به اتفاقات خوب فکر می کنم تا رخ دهند

عباسعلی: دوست دارم همه مردم دوستم داشته باشند/ نقره جهانی هم کم از طلا نداشت

۱۳۹۴/۰۱/۰۱ - ۰۱:۰۲:۱۶
کد خبر: ۲۷۳۲۹۶
عباسعلی:  دوست دارم همه مردم دوستم داشته باشند/ نقره جهانی هم کم از طلا نداشت
دارنده مدال طلای بازیهای آسیایی اینچئون گفت: برای سال 94 هم می خواهم بهترین نتایج و مدال ها را کسب کنم.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، بی تردید یکی از ستاره های آسمان ورزش ایران در سالی که گذشت، او بود. حمیده عباسعلی یکی از ورزشکاران برتر کشورمان در سال 93 بود. عباسعلی به این دلیل چهره برتر ورزش در سال 93 انتخاب شد که توانست اولین مدال آور بانوان در بازیهای آسیایی کاراته باشد و در جهان هم نقره بگیرد. گفت و گوی بانوی طلایی کاراته با خبرنگار برنا را در ادامه می خوانید.

*سال 93 برایت چطور گذشت؟

سال 93 از این نظر که مسابقات زیادی رفتم، برایم بسیار خوب بود. قبل از بازیهای آسیایی برای اولین بار در مسابقات دانشجویی جهان شرکت کردم که مدال برنز گرفتم. سطح آن مسابقات بسیار بالا بود و تجربه زیادی در آن کسب کردم. بعد از آن مسابقات هم در دو لیگ جهانی شرکت کردم که در ژاپن و ترکیه مدال برنز گرفتم و اصلا برایم خوشایند نبود. با اینکه این مسابقات برایم تدارکاتی بود و داشتم برای بازیهای آسیایی اینچئون آماده می شدم اما برنز را دوست نداشتم و هدفم طلا بود. خوشبختانه در بازیهای آسیایی هم توانستم اولین مدال آور بانوان کاراته باشم.

 

*اما در مسابقات جهانی نقره گرفتی. درباره این مدال هم صحبت کن؟

دوست داشتم در جهانی هم طلا بگیرم اما نقره هم کم از طلا نداشت. خیلی ها به من می گفتند ارزش نقره ات کمتر از طلا نیست. من با هدف کسب مدال به رقابت های جهانی رفته بودم و بعد از بازیهای آسیایی در ذهنم این تصور را ایجاد کردم که مدال می گیرم و روی سکو می روم. همیشه سعی می کنم مثبت اندیش باشم و به چیزهای خوب فکر کنم که خوبها برایم رخ دهند.

 

*شاید هم کمتر کسی پیش بینی می کرد در اولین حضور جهانی ات روی سکو بروی؟

اینکه در اولین حضورم در رقابت های جهانی روی سکو بروم برایم اتفاق بزرگی بود. اگر مدال طلا بود که حرف نداشت اما نقره هم واقعا خوب بود. تلاش می کنم برای سال بعد حتما طلا بگیرم.

 

*بعد هم جایزه بزرگ امارات...

جایزه بزرگ امارات هم در نوع خود رقابت معتبری است. چون به کسانی که مدال می گیرند، جایزه نقدی پرداخت می شود انگیزه و رقابت بالا می رود. با توجه به اینکه این رقابت نزدیک به قهرمانی اروپا هم هست، کشورهای زیادی برای آمادگی در آن شرکت می کنند و برایشان اهمیت دارد که چه مقامی در این رقابت ها کسب می کنند. فرانسه، سوئیس، ایتالیا و اسپانیا کشورهای قوی حاضردر این رقابت ها بودند. من هم با آمادگی کامل دراین رقابتها شرکت نکردم و با این حال توانستم مدال نقره را کسب کنم. کلا فکر می کنم الان هر چه بیشتر در تورنمنت های مختلف شرکت کنم برای خودم هم بهتر است چون استرسم کم می شود و با تجربه تر می شوم.

 

*برای سال 94 چه هدفگذاری داری؟

برای سال 94 هم می خواهم بهترین نتایج و مدال ها را کسب کنم. توقع مردم از من بالا رفته و من هم برای توقع آنها ارزش قایل هستم و البته نباید این توقعات روی من فشار روانی ایجاد کند.

 

*مهم ترین مسابقاتی که در سال 94 داری چیست؟

اصلی ترین مسابقاتی که باید در آن شرکت کنم مسابقات قهرمانی آسیا است. 3 سال است که در وزن خودم قهرمان هستم و باید از این مدال دفاع کنم. هرچند که کارم سخت است و باید مدال را از دهان شیر دربیاورم. مسابقات در ژاپن برگزار می شود و باید با بهترین آمادگی به آنجا بروم چون ژاپن مهد کاراته است و حریف من هم ژاپنی است. اتفاقا هر جا که من روی سکو بوده ام و مدال گرفته ام، این حریف ژاپنی هم بوده و باید نقاط ضعفش را بهتر از همیشه بشناسم.

 

*برای لحظه سال تحویل چه آرزویی داشتی؟

همیشه دوست دارم لحظه سال تحویل کنار خانواده ام باشم. اولین آرزویی هم که داشتم این است که آنها سالم باشند چون من مدیون خانواده ام هستم و با دعا و زحمات آنها بوده که به اینجا رسیده ام. در لحظه تحویل سال آرزو کردم قهرمانی هایم ادامه داشته باشد و همه مردم کشورم هم خوب و خوش باشند.

 

*تا حالا شده برای سال تحویل کنار خانواده ات نباشی؟

معمولا سال تحویل را بوده ام اما از روز سوم، چهارم عید به بعد به اردو رفته ام.

 

*برای خودت در سال 94 چه آرزویی داری؟

همیشه دوست دارم خوب باشم و مردم حمیده عباسعلی را از نظر اخلاقی دوست داشته باشند. زمان قهرمانی کوتاه است و مردم شاید مدالها را فراموش کنند اما اخلاق و کردار خوب را فراموش نمی کنند. دوست دارم با اخلاق خوبم مورد پسند مردم باشم.

 

نظر شما