم را در آن تایم 9-4 شکست بدهم و با تلاش بقیه بچه ها راهی فینال شدیم. نکته جالب درباره آن بازی این است که ورزشکاران کویت و یکی دو کشور دیگر به تشویق ما پرداختند و حتی فیلم هم از مسابقه من گرفتند.

 

*اشک‌های شما و علی پاکدامن بعد از حذف در رقابت های انفرادی یکی از اتفاقات تلخ اینچئون بود؟

من پیش از اعزام گفته بودم هر حریفی به غیر از نماینده کره روبرویم بایستد، شکستش می دهم اما متاسفانه نماینده کره در مرحله مقدماتی به عمد یک بازی خود را باخت تا فقط در فینال با هموطنش بازی کند و به همین دلیل در یک چهارم نهایی به من خورد و در بازی بسیار نزدیک شکست خوردم و از رسیدن به مدال برنز جا ماندم. به هر حال ما خیلی زحمت کشیده بودیم. دو سال شبانه روز در اردو بودیم و خیلی سخت بود، بدون مدال کارمان به اتمام می رسید. این را هم اضافه کنید که عملکرد ما در بخش انفرادی با قرعه ما در قسمت تیمی نقش داشت و هر نتیجه ای که در انفرادی کسب می شد، باعث می شد قرعه بهتری در تیمی بهمان بخورد. ما روی گرفتن مدال در بخش انفرادی حساب کرده بودیم. فرزاد باهر و علی رهبری شب قبل از مسابقه من و علی می گفتند، مجتبی نقره می گیرد و علی هم برنز نصیبش می شود که متاسفانه این طور نشد.

 

*برای مسابقات اینچئون خودتان چند مدال را متصور شده بودید؟

ما به گرفتن دو مدال فکر می کردیم. نقره تیمی و برنز انفرادی چیزی بود که تصور می کردیم به آن می رسیم و باید می رسیدیم که متاسفانه این طور نشد.

 

* آخرین تورنمنتی هم که در سال 93 شرکت کردی حسن ختام پایان سال بود؟

بله، برای اولین بار در مسابقات قهرمانی جهان در کلاس A جزو 8 نفر برتر جهان قرار گرفتم و توانستم قهرمانان المپیک و جهان را شکست دهم. با این موفقیت پرونده سال 93 برایم به خوبی بسته شد.

 

* برای سال آینده چه برنامه ای دارید؟

سال آینده سال المپیک است و می خواهم سهمیه بگیرم. از اردیبهشت 10 مسابقه حساس دارم که شامل قهرمانی آسیا، جهان و 8 کلاس A و گرندپریکس می شود که هم رقابت های تیمی در آن وجود دارد و هم رقابت های انفرادی. تلاش من این است که بتوانم رنکینگم را به 12 برسانم تا ایران بتواند دو سهمیه شمشیربازی داشته باشد.

* تاکنون اتفاق افتاده هنگام سال تحویل کنار خانواده ات نباشی؟

10 سال است که ازدواج کردم و 8 سال آن را نتوانستم کنار خانواده ام باشم. خوشبختانه امسال شرایط به گونه ای بود که توانستم لحظه حلول سال کنار عزیزانم باشم.

* برای تحویل سال چه آرزویی داشتی؟

آرزو کردم همه مردم ایران سالی پر از نشاط و تغییر در زندگیشان را تجربه کنند و ورزشکاران کشورمان هم بتوانند سهمیه المپیک کسب کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز